Przeprawa promowa cargo to dla wielu firm szansa na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. Siatka połączeń z Polski do innych krajów, w tym m.in. do Szwecji, jest na tyle rozbudowana, że z łatwością można dopasować swoje działania do harmonogramu rejsów. Bilety na prom do Szwecji możemy kupić z Gdańska, Gdyni lub Świnoujścia. Rejsy organizuje kilku renomowanych armatorów, a cena zależy m.in. o od rodzaju pojazdu i długości pokonywanej trasy. Co jeszcze warto wiedzieć o przeprawach promowych do Szwecji?
Promy do Szwecji kursują często
Bilety na promy do Szwecji oraz ze Szwecji można kupić online np. za pośrednictwem strony internetowej: PROMY24.COM. Dobrze wówczas skorzystać z porównywarki cenowej, która pomoże wybrać jak najkorzystniejszą ofertę. W razie jakichkolwiek pytań lub problemów zdecydowanie zaleca się kontakt z obsługą, która wyjaśni wszelkie wątpliwości.
W ofercie armatorów, którzy kursują z Polski do Szwecji i z powrotem, znajdziemy m.in. rejs z Gdańska do Nynäshamn, czyli miejscowości położonej niespełna kilkadziesiąt kilometrów od Sztokholmu. Trasę tę obsługuje Polferries — kursuje on od poniedziałku do soboty oraz w niedzielę, ale tylko w sezonie letnim. Czas trwania rejsu to około 18 godzin — warto więc tutaj wspomnieć, że w cenie biletu kierowca dostaje posiłek i kabinę na czas rejsu.
Promy odpływają również z portu z Gdyni do Karlskrony. Tę trasę obsługuje Stena Line, a czas trwania rejsu wynosi około 12 godzin. Rozkład rejsów jest zależny od dnia tygodnia, ale najczęściej mowa o dwóch lub nawet trzech odejściach dziennie. Karlskrona jest niewielką miejscowością portową położoną na południu Szwecji. Inną opcją na przeprawę cargo do Szwecji są promy kursujące ze Świnoujścia — te trasy obsługują Unity Line, TT-Line i Polferries. Dzięki temu dostaniemy się m.in. do Ystad i Trelleborga — czas rejsu w obu przypadkach to około 7 godzin.
Rozładunek promu a czas
Trzeba mieć świadomość, że czasami kierowca może nie zdążyć na odprawę. Fakt ten należy natychmiast zgłosić armatorowi -w przeciwnym razie może on naliczyć umowną karę i odmówić wejścia na pokład. Ważna jest zatem punktualność, co będzie miało wpływ także na listę oczekującą pojazdów. Na liście oczekującej znajdują się te osoby, którym nie udało się na czas kupić biletu, a muszą przepłynąć w konkretnym terminie. Spóźnienie na odprawę może skutkować tym, że nasze miejsce zostanie przekazane innej osobie. Taki mechanizm pozwala także zminimalizować pustą przestrzeń ładunkową. Na odprawę kierowca powinien się stawić nie później niż 2 godziny przed odpłynięciem.
Aby załadunek przebiegał pomyślnie, należy w trakcie rezerwacji poinformować armatora o rodzaju przewożonego ładunku — do przewożenia materiałów niebezpiecznych oraz zwierząt konieczne jest posiadanie specjalnych zezwoleń. Planowanie przeprawy cargo z Polski do Szwecji powinno być oparte przede wszystkim na zweryfikowaniu korzyści logistycznych i finansowych.
Więcej szczegółów znajdziesz tutaj: https://promy24.com/pl/kierunki/promy-do-szwecji.html