Światowy Dzień Drzewa inspiruje wiele osób do różnorodnych działań artystycznych. Uczniowie klas trzecich ze Szkoły Podstawowej nr 3 – 19 listopada pod kierunkiem wychowawczyń Sylwii Kurpios-Sawickiej, Urszuli Masiulaniec i Doroty Trzcińskiej przygotowali zajęcia edukacyjne dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i klasy 2C.
Trzecioklasiści w sposób twórczy i interesujący przekazali słuchaczom ważne wiadomości dotyczące roli drzew w przyrodzie. Zajęcia obserwował dyrektor szkoły – Leszek Retel.
Ciekawostki przyrodnicze zostały przekazane w wierszach, piosenkach i opowiadaniach. Warto zauważyć, że część artystyczna przeplatana była pytaniami sprawdzającymi wiedzę gości. Podczas prelekcji słuchacze dowiedzieli się jak rozpoznawać poszczególne gatunki drzew, jakie jest ich znaczenie w przyrodzie i w życiu człowieka, a także kto to jest dendrolog. Wyświetlona podczas zajęć prezentacja multimedialna dotycząca informacji z zakresu drzew występujących w naszym regionie i w Polsce ułatwiła najmłodszym zapamiętanie istotnych treści przyrodniczych. Ponadto podczas pracy w grupach została sprawdzona wiedza na temat drzew i ich owoców. Na koniec zajęć uczniowie mieli możliwość wykorzystania swoich zmysłów do określenia cech typowych dla danego drewna. Za pomocą wzroku oceniali kolor klepek, za pomocą dotyku ich twardość, a za pomocą węchu sprawdzali ich zapach. Najmłodsi otrzymali puzzle z obrazkiem liścia do ułożenia.
Zajęcia wyzwoliły w dzieciach dużą ciekawość poznawczą oraz kreatywność. Uczniowie utrwalili swoją wiedzę w niecodzienny sposób czerpiąc ogromną przyjemność z uczenia się nawzajem od siebie.
Paulina Pietrzak
Święto Drzewa
Święto Drzewa
Pani Paulino! Czego więc trzecioklasiści nauczyli się na tych zajęciach od przedszkolaków w ramach „uczenia się nawzajem od siebie”?
Panie Karolu jestem mamą dziecka które uczestniczyło w zajęciach . Pana pytanie jest dziwne. Czego dzieci się nauczyły ? Moje dziecko przyszło z wiedzą a trzecioklasiści mogli poczuć się jak nauczyciele w szkole. Przekazywali wiedzę mieli satysfakcje, że są wysłuchani że dzieci wykonują zadania. Pomagali w zadaniach. Mówimy tu o prawidłowych zachowaniach społecznych bo przecież to starsi przekazują wiedzę a młodzi się uczą ? Jest inaczej ? Nawzajem od siebie to także nauka trzecioklasitów od siebie. To nie jedna klasa przygotowała a 3 więc i podział obowiązków i wiedzy tez był inny. Praca w grupie kolejny argument. Następnym razem proszę przyjść na zajęcia sama nazwa mówi otwarte. Po co siać zamęt i złe emocje
Pani Izo, Pani argumenty mnie nie przekonały. Pozdrawiam!