Powiązane artykuły

84 komentarzy do “Wtorkowa sesja Rady Miejskiej

  1. Anna

    To chyba te „duże emocje” o jakich pisze pan Redaktor powodują, że obrady Sesji nie są transmitowane, przynajmniej do tej pory a jest 13.13. to chyba więc chodzi o to żeby wyborcy nie widzieli jak radni głosują za swoimi podwyżkami. ale to i tak będzie jawne. Nic się nie ukryje. Możecie nie transmitować i tak się ludzie dowiedzą.

    Ocena: 4.64/5. z 22 głosów.
    Please wait...
    1. Poddany został, nowy, aktywny link…

      Ocena: 4.40/5. z 15 głosów.
      Please wait...
    2. Dora

      Zgadza się. Dowiedzą się. Już wiadomo, że za 60% podwyżkami!!! swoich diet zagłosowali tacy radni: Wojciech Hołdyński, Józef Wawrzyn, Marian Chmielewski, Zdzisław Janczuk, Zbigniew Makarewicz, Zofia Syperek, Janina Pietrewicz, Marek Zajączkowski, Teresa Dzienis, Krystyna Sadowska. Przeciwko tym podwyżkom zagłosowało czworo radnych: Wioletta Anuszkiewicz, Andrzej Tobolski, Monika Wałejko i Zbigniew Mieruński. Nieobecny z powodów zdrowotnych był radny Marian Mioduszewski, który jednak wcześniej podczas obrad Komisji głosował również przeciwko podwyżkom diet.

      Ocena: 4.84/5. z 25 głosów.
      Please wait...
  2. Z

    Moim zdaniem to nie pani Anuszkiewicz ma problem kiedy nie „ma kogo oskarżyć”. Mi wydaje się, że to burmistrz jak nie ma kogo oskarżyć to szybko znajduje. Najczęściej pana Tobolskiego. Więc to on najczęściej ma problem.

    Ocena: 4.76/5. z 34 głosów.
    Please wait...
  3. TR

    A przepraszam za apropo… czy ktoś oprócz mnie słyszy w tle popierdywanie radnych? Czy to jest może wyraz stosunku do wszystkich publicznych spraw?

    Ocena: 4.80/5. z 20 głosów.
    Please wait...
    1. August

      Chyba tak. Ale do podwyżek mają w większości stosunek jak najbardziej pozytywny.

      Ocena: 4.73/5. z 15 głosów.
      Please wait...
  4. Aleksander

    Burmistrzu Luto, niechęć mieszkańców do projektu Zakładu Przyrodoleczniczego wynika z jednego faktu – tego, że od samego początku jest to projekt przez burmistrza i jego pracowników zbabrany.

    Ocena: 4.81/5. z 42 głosów.
    Please wait...
  5. Teść

    Wystąpienie burmistrza w punkcie 4, w 80 % poświęcone było radnemu Tobolskiemu i listowi byłego burmistrza Marka Mirosa. W związku z tym wiadomo już co robił burmistrz Luto w okresie międzysesyjnym – zwalczał swoich oponentów. A Gmina leży.

    Ocena: 4.82/5. z 44 głosów.
    Please wait...
    1. Konikowo

      Zwalczanie oponentów to głównei zadanie sierżanta luto

      Ocena: 5.00/5. z 11 głosów.
      Please wait...
      1. Agata

        Ale pan Luto jest chyba oficerem. Nieładnie tak się wyśmiewać. Trzeba szanować stopień oficerski bo byle komu go nie dają.

        Ocena: 1.00/5. z 3 głosów.
        Please wait...
  6. nie głosuje na lutego

    Panie Luto, boli prawda w oczy , oj boli , pół sesji będzie teraz o piśmie Mirosa, ale to co mówi przy tym piśmie Luto , hipokryzja to mało , brakuje słów na te wystąpienie, Luto i skarbnik tłumacza mirosowi podstawy ekonomii

    Ocena: 4.80/5. z 41 głosów.
    Please wait...
  7. Adam

    To nic dziwnego, że burmistrz Luto niewiele rozumie z listu pana Mirosa, bo pan Luto w ogóle niewiele rozumie. To naprawdę nic dziwnego. Ciekawe dlaczego nie odniósł się w swoim wystąpieniu do tabelek, które autor listu pokazuje jasno i wyraźnie. Czemu nie wyjaśni tych różnych kwot, które tam widać , jedne w dokumencie burmistrza, drugie w dokumencie pani skarbnik?

    Ocena: 4.81/5. z 42 głosów.
    Please wait...
  8. obserwator gołdapskiej sceny politycznej

    Ale ludzie wybrali włodarza, to co wygaduje ten człowiek to jest masakra, jak się nie umie odpowiedzieć radnemu na proste pytanie to najlepiej się zasłonić tym, że odpowiedź będzie na piśmie.

    Ocena: 4.91/5. z 47 głosów.
    Please wait...
  9. Maria

    Gdzie są pytania od innych radnyc, oprócz pana Tobolskiego, w sprawie rozbieżności w dokumentacji finansowej którą wskazał w swoim liście do radnych były burmistrz Miros? Ja nie wiem czy te wskazania pana Mirosa są prawdziwe ale podejrzewam, że tego nie wiedzą też inni radni. Wypadałoby więc poprosić o wyjaśnienie a przynajmniej o rzeczowe wyjaśnienia. A tu znów tylko pan Tobolski. A gdzie reszta radnych?

    Ocena: 4.71/5. z 41 głosów.
    Please wait...
  10. Grażyna

    Pan Marek Miros popełnił błąd poprzestając tylko na wysłaniu i wydrukowaniu listu do mieszkańców i radnych. Powinien być też dziś obecny na sesji (swoją drogą, fakt że przewodniczący Rady nie zaprasza byłego burmistrza to wielka niegrzeczność z jego strony) gdzie mógłby na bieżąco zabrać głos po wypowiedzi czy to burmistrza czy też pani skarbnik. A tak to oni mają ostatni głos i radni zapamiętają i przyjmą tylko to co bedzie powiedziane na końcu. Trzeba było tu być i bronić swego listu.

