Kilka wskazówek na skuteczne pozycjonowanie stron w Google

SEO zyskuje na znaczeniu. Zwłaszcza teraz, gdy obecność w Internecie jest kluczowa dla przetrwania wielu biznesów. Coraz większa liczba przedsiębiorców przenosi swoją działalność do przestrzeni online ze względu na restrykcje i ograniczenia związane z pandemią.

 

 

To z tego powodu usługi pozycjonowania przeżywają swój renesans. Jeśli zależy nam na pokonaniu konkurencji i pojawieniu się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, zastosujmy się do kilku prostych trików.

Zadbajmy o autorytet i dobre opinie

Obecnie to zaufanie użytkowników jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Możemy zwiększać renomę naszej strony za pomocą wielu działań. Publikacja tekstów z podaniem źródeł, rzetelnych informacji o autorze czy też dbanie o wysoką merytorykę treści – to z pewnością nam pomoże.

Innym, często zapominanym zabiegiem jest zwiększenie liczby pozytywnych opinii. Nie chodzi jedynie o recenzje w Google Moja Firma. Powinniśmy nawiązać kontakt z zadowolonymi klientami i zachęcić ich do pozostawienia opinii na wielu platformach. Następnie algorytm zbiera informacje o firmie i łączy je w jedną spójną narrację. Tym samym zwiększa się autorytet naszej strony, przez co pokazujemy się wyżej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie bez opieki nad renomą firmy nie może być skuteczne.

Ważna jest szybkość strony – zwłaszcza na wersji mobilnej

Google dał nam dużo czasu, by dostosować witryny do poprawnego wyświetlania na smartfonach. Trendy nie kłamią – coraz większa liczba użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych do przeglądania Internetu. To dlatego tak dużą wagę przywiązuje się do responsywności.

Dziś samo posiadanie wersji mobilnej nie wystarczy. Oprócz tego, pozycjonowanie strony musi opierać się na optymalizacji szybkości i użyteczności. Zadbajmy o to, by na nasza witryna działała sprawnie na urządzeniach mobilnych. Istotne jest także to, ile czasu spędza na stronie użytkownik. Jeśli opuszcza ją zbyt prędko, może to oznaczać, że nie spełnia ona pewnych kryteriów użyteczności.

Zwróćmy uwagę, czy podczas przeglądania witryny na urządzeniach mobilnych możemy zamknąć wszystkie pop-up’y, czy zalewa nas fala reklam, czy łatwo znajdujemy wszystkie najważniejsze funkcjonalności serwisu. Naprawmy niedociągnięcia, a zobaczymy lepsze wyniki.

Zbierajmy lokalne linki

Odnośniki pozyskane z miejscowych serwisów zyskują na znaczeniu. Witryny lokalne, powiązane z daną miejscowością, to najczęściej silne serwisy informacyjne lub urzędowe. Uzyskanie linka z takiego miejsca często staje się mocnym sygnałem dla Google, świadczącym o autorytecie danego biznesu.

Wyjdźmy z inicjatywą – skontaktujmy się z właścicielem serwisu i poprośmy o umieszczenie odnośnika. Najczęściej będzie się to wiązało z pewną opłatą, jednak lepsze pozycje serwisu to rzecz, w którą warto zainwestować.

Powyższe wskazówki pomogą nam pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony w Google bywa jednak pracochłonne. Jeśli nie mamy czasu na wprowadzenie wszystkich zmian w życie, zasięgnijmy pomocy agencji.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl


Aktualności

Powiązane artykuły