Z zaskoczenia w czwartek 24 listopada została zorganizowana próbna ewakuacja budynku gimnazjum. O planowanej akcji wiedziała tylko dyrekcja i pracownik bhp. Ani uczniowie ani nauczyciele takiego zamiaru nie znali. Pomimo to ewakuacja odbyła się sprawnie i zgodnie z zasadami. Nauczyciele zabrali z sal dzienniki lekcyjne, a uczniowie, z paroma wyjątkami, pozostawili w klasie swoje plecaki i przybory.
Z przeprowadzonej akcji zostaną wyciągnięte wnioski.
próbna ewakuacja – a to dobre PIS sprawdza jak dzieci sobie poradzą????
T nie PIS przeprowadza próbną ewakuację, to wynika z obowiązku nałożonego przez prawo w 2003 roku.
Można powiedzieć, że z próbną ewakuacją mamy do czynienia już od 13 lat. W przeciągu tego czasu przepis zmienił się trzykrotnie.
.
Podstawa prawna próbnych ewakuacji
Zgodnie z § 17.1. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów właściciel lub zarządca obiektu przeznaczonego dla ponad 50 osób będącego jego stałymi użytkownikami, niezaklasyfikowanego do kategorii zagrożenia ludzi ZL IV ( ZL IV – budynki mieszkalne), powinien, co najmniej raz na 2 lata przeprowadzić praktyczne sprawdzenie organizacji oraz warunków ewakuacji całego obiektu.
Podstawa Prawna próbnych ewakuacji szkół, akademików, przeszkoli i domów studenckich.
Zgodnie z § 17.2. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów w przypadku obiektów, w których cyklicznie zmienia się jednocześnie grupa powyżej 50 użytkowników: w szczególności szkoły, przedszkoli, internatów, domów studenckich, praktycznego sprawdzenia organizacji oraz warunków ewakuacji należy dokonać przynajmniej raz na rok jednak w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od rozpoczęcia korzystania z obiektu przez nowych użytkowników.