    Ocena: 4.61/5. z 31 głosów.
    Please wait...
  11. Fafik

    Czy ja dobrze widzę, radny Zajączkowski głosuje na monitorze radnej Sadowskiej? Ale jaja!

    Ocena: 4.73/5. z 30 głosów.
    Please wait...
    1. Kto

      W której minucie ?

      Ocena: 4.28/5. z 18 głosów.
      Please wait...
      1. Fafik

        Odpowiedziałbym gdyby nie to, że dziwnym trafem wczorajszej Sesji nie można odtworzyć. Ciekaw jestem, dlaczego.

        Ocena: 5.00/5. z 17 głosów.
        Please wait...
      2. Norbert

        Pan Zajączkowski głosuje za panią Sadowską w tym miejscu – 1:10:32, czyli w ok. 70 minucie Sesji. Tu link do obrad gdzie można to zobaczyć – https://www.youtube.com/watch?v=Sdm3sfJ9_og&ab_channel=Go%C5%82dapskiPortalInternetowyGOLDAP.INFO

        Ocena: 5.00/5. z 16 głosów.
        Please wait...
  12. J

    Rozsądny jest głos pana Mieruńskiego w sprawie rozszerzenia opracowywanego planu zagospodarowania terenu pomiędzy ul. Stadionową a Ustroniem. Rzeczywiście wydaje się, że poniesione środki powinny dotyczyć nie tylko jednej działki a większego terenu. Jak już ponosić koszty to warto żeby to miało szerszy wymiar.

    Ocena: 3.85/5. z 33 głosów.
    Please wait...
  13. Tomek

    Plakac mi sie chce jak slysze wypowiedzi burmistrza. Prostackie zachowanie , zlosliwosc brak inteligencji i powtarzajace sie slowa: ” Nie bede z Panem rozmawial , Prosze na pismie, jest taka osoba ktora we wszystkim szkodzi oj ten Pan Tobolski to musi byc niewygodny w tej jednoglosnej radzie. Prosze debatowac dalej nie przeszkadzam .

    Ocena: 4.83/5. z 47 głosów.
    Please wait...
  14. Bogdan

    Pan Mieruński wycofał swój wniosek w sprawie rozszerzenia Planu Miejscowego Zagospodarowania ale rację ma, że przed przystąpieniem do panu na „małej plamce” terenu, jak mówi pani kierownik Kołakowska, warto było jednak spytać sąsiadów tej działki, czy nie chcieliby niejako za jednym zamachem zrobić takiego planu także na ich działkach. Byłoby zrobione razem i koszty byłyby na pewno niższe niż opracowywanie potem oddzielnych kolejnych planów.

    Ocena: 4.52/5. z 25 głosów.
    Please wait...
  15. Agata

    Wiecie na czym polega chamstwo i prostactwo burmistrza, połączone z cwaniactwem? Na tym, że on będąc sam obecny na Sesji dotyka swoimi oskarżeniami, paszkwilami, obrazami i domysłami osób nieobecnych, które z racji tej swojej nieobecności bronić się na Sesji nie mogą. A on – cwaniak – plecie bezkarnie co mu ślina na język przynosi nie obawiając się, że ktoś go powstrzyma. Bo przecież na pana Hołdyńskiego nie ma co liczyć, on nic nie widzi i niczego nie słyszy. Powinien jednak wiedzieć, że gdyby te osoby traktowały go poważnie to by tak czy inaczej zareagowały, ale ponieważ traktują go jak nadpsute powietrze postępują słusznie (fragment usunięty przez redakcję).

    Ocena: 4.82/5. z 44 głosów.
    Please wait...
    1. Konikowo

      Hołdyński jest uzależniony i boi się sierżanta, i nie upomni go.

      Ocena: 5.00/5. z 13 głosów.
      Please wait...
  16. Alan

    Czy burmistrz mógłby wymienić tych radnych, którzy jego zdaniem „pracują” w tej radzie?

    Ocena: 4.81/5. z 43 głosów.
    Please wait...
  17. Romek

    Panie Wawrzyn! Co do najniższej podwyżki dla burmistrza – wszystko jasne. Nie musi się Pan wymądrzać, już to ludzie wiedzą. Trzeba podnieść, niestety, i koniec. Niech Pan się wypowie raczej co zmusza Pana do dania sobie 60% podwyżki w diecie?

    Ocena: 4.91/5. z 46 głosów.
    Please wait...
  18. Ekonomista

    „Wyjaśnienia” pani siedzącej obok burmistrza to typowe odwracanie kota ogonem.
    Szanowna pani. To, że WPF na lata 2021-20136 i na lata 2022-2037 to są odrębne dokumenty jest oczywiste.
    Ważne jest to, że w tych odrębnych dokumentach, występują tak ogromne różnice.
    W obydwu tych dokumentach dane dotyczące tego samego 2022 roku różnią się o kilkadziesiąt milionów. Są ze sobą sprzeczne
    W WPF na lata 2021 – 2036 dochody gminy to 147 milionów. I radni to przegłosowali.
    A jednocześnie przedstawiliście tym samym radnym projekt WPF na lata 2022 -2037, gdzie dochody gminy wynoszą 97 milionów.
    Różnica to 50 milionów.
    I co z tego, że w odrębnych dokumentach ten sam burmistrz przedkłada to tym samym radnym. jeśli są one tak monstrualnie sprzeczne.
    Dzisiaj rada przegłosowała na wasz wniosek dochody na 2022 rok 147 milionów złotych.
    Do końca miesiąca ta sam rada również na wasz wniosek przegłosuje dochody na sumę 97 milionów złotych. O 50 milionów niższe. Tylko w „odrębnym” dokumencie.
    To jest tak, jakby bank udzielał firmie kredytu.
    W jednej umowie stało by 147 milionów. A w drugiej podsuniętej klientowi 97 milionów.
    I przedstawiciel tej firmy bez zastanowienia popisałby oba sprzeczne dokumenty.
    Radni głosując nad sprzecznymi dokumentami opisującymi dochody na 2022 rok, które różnią się o 50 milionów firmują nieprawdę. Bo nawet uczeń z podstawówki wie, że 147 nie równa się 97. A pani mówi, ze to nie problem bo to dwa odrębne dokumenty. To może byłoby śmieszne, gdyby nie było prawdziwe
    Macie obowiązek wyjaśnienia tych karygodnych różnic, a nie podsuwania takich dokumentów radnym do akceptacji. Czasem trzeba posłuchać również radnego Tobolskiego

    Ocena: 4.88/5. z 43 głosów.
    Please wait...
    1. nietutejszy

      To proszę mi jako laikowi wyjaśnić czy w takim wypadku nie powinna zareagować RIO (Regionalna Izba Obrachunkowa)? Bo jeśli nie ret to albo o niczym nie wie albo burmistrz nie łamie prawa.

