Ewakuacja w gimnazjum

Z zaskoczenia w czwartek 24 listopada została zorganizowana próbna ewakuacja budynku gimnazjum. O planowanej akcji wiedziała tylko dyrekcja i pracownik bhp. Ani uczniowie ani nauczyciele takiego zamiaru nie znali. Pomimo to ewakuacja odbyła się sprawnie i zgodnie z zasadami. Nauczyciele zabrali z sal dzienniki lekcyjne, a uczniowie, z paroma wyjątkami, pozostawili w klasie swoje plecaki i przybory. 

Z przeprowadzonej akcji zostaną wyciągnięte wnioski.

ewakuacja-2


Aktualności

Powiązane artykuły

2 komentarzy do “Ewakuacja w gimnazjum

  1. próba

    próbna ewakuacja – a to dobre PIS sprawdza jak dzieci sobie poradzą????

     
    1. GOŁDAPIANIN

      T nie PIS przeprowadza próbną ewakuację, to wynika z obowiązku nałożonego przez prawo w 2003 roku.
      Można powiedzieć, że z próbną ewakuacją mamy do czynienia już od 13 lat. W przeciągu tego czasu przepis zmienił się trzykrotnie.
      .
      Podstawa prawna próbnych ewakuacji
      Zgodnie z § 17.1. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
      z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów właściciel lub zarządca obiektu przeznaczonego dla ponad 50 osób będącego jego stałymi użytkownikami, niezaklasyfikowanego do kategorii zagrożenia ludzi ZL IV ( ZL IV – budynki mieszkalne), powinien, co najmniej raz na 2 lata przeprowadzić praktyczne sprawdzenie organizacji oraz warunków ewakuacji całego obiektu.

      Podstawa Prawna próbnych ewakuacji szkół, akademików, przeszkoli i domów studenckich.
      Zgodnie z § 17.2. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
      z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów w przypadku obiektów, w których cyklicznie zmienia się jednocześnie grupa powyżej 50 użytkowników: w szczególności szkoły, przedszkoli, internatów, domów studenckich, praktycznego sprawdzenia organizacji oraz warunków ewakuacji należy dokonać przynajmniej raz na rok jednak w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od rozpoczęcia korzystania z obiektu przez nowych użytkowników.