Na profilach Urzędu Miejskiego i Starostwa Powiatowego znajdujemy „nieco” sprzeczne informacje, dotyczące remontu drogi krajowej nr 65 na odcinku obwodnica Gołdapi – przejście graniczne Gołdap – Gusiew. Idzie o to – czyja to jest zasługa?
Natomiast to zadanie w fazie projektowej zawiera takie informacje:
Wykonawcą zadania będzie firma Transprojekt Gdański Sp. z o.o., która za kwotę 8,9 mln zł wykona dokumentację będącą przedmiotem zamówienia. Zakres zamówienia obejmuje opracowanie w terminie 15 miesięcy projektów budowlanych i wykonawczych dla siedmiu odcinków drogi krajowej nr 65 oraz wykonanie w terminie 39 miesięcy Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) dla zadania pn.: „Budowa obwodnicy miejscowości Gąski w ciągu drogi krajowej nr 65”. Zadania te przewidziane są do realizacji w ramach programu dostosowywania nośności dróg do 115 kN/oś.
Zadania, dla których opracowane zostaną projekty budowlane i wykonawcze to:
– „Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odcinku drogowe przejście graniczne Gołdap – początek obwodnicy Gołdapi od km 0+590 do km 2+255”.
– „Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odcinku Kowale Oleckie – początek obwodnicy Olecka od km 24+150 do km 35+100”.
– „Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odcinku Olecko – Gąski od km 43+289 do km 50+415”.
– „Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odcinku Gąski – Ełk od km 50+415 do km 65+951”
– „Przebudowa drogi krajowej nr 65 w miejscowości Ełk ul. Przemysłowa, ul. Grajewska od km 0+000 do km 5+134 (pikietaż lokalny)”.
– „Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odcinku Ełk – Nowa Wieś Ełcka od km 71+106 do km 74+600”.
– „Rozbudowa drogi krajowej nr 65 na odcinku Nowa Wieś Ełcka – granica województwa od km 74+600 do km 89+792”.
Jest to zadanie realizowane w ramach programu krajowego dostosowywania nośności dróg do 115 kN/oś.
Dodatkowo zostaną przebudowane wszystkie sieci wodociągowo-kanalizacyjne w obrębie przebudowy drogi.
Od tych sukcesów obu samorządów to aż trudno wyjść z „szoku”. Na wyścigi, starosta, burmistrz, radni – aby przypiąć sobie jakiś medal. Może być nawet z pozłotka, oby tylko się „świeciło”. A nie można, tak jak radny Wawrzyn „mówić na merytum”? A „merytum – droga Żytkiejmy – Gołdap, szpital, zakład przyrodoleczniczy obok tężni, kolej, wykluczenie komunikacyjne (likwidacja PKS), stan dróg i chodników, wyludnianie się gminy, zabezpieczenie nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej, itd, itd… To kiedy starosto i burmistrzu przecinacie wstęgę na otwarcie „waszego kolejnego sukcesu”?
Znacit tak- nikt z powyższych nie jest ojcem (tudzież matką) sukcesu, ponieważ program jest krajowy. Dobrze rozumiem?
Dobrze, ale nie do końca, bo ktoś (jeden z samorządów, miejski lub powiatowy), musiał złożyć odpowiedni wniosek o ujęcie tej drogi w ww programie. I to jest główne pytanie.
Żaden gołdapski samorząd nie składał tu żadnego wniosku. To bujda. A zabiegi o modernizację tej drogi ruszyły za Marka Mirosa. No i pierwszy konkret wniósł Donald Tusk rekomendacją modernizacji odcinka Kowale Oleckie – Gołdap. Co jak widać się zmaterializowało.
Bez przesady, Program powstał dopiero teraz , zdaje się rok temu, i żeby dostać z niego jakiekolwiek pieniądze bezwzględnie trzeba było złożyć wniosek. Pytanie jest słuszne: kto złożył ten wniosek? Bo to autor wniosku jest ojcem sukcesu, ten kto się pod nim podpisał. Bez tego nie byłoby ujęcia tych dróg w tym rozdaniu.
https://www.facebook.com/UMwGoldapi/posts/pfbid02efqYTQ4NiY7cjUoxueWxjPczXhRLyqokbVzqTB91C9AherZ9AgzLWpMjm5bfN4JYl
Burmistrzowie Tomasz Luto i Jacek Morzy wraz z prezydentem Ełku Tomasz Andrukiewicz odbyli w 2016 roku spotkanie w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie. Dotyczyło ono planowanej modernizacji drogi krajowej nr 65. Wnioskowano między innymi o wybudowanie ciągu pieszo-rowerowego od drogowego przejścia granicznego do cmentarza komunalnego. Dzisiaj prezydent Ełku na spotkaniu w Urzędzie Miejskim w Gołdapi potwierdził, iż nasz wspólny wniosek został uwzględniony. W latach 2018-2020 zostanie wykonany oświetlony, asfaltowy ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż całego modernizowanego gołdapskiego odcinka, tj. od obwodnicy aż do przejścia granicznego. Prace odbędą się w ramach modernizacji drogi krajowej z Ełku do przejścia granicznego (z pominięciem odcinków wcześniej zmodernizowanych). Szerokość jezdni na gołdapskim odcinku wynosić będzie 8 metrów. O tę inwestycję wnioskowali między innymi radni Władysław Pawłowski, Zbigniew Makarewicz oraz właściciele firm ulokowanych w Suwalskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, a także osoby przekraczające przejście graniczne.
Ku pamięci. Był świat przed zajęciem stołka burmistrza przez T.L. https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/posel-po-domaga-sie-modernizacji-calej-dk65-14121.html