      Ocena: 4.05/5. z 20 głosów.
      Please wait...
      1. Matti

        Tak, to konkretne pytanie i sam ciekaw jestem odpowiedzi. Choć osobiście zwykle byłemu burmistrzowi wierzyłem.

        Ocena: 5.00/5. z 15 głosów.
        Please wait...
        1. Matti

          Mnie odpowiedź pana Mirosa na te wątpliwości satysfakcjonuje.

          Ocena: 5.00/5. z 8 głosów.
          Please wait...
  19. Monia

    Już po głosowaniu. Radni mieli szansę zachować się przyzwoicie. Z tej okazji skorzystali radni Anuszkiewicz, Wałejko, Tobolski i Mieruński. Pozostałych radnych, którzy dali sobie kolosalne podwyżki za swoją marną pracę, informuję, że jeśli zobaczycie na ulicy kogoś kto do tej pory kłaniał się wam a teraz już się nie kłania to będę to ja. Wiem, że wkrótce przestanę pracować w urzędzie, bo nic w internecie nie ginie i kto zechce to doniesie o osobie która nagle przestała się kłaniać i mówić „dzień dobry”. Nie szkodzi, pracę znajdę, świat szeroki.

    Ocena: 4.83/5. z 48 głosów.
    Please wait...
  20. Weronika

    Aleś pan durny panie Wawrzyn. (Ok, Redaktorze, można tego nie wrzucać). Radnego Wawrzyna już nic nie naprawi. Ale może by Pan, Redaktorze, jako poeta, docenił jego rymy 🙂

    Ocena: 4.91/5. z 43 głosów.
    Please wait...
  21. Czesiek

    Uchwała RM w sprawie docenienia trudu służb w obronie granicy wschodniej nie jest niczym złym. Ani nie grzeje ani nie ziębi. Ale też przypomina pewne wydarzenie z głębokiej przeszłości, kiedy to Rada Gołdapi gdzieś tam w latach pięćdziesiątych wystosowała list gratulacyjny do tow. Stalina. Podobny gest.

    Ocena: 4.15/5. z 33 głosów.
    Please wait...
    1. rezerwa

      Pawdziwy czesiek porównujesz dzisiejszy gest do listu gratu;acyjnego do stalina?????????????????????????????????????

      Ocena: 2.07/5. z 15 głosów.
      Please wait...
      1. Czesiek

        Tak. To podobny lizusowski gest.

        Ocena: 4.69/5. z 13 głosów.
        Please wait...
  22. Dd

    Oświadczenie majątkowe burmistrza nie jest sprawą prywatną burmistrza, tylko w świetle przepisów sprawą publiczną. I każdy radny ma prawo w tym punkcie wyrazić swoje zdanie na ten temat. A podkreślanie, żeby „Katarzyna to zapisała w protokole” to nic innego jak podkreślanie, że zamierza się zastraszyć radnego, bo to przecież normalne jest , że protokół powstaje i nie trzeba tego głośno zaznaczać.

    Ocena: 4.91/5. z 43 głosów.
    Please wait...
  23. Adam

    Tak, ma rację pani Sadowska. Pan Tobolski „nie powinien tu z nami być”. Powinna za to być jak zawsze, jak na każdej Sesji zapracowana, aktywna i z ogromnymi podkreślanymi przez burmistrza sukcesami, pani Krystyna Sadowska. . Zdrowia i rozsądku życzę pani Krystynie.

    Ocena: 4.50/5. z 32 głosów.
    Please wait...
  24. Dyktat

    Panie przewodniczący Hołdyński , pytanie pana Tobolskiego o kompetencje burmistrza było jak najbardziej zapytaniem i zupełnie niewłaściwie Pan je przekłada do punktu „wnioski”. Coraz gorzej Pan te Sesje prowadzi, a podwyżka 60% weszła w życie. Wstyd.

    Ocena: 4.83/5. z 47 głosów.
    Please wait...
  25. Gacek

    Komentując wypowiedź burmistrza, który „staje w obronie swoich pracowników” przed panem Tobolskim i wspomina coś o badaniach psychiatrycznych, uważam, że obaj panowie powinni się takim badaniom poddać, jednak u niezależego psychiatry, nie w Gołdapi.(fragment usunięty przez redakcję)

    Ocena: 4.66/5. z 35 głosów.
    Please wait...
  26. xyz

    Panie Przewodniczący Holdynski. Ależ z pana …. Staram się zrozumieć pana grzeczność i uległość w stosunku do burmistrza, doceniam też pana minimalne próby „okiełznania” hamskiego zachowania tego małego człowieka…..tyle że on nie słucha. Nie rozumiem jednak i nie zgadzam się, by radna Sadowska, stara i schorowana kobieta była tak napastliwa i bezczelna w stosunku do radnego Tobolskiego. Ta pani nie powinna być w radzie lecz skorzystać z pomocy pewnego lekarze, z usług którego korzystała już większą część pracowników UM. Oświadczam, że nie za sprawą radnego Tobolskiego.

    Ocena: 4.83/5. z 47 głosów.
    Please wait...
  27. Jurek

    Burmistrz Luto twierdzi, że jak da komuś pałą w łeb a nikt tego nie będzie widział to on będzie niewinny. To oczywiście parafraza. Takich słów burmistrz dziś użył w stosunku do pana Tobolskiego.

