Międzyszkolny Zespół do Spraw Oświaty na Wsi

W związku z planami przekazania szkół wiejskich pod zarząd FRRG nauczyciele SP w Boćwince, Galwieciach i Jabłońskich utworzyli Międzyszkolny Zespół do Spraw Oświaty na Wsi. Celem zespołu jest:

  1. Zapoznanie opinii publicznej i radnych z rzeczywistą sytuacją wiejskich szkół; przedstawienie ich roli w środowisku oraz prezentacja funkcjonowania tych placówek jako nowoczesnych, posiadających bogatą ofertę edukacyjną i nastawionych na indywidualizację pracy z uczniem.
  2. Nawiązanie merytorycznego dialogu z władzami w sprawie oszczędności w oświacie wiejskiej.
  3. Wspólne opracowanie strategii finansowej dla tych jednostek na przyszłość.

Nauczyciele wchodzący w skład zespołu są gotowi do podjęcia rozmów, otwarci na zmiany i dysponują własnymi propozycjami uzyskania oszczędności w wiejskich szkołach. Skłonni są do podjęcia działań, które uchroniłyby ich placówki przed likwidacją –  jak pokazują liczne przykłady, przekazanie szkół innemu podmiotowi niż samorząd lokalny prowadzi właśnie do zamknięcia tych jednostek.

Międzyszkolny Zespół do Spraw Oświaty na Wsi


Aktualności

Powiązane artykuły

4 komentarzy do “Międzyszkolny Zespół do Spraw Oświaty na Wsi

  1. Zbyszek Mieruński

    A może wprowadzić Bon Oświatowy – „…. jest to skalkulowany średni koszt kształcenia ucznia, którym związany jest bezpośrednio z jego osobą. Rodzice dysponując bonem oświatowym wybieraliby szkołę dla swego dziecka, przekazując jej swój bon. Budżet szkoły składałby się z wielokrotności wartości przekazywanych szkole bonów przez rodziców. W takim systemie los szkoły i warunki płacowe nauczycieli uzależnione są od liczby podejmujących w niej naukę uczniów.
    Projektowanym skutkiem wprowadzenia bonu oświatowego ma być zwiększenie autonomii szkoły i kompetencji dyrektora, pozwalających na odpowiedni dobór kadry oraz kształtowanie programów i organizacji pracy szkoły oraz zapewnienie możliwości wyboru szkoły przez rodziców i uczniów. Przede wszystkim jednak instrument ten ma wprowadzić do oświaty pierwiastek konkurencyjności, który ma rzekomo korzystnie wpłynąć na jakość nauczania przy jednoczesnym optymalizowaniu kosztów wykonywania zadań oświatowych….”
    W wielu samorządach gdzie funkcjonuje te rozwiązanie wyraźnie podniósł się poziom szkół i ich relacje ze środowiskiem lokalnym.

    Nikt jeszcze nie głosował.
    Please wait...
  2. Xyz

    Średni koszt kształcenia ucznia… ale wiejskiego czy miejskiego? Subwencja na dziecko wiejskie jest wyższa o 38 %. Jak się to ma do tego bonu?

    Nikt jeszcze nie głosował.
    Please wait...
  3. cc

    Bon oświatowy się nie sprawdził. Prekursorzy jego wprowadzenia (Świdnica) już szukają sposobu zrezygnowania z niego. Bon był dobry przy w miarę stałej wysokości finansowania zadań oświatowych i względnie stabilnej sytuacji demograficznej.

    Nikt jeszcze nie głosował.
    Please wait...
  4. kibic

    Od jakiegoś czasu śledzę działania nauczycieli i myślę, że robią dobrą robotę. Wybory co prawda za dwa lata, ale już dziś można wręczyć naszym władzom (czyt. M. Mirosowi) czerwoną kartkę, lub podyktować rzut karny.

    Nikt jeszcze nie głosował.
    Please wait...

Pozostaw odpowiedź cc Anuluj pisanie odpowiedzi