Wynajem biura w Warszawie na Mokotowie – na co zwrócić uwagę?

Wynajęcie lokalu na biuro nie jest trudne. Ofert na rynku jest bardzo dużo i w ciągu jednego dnia można podpisać umowę. Niestety szybko może okazać się, że wynajęty lokal nie spełnia naszych potrzeb i oczekiwań. Najczęściej dzieje się tak wtedy, gdy nie określimy kryteriów poszukiwanego lokalu. Podpowiadamy jak uniknąć błędów przy wyborze lokalu na biuro.

Wynajęcie lokalu na biuro nie jest trudne. Ofert na rynku jest bardzo dużo i w ciągu jednego dnia można podpisać umowę. Niestety szybko może okazać się, że wynajęty lokal nie spełnia naszych potrzeb i oczekiwań. Najczęściej dzieje się tak wtedy, gdy nie określimy kryteriów poszukiwanego lokalu. Podpowiadamy jak uniknąć błędów przy wyborze lokalu na biuro.

Sprecyzuj, czego potrzebujesz

Firmy różnią się między sobą profilem działalności, wielkością, liczbą pracowników, profilem i liczbą klientów. Bank powinien wynajmować lokal na parterze z łatwym dostępem dla klientów, firmy informatyczne spokojnie mogą zaplanować swoją siedzibę na wyższych kondygnacjach.

To właśnie z tych powodów warto poświęcić trochę czasu i dokładnie określić poszczególne kryteria:

  • standard lokalu,
  • wielkość powierzchni i ilość pomieszczeń,
  • lokalizacja biura,
  • wyposażenie lokalu,
  • koszt wynajęcia.

Takie podejście do tematu pozwala na zawężenie ofert i oszczędzenie czasu na oglądanie nietrafionych tych nietrafionych. Jeśli zdecydowaliśmy się na wynajęcie biura na Warszawskim Śródmieściu, Mokotowie lub Woli warto zobaczyć stronę: https://www.biura-mokotow.com/

Standard lokalu

To nie tylko sprawa prestiżu firmy, ale także komfort dla klientów i pracowników. Zdecydowanie większą popularnością cieszą się lokale biurowe w nowoczesnych biurowcach na terenach centrów biznesowych. Obecnie wyposażenie biurowca jest często ważniejszym kryterium niż wyposażenie konkretnego lokalu.

Nowoczesne biurowce gwarantują wysoki standard nie tylko samego lokalu, ale także zaplecza. Znajdują się tam lokale gastronomiczne (kawiarnie, restauracje) umożliwiające spożywanie posiłków klientom i pracownikom. Normą jest także zaplecze rekreacyjne dla pracowników, z którego mogą korzystać po pracy (basen, siłownia).

Oczywiście nie zawsze musi być tak wysoki standard, czasami wystarczą dwa pomieszczenia w odnowionym lokalu. Wszystko zależy od charakteru działalności firmy.

Gdzie szukać biura? – lokalizacja

To sprawa kluczowa zarówno dla klientów, jak i pracowników. Najważniejszą sprawą jest dogodny dojazd zarówno środkami komunikacji miejskiej, jak i własnym samochodem. Stanie w kilometrowych korkach potrafi skutecznie zniechęcić nawet najwierniejszych klientów. Muszą mieć też dostęp do bezpłatnego parkingu.

Największe problemy są z tym w ścisłych centrach dużych miast, dlatego lepiej jest szukać lokalizacji w niedalekiej odległości, ale z lepszym dojazdem, np. na Mokotowie. W kilkanaście minut można dojechać do centrum Warszawy i na lotnisko Chopina, bardzo dobry dojazd z różnych kierunków gwarantuje także metro.

Wyposażenie biura

Oczywiście nie chodzi tu o meble, bo to indywidualna sprawa wynajmującego (chociaż nie zawsze). Najważniejsza jest infrastruktura telekomunikacyjna, czyli dostęp do linii telefonicznych, Internetu, wi-fi. Firma, która potrzebuje stałego dostępu do Internetu powinna wynająć lokal w biurowcu, który ma elektryczne zasilanie awaryjne.
Równie ważna jest klimatyzacja, która zapewnia komfort pracy pracownikom i komfortową obsługę klientów. Klimatyzacja zabezpiecza także urządzenia przed przegrzaniem podczas upałów.

Koszt wynajęcia

Koszt wynajęcia biura nie jest mały i zależy od wielu czynników. Nie warto jednak traktować go jako najważniejszego kryterium. Najważniejsze są obecne i przyszłe potrzeby firmy oraz oczekiwane korzyści z wynajmu konkretnego lokalu.


Porady

Powiązane artykuły