    Ocena: 4.79/5. z 38 głosów.
    Please wait...
  28. Michał

    Wniosek radnego w punkcie „Wnioski” nie jest bzdurą panie Hołdyński a mówienie tak świadczy, że kolejny raz pan Hołdyński nie ma zielonego pojęcia o właściwym prowadzeniu Sesji. Szkoda, że kiedy zadał pytanie radnym, czy chcą słuchać „wniosków pana radnego Tobolskiego” żaden z radnych się nie odezwał, oprócz pana przewodniczącego Hołdyńskiego. Pan Hołdyński do tego stwierdził, że „walczyć o przyzwoitość kilku urzędników” może pan Tobolski ale nie na sesji. Więc gdzie ma walczyć, panie Hołdyński?

    Ocena: 4.83/5. z 47 głosów.
    Please wait...
  29. Romek

    Zbiórka od radnych na leczenie małego Julka Szoki? To może po tej jednej podwyższonej diecie Państwo rzućcie, będzie całkiem ładna kwota. Kto jak kto ale pani Pietrewicz, pomysłodawczyni, na pewno co najmniej tyle do puszki wrzuci. Brawo już z góry.

    Ocena: 4.76/5. z 33 głosów.
    Please wait...
  30. Michal

    Czy nikt nie moze tej kliki rozwalic az trzeba czekac do nastepnych wyborow ?

    Ocena: 4.82/5. z 45 głosów.
    Please wait...
    1. Do Michała

      Może, ale potrzeba żebyś i Ty Michał, i Twoi i moi , czyli naprawdę wszyscy, wzięli się do konkretów. A nikt się tak naprawdę nie bierze.

      Ocena: 4.76/5. z 34 głosów.
      Please wait...
  31. J

    Ponieważ pan przewodniczący Hołdyński o tym dziś zapomniał chciałbym od siebie złożyć panu Andrzejowi Tobolskiemu z okazji imienin najlepsze i najszczersze życzenia wszelkiej pomyślności, wytrwałości i sił w tej nierównej niestety walce. Dużo dużo zdrowia i sukcesów tak prywatnych jak i na ścieżce samorządowej.

    Ocena: 4.46/5. z 37 głosów.
    Please wait...
  32. KTOŚ

    Po obejrzeniu Sesji stwierdzam:Zachowanie burmistrza, reprezentanta miasta Gołdap- poniżej skali matematycznej.Obrażanie, ignorowanie chamstwo stało się normą w życiu publicznym.Zachowanie Hołdyńskiego także poniżej skali matematycznej. Bardzo dobre zachowanie merytoryczne i „obyczajowe” pana Andrzeja, po wściekłych atakach burmistrza czy przewodniczącego.Oświadczenie burmistrza między bajki-to tylko wymysł jak „zniszczyć” radnego Tobolskiego.Ogólnie- bardzo nisko oceniam zachowanie radnych, burmistrza.Jak najszybciej zmienić samorządowców zanim zniszczą miasto i gminę do końca.Solenizantowi- dużo zdrowia do walki z patologią!Trzymamy kciuki za Pana!

    Ocena: 4.54/5. z 48 głosów.
    Please wait...
  33. Z transmisją jest jakiś problem techniczny – ale niezależny od nas…

    Ocena: 4.47/5. z 15 głosów.
    Please wait...
    1. nietutejszy

      To proszę mi jako laikowi wyjaśnić czy w takim wypadku nie powinna zareagować RIO (Regionalna Izba Obrachunkowa)? Bo jeśli nie ret to albo o niczym nie wie albo burmistrz nie łamie prawa.

      Ocena: 3.00/5. z 16 głosów.
      Please wait...
  34. Anonim

    Manipulacji ciąg dalszy! Po wczorajszej sesji na żywo zniknęła transmisja w necie.Do 9 rano 1 grudnia nie ma! Gołdaoianie zostali pozbawieni możliwości obejrzenia wczorajszego BAZARU który był na sesji,Miasto huczy od opinii na temat zachowania burmistrza! Burmistrz ma nadzieje,że wszystko ucichnie jak nie zobaczymy co się działo na sesji i nie bedzie więcek złych komentarzy o burmistrzu Klikając przez stronę goldap.pl wskakujemy na sesję z sierpnia gdzie w 1 rzędzie siedzą władze w Sali widowiskowej .Car i Bóg z tego burmistrza. Gołdapianie- ile jeszcze jesteśmy w stanie znieść tych upokorzeń?

    Ocena: 4.89/5. z 37 głosów.
    Please wait...
  35. J

    Wczoraj na Sesji , wiem bo oglądałem na żywo, burmistrz kilkukrotnie podkreślał jaką to złą rolę pełni portal pana Słapika i że wszystko co najgorsze i kłamliwe wylewa się właśnie tu gdzie teraz piszę. Ale przecież każdy ma prawo tu napisać, dosłownie każdy, a pan Redaktor nie publikuje (zresztą zawiadamiając o tym czytelników) jedynie tego co jest niezgodne z prawem , obraźliwe, wyraźnie kłamliwe i krzywdzące. Ja zachęcam żeby pisali tu wszyscy bo i portal na tym skorzysta i szeroko pojęta demokracja też. Tylko jakoś tych komentarzy broniących burmistrza, pana Hołdyńskiego, Wawrzyna i kilkoro innych radnych – mało. Nie wiadomo dlaczego. Oj, panie Redaktorze (sarkazm!) , pewnie jednak straszna cenzura u Pana. 🙂 Bo jak to inaczej wytłumaczyć w tej gminie mlekiem i miodem pod rządami obecnego burmistrza płynącej?

    Ocena: 4.90/5. z 42 głosów.
    Please wait...
  36. Anonim

    Skandal! dlaczego nie mozna zobaczyc Sesji? kto lamie prawo?

