W poniedziałek 14 grudnia zaczynamy głosowanie na projekty zgłoszone do Budżetu Obywatelskiego Gminy Gołdap na 2021 rok. Prawo udziału w głosowaniu mają mieszkańcy Gminy Gołdap.
Głosowanie odbywa się poprzez wybranie jednego z ośmiu zgłoszonych projektów.
Głosować można elektronicznie lub papierowo.
W formie elektronicznej można oddać głos za pośrednictwem strony internetowej: www.goldap.pl poprzez platformę ,,Budżet Obywatelski”.
W formie papierowej można oddać głos osobiście z dokumentem potwierdzającym tożsamość w Punkcie Obsługi Mieszkańca w Urzędzie Miejskim w Gołdapi przez wypełnienie na miejscu karty do głosowania otrzymanej w POM.
Głosujemy przez wstawienie znaku ,,X” w kolumnie ,,wybór” przy projekcie, na który chcemy oddać głos.
Uprawniony mieszkaniec, niezależnie od formy głosowania może zagłosować tylko jeden raz.
Głosowanie potrwa do 22 grudnia.
Najbardziej interesujący i odpowiadający charakterowi naszego miasta jest projekt przedwojennego rynku w Gołdapi. Na niego oddam głos.
Z projektów wiejskich najbardziej na głos zasługuje projekt z Boćwinki i mój głos dostanie .
Kolejny projekt polączonych wsi pt Atrakcyjne wsie jest najsłabszy ze wszystkich. Również temu, że tam już są elementy wypoczynkowe i treningowe. Trzeba dać innym , chyba Boćwince. . Na Atrakcyjne wsie nie oddam głosu.
Proponuję alufelgi z napisem 450 lat do Śkody i tablicę elektroniczną wyświetlającą aktualne zadłużenie gminy, urodziny muchomora, datę końca budowy ZPL i liczbę ogłoszonych konkursów na dyrektora OPS.
A masę bitumiczną to niech Luto zabiera do Jabłońskich i tam u siebie w ogródku składuje szkodnik jeden!
Mając w pamięci to, że kilka lat temu gmina Gołdap zapłaciła firmie Instytut Best Place (IBP) ok. 40 tys. za opracowanie projektu pod nazwą „Program promocji marki Gołdap w oparciu o funkcję turystyczną i uzdrowiskową miasta”, a nasza ówczesna Rada miejska ten Program przyjęła, jestem zdania, że oto wśród tegorocznych projektów do Budżetu Obywatelskiego nareszcie znalazł się taki, który w założenia tegoż Programu wpisuje się doskonale.
Tym którzy treści Programu, o którym mowa, nie pamiętają, przypominam, że zadanie postawione przed firmą IBP polegało na opracowaniu założeń strategicznych dotyczących zarówno tożsamości marki Gołdap, jak i kompleksowego programu promocji marki. Celem stworzenia programu było wykorzystanie obecnego i dalszy rozwój potencjału turystycznego oraz uzdrowiskowego jedynej miejscowości uzdrowiskowej w regionie warmińsko – mazurskim w kreowaniu go na miejsce interesujące pod względem turystycznym jak i leczniczym. Najwyższy czas żeby ten Program zaczął być realizowany. Samo opracowanie i przyjęcie nowego logo Gołdapi nie wystarczy… zwłaszcza, że pracownicy firmy IBP podkreślali, że gwarantują efekt (wypromowanie marki Gołdap) tylko wówczas jeśli Program będzie realizowany zgodnie z założeniami i w całości.
Uważam, że projekt do Budżetu Obywatelskiego pt. „Makieta przedwojennego rynku Gołdapi” bardzo dobrze wpisuje się w taką realizację. Projekt ten, w moim odczuciu, pozwoli stworzyć bardzo ciekawy przyciągający produkt turystyczny, łączący w sobie walory poznawcze dla turysty odwiedzającego nasze miasto, jak i walor wychowawczy dla naszych mieszkańców, szczególnie dzieci i młodzieży, gdyż pokaże jak nasze miasto wyglądało przed jego zniszczeniem przez zawieruchę wojenną, i jak by wyglądało gdyby takiej zawieruchy nie było.
Ja zagłosowałem na ten projekt.