Content marketing a wzrost sprzedaży

Nie bez powodu mawia się, że „content is a king”. W sieci treści odgrywają bowiem kluczową rolę w zwiększaniu sprzedaży, gdyż przyciągają uwagę klientów i zachęcają ich do wyboru konkretnej oferty. Content marketing działa znakomicie od lat, pomimo zmian w algorytmie Google, pojawienia się sztucznej inteligencji, a także znacznego zwiększenia konkurencji praktycznie w każdej branży.

Zróżnicowane treści w content marketingu sprawiają, że można dopasować ich charakter do potrzeb wskazanej grupy docelowej i branży, w której działa dana marka. Dowiedz się więcej o wpływie contentu na wysokość sprzedaży w Internecie.

  1. Zalety content marketingu
  2. Content ważnym elementem performance marketingu

W marketingu cyfrowym można wykorzystywać szereg działań, które mają na celu zwiększenie ogólnego poziomu sprzedaży. Jednym z najważniejszych działań jest content marketing, który od lat nie traci na znaczeniu i pomaga pozyskiwać nowych klientów oraz utrzymywać zainteresowanie ofertą wśród stałych odbiorców. Z pomocą odpowiednio dobranych, użytecznych treści można również zmniejszyć koszt pozyskania klienta w dłuższej perspektywie. Dowiedz się więcej o content marketingu i jego wpływie na wzrost sprzedaży.

Zalety content marketingu

Wdrożenie działań z zakresu content marketingu przez agencje takie jak Harbingers sprawia, że szybciej można cieszyć się z pozytywnych efektów pozycjonowania. Wartościowe treści sprawiają, że algorytmy wyszukiwarki lepiej oceniają daną stronę, dzięki temu witryna pojawia się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Content marketing skutkuje zwiększeniem ruchu organicznego, co przekłada się na dużą liczbę odwiedzin strony. Im więcej użytkownik trafia na stronę, tym większe prawdopodobieństwo, że dokonają zakupu. Content ukierunkowany na SEO wraz ze sprawdzonymi strategiami sprzedażowymi sprawia, że klient po wejściu na stronę wykonuje określone działania, np. kupuje promocyjny produkt, zapisuje się do newslettera lub pozostawia numer kontaktowy do sprzedawcy usług. W ten sposób content uwzględniający CTA i język korzyści zachęca użytkowników do wykonania wybranego działania.

Content jest nieocenionym źródłem wiedzy o ofercie, zaletach produktu i możliwościach jego zastosowania. Poprawne zaplanowanie działań marketingowych pozwala wyprzedzić konkurencję, dzięki edukowaniu klientów i dostarczaniu do produktu wartości dodanej. Wartościowe wpisy na blogu lub w mediach społecznościowych budują również lepszą więź z klientami, gdyż sprzyjają dialogowi i pozwalają ustosunkować się do pytań lub uwag użytkowników. Ponadto content marketing pozwala realizować projekty z wielu odległych od siebie branż. Jest to forma marketingu o uniwersalnym charakterze, dlatego sprawdza się nawet w branży medycznej. Marketing medyczny podlega surowym regulacjom prawnym, lecz przemyślany content ich nie łamie.

Content ważnym elementem performance marketingu

Content należy do kluczowych elementów w performance marketingu, czyli zachęcaniu klienta do wykonania konkretnej czynności, np. zakupu. W agencjach takich jak Harbingers, która otrzymała nagrody m.in. International Performance Marketing Awards, Content Marketing Awards i Global Content Awards, powszechnie stosuje się content marketing, ale nie tylko. Połączenie różnych strategii zmaksymalizuje zyski i pomoże utrzymać wysoki poziom sprzedaży w długiej perspektywie. Porady i wsparcie specjalistów z zakresu marketingu pomagają stworzyć odpowiedni content na każdą stronę oraz przygotować przemyślaną kampanię sprzedażową dla dowolnej branży.


Aktualności

Powiązane artykuły