    Ocena: 4.58/5. z 26 głosów.
    Please wait...
    1. Dorosz

      https://www.youtube.com/watch?v=Sdm3sfJ9_og&ab_channel=Go%C5%82dapskiPortalInternetowyGOLDAP.INFO

      Ocena: 5.00/5. z 7 głosów.
      Please wait...
  37. Wojciech

    Panie Luto jesteś jedynym zagrożeniem dla pracowników, do tej pory to przez Burmistrza i jego podejścia do pracowników zwalniali się i zasilali okoliczne gminy gdzie są ci pracownicy cenieni. To przez Pana nie wytrzymują pracownicy a jeszcze przed otrzymaniem mandatu przez radnego Tobolskiego połowa urzędu chodziła do znanego lekarza wystarczy to sprawdzić przez odpowiednie służby. Powody zwolnień pracowników zatrudnionych przez byłego Burmistrza Mirosa nie była niewiedza lub niekompetencję a zderzenie się ze ścianą, proszę sobie dopowiedzieć jaką ścianą. Zachowanie Luto na sesji jest chamskie i prostackie proszę sobie pomyśleć jak zachowuje się w czterech ścianach. Luto jest jedynym zagrożeniem w tym urzędzie. Dlaczego w nagraniu sesji zniknął obraz, dlaczego ? Zauważyłem działanie Luto wzięte wprost z jedynej słusznej telewizji i partii.

    Ocena: 4.90/5. z 41 głosów.
    Please wait...
  38. Tomasz R.

    O warto poczytać, są ludzie prawi w swoim postępowaniu w tej sprawie. Cele charytatywne to jest to w tej sytuacji drodzy radni i włodarze naszego miasta
    https://dziennikbaltycki.pl/malbork-burmistrz-nie-chcial-podwyzki-a-gdy-ja-dostal-przeznaczyl-na-cele-charytatywne/ar/c1-15922607

    Ocena: 5.00/5. z 27 głosów.
    Please wait...
  39. Ja nie rozumiem dlaczego nikt z randych nie docieka ile miesięcznie kosztuje utrzymanie burmistrza Skody Superb. To znaczy ile tankowań było w danym miesiącu na jaką kwotę i ile kilometrów przejechał. Zdumiewające jest również to, że nikt nie dopytuje się ile kosztowały poszczególne delegacje i wyjazdy służbowe, czyli diety, paliwo, ewentualne noclegi itp. Jest to o tyle ciekawe, że nigdzie takich informacji nie można znaleźć, a jako mieszkaniec Gołdapi chciałbym wiedzieć ile place za takie wojaże i jakie przyniosły one efekty. Być może w dobie sytuacji pocovidowej taniej by było wysyłać burmistrza w delegacje wirtualne, bo jeżeli niczego konkretnego nie załatwił to powinien takie spotkania odbywać za pomocą video spotkań, tudzież innych czatów. Chyba, że jedzie za swoje. Teraz będzie miał 5 tyś więcej więc powinno go już na to stać.

    Ocena: 4.87/5. z 31 głosów.
    Please wait...
  40. Czereśniak

    Tomuś! Nie piskaj!

    Ocena: 4.76/5. z 17 głosów.
    Please wait...
  41. Przew. Hołdyński przedstawił stanowisko Wojewody w sprawie oświadczenia majątkowego burmistrza Luto, który nie dopatrzył się nieprawidłowości. ,
    Ja w tym temacie znalazłem ogromne nieprawidłowości. W oświadczeniu pana Luto jest zapis ,że siedlisko zabudowane posiada więżbę dachową bez dachówki.. Otóż posiadam zdjęcia z datami i godziną ,że w 2020 r. nowy dom we Włostach był pokryty czerwoną ceramiczną dachówką
    której wartość z robocizną oscyluje w granicach 30-50 tys.. Poza tym od 5 lat pan Luto wpisuje wartość całej nieruchomości we Włostach w kwocie 70 tys. zł To znaczy ,że nowy dom oraz 41 arowy staw za ok 200 tys zł nie stanowi dla niego żadnej wartości i nie dokonał zmian w jej wycenie. Dziennik budowy zatem musi byś sfałszowany za co grożą kolejne zarzuty. Na mój wniosek dziennik został zabezpieczony przez Prokuraturę..
    Po moich informacjach pan Luto wpadł w furię, bo chyba zrozumiał swoje błędy i kłamstwa.
    Andrzej Tobolski

    Ocena: 4.90/5. z 40 głosów.
    Please wait...
    1. Do pana Andrzeja Tobolskiego

      Panie Andrzeju, jest Pan bezlitośnie sekowany przez dwóch ludzi w tej sali, przez burmistrza i przewodniczącego Hołdyńskiego. Niech Pan przeczyta ten cytat i w chwilach trudnych go stosuje: „Jeśli ktoś myśli, że jest lepszy od Ciebie, uśmiechnij się tylko, nie psuj marzeń idiocie”.

      Ocena: 4.86/5. z 29 głosów.
      Please wait...
  42. Irek

    Pytanie do W. Holdynskiego. W pkt. Wolne wnioski radny Tobolski wezwał burmistrza Luto. Labanowska. Rawinis i Białek do zwrotu nienależnie pobranych publicznych środków na swoje prywatne szkolenie do rad nadzorczych. Z jakiego powodu pan odebrał głos Tobolskiemu i wyłączył mikrofon.?

    Ocena: 4.91/5. z 43 głosów.
    Please wait...
  43. internet

    proponuję aby na sali podczas obrad była postawiona kamera która dodatkowo nagrywać będzie całą sesję i w razie „AWARII” internetu będziemy mogli oglądnąć i wysłuchać co dzieje się na sesj. KTO JEST ZA???????????????????????????

    Ocena: 4.73/5. z 30 głosów.
    Please wait...
  44. Marek Miros

    W komentarzach padają pytania czy Regionalna Izba Obrachunkowa bada takie dokumenty, które opisałem w liście otwartym,. Dziękuję że Państwo chcą dociec prawdy. Oto przykłady takich pytań
    nietutejszy
    30 listopada 2021 at 22:48
    „To proszę mi jako laikowi wyjaśnić czy w takim wypadku nie powinna zareagować RIO (Regionalna Izba Obrachunkowa)? Bo jeśli nie ret to albo o niczym nie wie albo burmistrz nie łamie prawa”.
    Matti
    1 grudnia 2021 at 11:05
    „Tak, to konkretne pytanie i sam ciekaw jestem odpowiedzi. Choć osobiście zwykle byłemu burmistrzowi wierzyłem.”
    Szanowni Państwo.
    Regionalna Izba Obrachunkowa oczywiście bada poprawność i zgodność z prawem takich dokumentów.
    Problem w tym , ze bada je OSOBNO. Nie porównuje ich. Dlatego „tłumaczenia” burmistrza i pani skarbnik i powoływanie się na to, że RIO ich nie zakwestionowała nie dotyczy problemu poruszonego w moim liście. RIO nie bada takich dokumentów JEDNOCZEŚNIE bo musiałaby to robić w przypadku wszystkich samorządów i wszystkich zmian w budżecie i WPF w każdym samorządzie województwa. Tysiące dokumentów. RIO nie ma obowiązku ani możliwości technicznych by dokonywać takich analiz porównawczych. Stąd ta metoda badania każdego dokumentu OSOBNO..
    Dlatego RIO nie ma możliwości stwierdzić, że dochody w gminie Gołdap na rok 2022 w jednym dokumencie (WPF 2021 – 2036) wynoszą 147 milionów, a w drugim (WPF 2022 – 2037) 97 milionów. RIO nie jest w stanie wyłowić tej kolosalnej różnicy 50 milionów między oboma dokumentami bo bada dokumenty osobno i z dużym prawdopodobieństwem robią to różne osoby. Te różnice powinni wyłapać radni. Ale tego nie robią.
    A „tłumaczenia” burmistrza i pani skarbnik, że nie ma problemu, bo to są osobne dokumenty i RIO ich nie zakwestionowała, jest warte tyle co podawanie księżycowych danych o dochodach gminy na poziomie 147 milionów. I jednoczesne podawanie w równoległym dokumencie, że tak naprawdę dochody będą na poziomie 97 milionów. A to jest groźne. Bo tolerowanie takich praktyk może doprowadzić jeśli nie do defraudacji (okazja czyni itd.) ale do pomyłek niosących dla gminy ogromne finansowe skutki.
    Burmistrz i skarbnik powinni podziękować, ze emerytowi jeszcze się chce zwracać uwagę na błędy, których można uniknąć w przyszłości. A emeryt spotyka się z knajackim językiem burmistrza, który każdą krytykę uznaje za atak na Tomasza Luto. Tomasz Luto jako osoba prywatna mnie nie interesuje. Kiedyś już pisałem, że kontakty z nim są toksyczne. Mnie interesuje gmina. Bo ja lubię.
    .Mam nadzieję , że obaj (oboje? ) internauci otrzymali odpowiedź na swoje słuszne wątpliwości.
    Z szacunkiem.
    Marek Aleksander Miros

    Ocena: 4.78/5. z 36 głosów.
    Please wait...
    1. nietutejszy

      O taką odpowiedź mi chodziło. Dziękuję.

      Ocena: 4.64/5. z 11 głosów.
      Please wait...
    2. nietutejszy

      Jednocześnie zastanawiam się: czy nie byłoby wskazane uświadomienie RIO poprzez przekazanie informacji o nieprawidłowym postępowaniu burmistrza i jego urzędników?

      Ocena: 4.67/5. z 12 głosów.
      Please wait...
  45. Temida

    Nie dziwię się burmistrzowi Luto ,że na sesji nazwał pana Tobolskiego idiotą . Czepia się pan
    „biednego i uczciwego” włodarza za jakiś staw, drugi dom z dachówką, a przecież Tomka Luto nie stać na swój samochód i paliwo żeby dojeżdżać do pracy ,nie stać na wymarzone szkolenie do rad nadzorczych czy 2-tygodniową wycieczkę do Chin musi prosić swoich rodziców emerytów o pomoc finansową i nie wie pan jakie są potrzeby i oczekiwania Tomasza za jego pełną poświęcenia pracę dla dobra 20 tys. mieszkańców ,żeby mniej płacili za wodę, kanalizację ,śmieci, żeby stać ich było na najwyższe podatki czy mogli rozkoszować się w zakładzie przyrodoleczniczym. A poza tym każdy lubi dostawać prezenty od przyjaciół. Jeden zrobi staw inny wybuduje drugi dom . Pan pewnie jesteś minimalistą ,który zadowoli się flaszką na Andrzejki.
    Dlatego ja stoję murem za burmistrzem Luto (fragment usunięty przez redakcję).

    Ocena: 4.88/5. z 34 głosów.
    Please wait...
  46. Waldek

    Czy znajdzie się radny który nie będzie bał się zadać pytania dotyczącego służbowego pojazdu Urzędu marki Skoda Superb oraz innych pytań.
    – ile kilometrów przejechał pojazd z podziałem na lata 2020 i 2021?
    – ile wydano na paliwo z podziałem na lata 2020 i 2021?
    – jakie poniesiono koszty związane z obsługę tego pojazdu myjnia, serwis, naprawy, wymiany opon?
    – jeśli jest prowadzona karta, książka pojazdu ilu użytkowników innych niż burmistrz prowadziło pojazd marki skoda superb?
    – jeśli nie jest prowadzona karta pojazdu i nie jest rozliczany pojazd to z jakiego powodu?
    – dlaczego pojazd parkuje praktycznie codziennie pod domem burmistrza a nie w garażu służbowym bo takie garaże gmina posiada?
    – ile razy korzystał burmistrz z pojazdu służbowego i hoteli podczas studiów podyplomowych, jakie to były koszty?
    – w ramach porównania proponował bym złożyć takie same zapytanie do starostwa, pytając zakupioną za pół ceny skode oktavie.
    – czy pracownicy znaleźli studia podyplomowe burmistrzowi? jak pojazd o którym nic nie wiedział?
    – w jakiej dziedzinie pracy urzędu burmistrz wykorzystuje zdobytą wiedzę na studiach podyplomowych.
    – z jakiego powodu p.Karpińska została usunięta z zarządu ? Trzeba było zrobić miejsce dla Pani Białek ? czy były inne powody? Rozumiem że p.Karpińska źle wykonywała swoją pracę a świeża po studiach Pani Białek z bagażem doświadczeń wniesie bardzo duże do zarządu. Teraz dopiero odżyje strefa?
    – czy prawdą jest, że burmistrz wysyła sms-y i meile po pracownikach i karze zbierać wszystkie informacje o radnym Tobolskim za co pracownicy zbierają profity, prosi również znajomych o to samo – przynajmniej tak mówi się w mieście (mam nadzieje że redakcja tego pytania nie usunie).
    – ilu pracowników za kadencji Luto odeszło z pracy i z jakich powodów, czy to były dyscyplinarki, porozumienie lub inne.
    – czy burmistrz Luto dysponuje kartą kredytową służbową, lub inną kartą płatniczą ( tu trzeba precyzować pytanie bo nie uzyska się odpowiedzi) ile razy z niej korzystał i na jakie kwoty. Prosty wyciąg bankowy nie zajmujący więcej niż 2 minuty pracy.
    – czy prawdą jest, że pracownicy remontujący most w Kośmidrach, również na terenie posesji burmistrza wykonywali inne prace. Z racji tego że burmistrz jest bardzo transparentny na pewno udzieli odpowiedzi nie będzie chciał cokolwiek ukryć.
    – ile prac zostało zleconych przez urząd miasta dla firmy która postawiła bardzo tani dom za 50 tyś dla burmistrza za jego kadencji.
    Pytań jest zdecydowanie więcej ale reszty na pewno nie opublikuje redakcja.
    Jeśli znalazłby się radny, który miałby odwagę zadać takowe pytania proszę o opublikowanie na niezależnym portalu, na przykład tutaj, odpowiedzi udzielone przez transparentny urząd i jego burmistrza. Pozdrawiam wg mnie zdecydowanie najgorszego i najmniej kompetencyjnego burmistrza Gołdapi. Chciałbym również zaznaczyć że są to moje pytania które nasunęły mi się podczas rozmów towarzyskich ze znajomymi oraz obserwacji własnych. Rozwiewając wątpliwości co do moich danych osobowych, nie podpiszę się bo nie chcę być obiektem agresji Luto. Zauważam również, że Luto próbuje w agresywny sposób wymigiwać się z odpowiedzi mówiąc o swoim sektorze prywatnym a jednak jest osobą publiczną i łaski nie robi odpowiadając na pytania ale nie jaki pan Hołdyński jest stronniczy co widać i słychać na sesjach.

    Ocena: 4.89/5. z 36 głosów.
    Please wait...
  47. obserwator gołdapskiej sceny politycznej

    Popieram w 100% komentarz Waldka , proste pytania i można w prosty sposób udzielić odpowiedzi, radni czy znajdzie się jakis odważny i wystosuje takie zapytania do burmistrza?. Burmistrz skoro jest taki elokwentny, transparentny i uczciwy/ bo przecież dużo rzeczy konsultuje jak on to wszędzie podkreśla -z mieszańcami/, to z pewnością udzieli na tak zadane pytania odpowiedzi bez problemu. Bo to jest taki fajny ciepły człowiek . Burmistrzu społeczeństwo goldapskie z tego co się rozmawia wrze i zaczyna kipieć na pana chamskie postępowania i butę połączona z arogancją. Chcę żebyś burmistrzu wiedział że poparcie spada i to znacznie , czas rozliczeń wyborczych nadejdzie

    Ocena: 4.86/5. z 29 głosów.
    Please wait...
  48. Tomek

    Wójtowie, burmistrzowie i prezydenci miast mogą być odwołani przed upływem kadencji w drodze referendum. Z taką inicjatywą ma prawo wystąpić rada gminy (miejska) lub mieszkańcy. Sprawdź, jak właściwie przeprowadzić ten proces.
    Istnieją dwie sytuacje, gdy rada gminy lub rada miejska (dalej: rada gminy) może podjąć uchwałę o przeprowadzeniu referendum: gdy nie udzieli wójtowi (burmistrzowi lub prezydentowi miasta) absolutorium z wykonania budżetu gminy lub z przyczyn innych niż nieudzielenie absolutorium.

    Uchwała rady gminy o nieudzieleniu absolutorium jest równoznaczna z podjęciem inicjatywy w sprawie przeprowadzenia referendum odnośnie do odwołania wójta, jeżeli została podjęta:

    • po upływie 9 miesięcy od dnia wyboru wójta,
    Skoro rada skorumpowana to sa jeszcze mieszkancy ktorzy maja takie prawo.

    Ocena: 4.74/5. z 31 głosów.
    Please wait...
  49. Komentarz do tekstu „Inni napisali. Ku przestrodze”, troche wyzej…

    Redaktorze „Redakcjo”: z pana, p. Slapik, to jednak jest yaycarz! „Ku przestrodze”!

    Dopowiem tylko, ze zatrzymana pani byla poslica suwalska, to bliska krewna osoby bliskiej naszemu Ukochanemu Przywodcy.

    Ja nic nie sugeruje. Ja tylko stwierdzam fakt

    Ocena: 4.80/5. z 20 głosów.
    Please wait...
  50. Dorzucę sugestię dla mieszkańców Gołdapi żeby szybko zrobili zapasy papieru toaletowego ponieważ pan Tomasz z pewnością jedzie na takim samym wózku i może mieć kłopoty żołądkowe .Posiadam jeszcze kilka b.istotnych dowodów na fałszywe oświadczenie majątkowe w/wymienionego ,które naturalnie przekazałem dawno odpowiednim służbom..
    Facet chyba nie wiedział z kim zadziera chociaż wielokrotnie nazwał mnie konfidentem.
    A ja pytam o uczciwość ,przyzwoitość i wiarygodność Panie Tomku i mówię sprawdzam.
    Andrzej Tobolski

    Ocena: 4.73/5. z 30 głosów.
    Please wait...
    1. Mm

      A jak tam sprawa w sądzie z burmistrzem Luto, panie Tobolski?

      Ocena: 1.72/5. z 25 głosów.
      Please wait...
      1. Antoni

        Jak wiele spraw w naszych sądach. Leży.

        Ocena: 5.00/5. z 8 głosów.
        Please wait...
    2. Ze zrozumieniem

      Dla mnie jest pan nierozsądnym egocentrykiem bez pomyślubku, bo pan powinien od razu po każdej sesji zadać pytania i wnioski na piśmie w formie zapytania lub interpelacji, a na następnej sesji orać ich za brak rzetelnej odpowiedzi i dopytywać. Widocznie pan lubi buńczuczne pieprzenie zamiast faktycznego załatwienia tematów. Prosta metoda – pytać do najbliższej sesji i czytać ich odpowiedzi i ostro zaorać za brak rzetelności

      Ocena: 3.26/5. z 19 głosów.
      Please wait...
    3. Aleks

      To jeszcze trzeba, panie Andrzeju, doprowadzić do tego żeby te „odpowiednie służby” w końcu konkretnie tym się zajęły. Bo co z tego, że Pan informuje skoro to być może gdzieś tam leży na samym dnie?

      Ocena: 4.50/5. z 16 głosów.
      Please wait...
  51. FA

    M&Ms i redakcja….. ręce rozkładam i za głowę się łapie. M&Ms analityk finansowy mądrzejszy od RIO i od innych instytucji… portal jak zwykle uczęszczany przez te same osoby nawet te same osoby ciągle te same komentarze zostawiają . a ty swobodny zacznij uczyć się od M&Msa i od redakcji. z tego co ja wiem to panią o której piszesz i „szanowna” redakcja , to już wypuszczono… m&ms – jesteś żenujący.. emeryt – egocentryk, a redakcja to podwładny. jeździsz jeszcze na tężnie i łapiesz ludzi i opowiadasz, że to wszystko to „twoje”? 😀

    Ocena: 1.40/5. z 35 głosów.
    Please wait...
    1. Swobodny Dzordz

      @FA

      Wyglada na to, zes „w mientkie dostal”?

      „Portal, jak zwykle, uczeszczany przez te same osoby”.

      FA – nawet jesli „te same”, to jednak wiecej ich, i wiecej (sorki, „kumaci inaczej”, wiem, ze logicznie to sie kupy nie trzyma, no ale z @FA probuje dyskutowac…; kurcze: orka na ugorze).

      Ocena: 5.00/5. z 15 głosów.
      Please wait...
    2. apap

      A jakieś konkrety? Jakaś merytoryczna polemika?

      Pamiętam jak przed wyborami burmistrz, wtedy jeszcze radny „groził”, że nie będzie miał problemu, żeby polemizować i zabierać głos w lokalnych mediach. W tym również dyskutować w komentarzach. I co?

      A gdzie są te dwa słynne Piotrki, co to tak aktywnie (również na tym portalu) komentowały? Vlogowały z wielką swadą, krytykowały sposób zarządzania burmistrza Mirosa, krytykowały zadłużenie gminy itd. Gdzie są chłopaki?

      https://www.youtube.com/watch?v=CezaDIUkiac

      Ocena: 4.82/5. z 22 głosów.
      Please wait...
      1. Piotrek

        Jeden swobodnie „konsumuje władzę”.

        Ocena: 4.81/5. z 21 głosów.
        Please wait...
        1. apap

          Pamiętacie jak zasypywali urząd wnioskami o udzielenie informacji publicznej odnośnie umów, wyciągów kart kredytowych, itp? Jedna urzędniczka siedziała i tylko przygotowywała odpowiedzi.
          Wyobrażacie sobie, że teraz ktoś takie zapytania, w takiej ilości kieruje do Urzędu? Przecież Burmistrz Luto zaplułby się na sesji jak to nienawistnicy chcą sparaliżować pracę Urzędu i „zrujnować” budżet gminy, bo te wszystkie odpowiedzi trzeba przecież wydrukować… a papier kosztuje. Albo inaczej… w ogóle nie udzieliłby odpowiedzi.

          Ocena: 4.45/5. z 22 głosów.
          Please wait...
    3. TTM

      „FA” , są to osoby którym na sercu leży dobro mieszkańców miasta , jego rozwój , postrzeganie miasta ,regionu przez ludzi z zewnątrz .To są lokali patrioci. Maja prawo a nawet obowiązek robić to co robią.

      Ocena: 3.93/5. z 15 głosów.
      Please wait...
  52. FAs

    redakcjo warto teraz przeprosić osobę albo napisać poprawny artykuł? , że ta pani została wypuszczona. czemu pan tego nie napisze? i dlaczego wypuszczona? dodam, bo redakcji trzeba mówić co trzeba napisać 😀 tak redakcja przyzwyczajona trochę to tego jest 🙂

    Ocena: 1.89/5. z 18 głosów.
    Please wait...
    1. J

      Ja sądzę, że Redaktor słusznie zrobił informując o wydarzeniu dotyczącym zatrzymania (choćby chwilowego) pani K, która przecież jest nieco powiązana z Gołdapią. Gdyby tego nie zrobił zarzucono by mu , i słusznie, brak dziennikarskiej rzetelności. W końcu przecież dziennikarz „żyje z informacji”, więc zrobił co należało. Być może powinien teraz dać uzupełnienie o aktualnej sytuacji w sprawie, ale to już sprawa pana Redaktora.

      Ocena: 5.00/5. z 3 głosów.
      Please wait...
  53. Wywołany do odpowiedzi przez anonimowych ( tchórzliwych ) komentatorów, informuję ,że Faktycznie sędzia K.Koronkiewicz w Sądzie w Olecku uniewinnił Tomasza Luto za słowa zniesławiające mnie ,że jestem złodziejem i pedofilem. Czekam na pisemne uzasadnienie wyroku i składam apelację. Poza tym składam pozew o dobra osobiste do Sądu Okręgowego w Suwałkach.
    Drugi temat .Złożyłem kilkadziesiąt interpelacji, zapytań i wniosków do burmistrza, a odpowiedzi otrzymałem kilka i to kłamliwych. Burmistrz i jego urzędnicy ( nie wszyscy ) robią co chcą za aprobatą szefa. Każdy taki wniosek kwalifikuje się na skargę do WSA lub nawet do sądu. cywilnego.. Poza tym nie mam wsparcia w radnych, a Hołdyński jest współwinny tych patologii i wybitnie chroni burmistrza. Wytrzymajmy jeszcze trochę, a tego człowieka nie będzie w Magistracie.
    Andrzej Tobolski

    Ocena: 4.50/5. z 28 głosów.
    Please wait...
    1. Antoni

      Nie wiem ile ludzie jeszcze wytrzymają…

      Ocena: 5.00/5. z 5 głosów.
      Please wait...