Zakładamy biznes w internecie. Wybieramy atrakcyjną nazwę domeny, z pomocą specjalisty tworzymy witrynę i wprowadzamy pierwsze produkty. Reklamujemy serwis wśród znajomych, wejścia z mediów społecznościowych rosną, a jednak nie przekłada się to na sprzedaż.
Wtedy zazwyczaj zaczynamy interesować się pozycjonowaniem – naturalną metodą podnoszenia widoczności w wyszukiwarkach. Blogi branżowe kuszą szybkimi sposobami, które doprowadzą do wzrostów konwersji. Czytając je, możemy odnieść wrażenie, że SEO to bułka z masłem. Wystarczy uzupełnić kilka meta tagów, zadbać o dużą ilość treści i wyniki same się pojawią. Jednak czy to prawda?
Pozycjonowanie stron internetowych to coś więcej niż kwestie techniczne
Niezależnie od tego, jak proste wydają się nam podstawy SEO, warto skorzystać z pomocy specjalisty. Google — najpopularniejsza w Polsce wyszukiwarka — przy ocenie strony bierze pod uwagę wiele współoddziałujących ze sobą czynników. Doświadczony w swoim fachu pozycjoner będzie wiedział, w jaki sposób zoptymalizować nasz sklep, by jak najszybciej przynieść oczekiwane wzrosty zysków.
Choć tak wiele możemy przeczytać na temat znaczenia merytorycznej treści w serwisie, zdarzają się sytuacje, gdy to brak tekstu na stronie jest bardziej korzystny. Czasem na pierwszych pozycjach pod dane zapytanie pojawiają się serwisy, na których ani razu nie wystąpiło słowo kluczowe. Jedynie specjalista SEO będzie w stanie odpowiednio zinterpretować aktualną sytuację serwisu i zastosować najlepszą strategię.
Czas to pieniądz — warto mądrze nim dysponować
Początkujący przedsiębiorcy często są zszokowani wysokimi cenami usług SEO. To stąd często wypływa potrzeba nauczenia się tych metod i stosowania ich samodzielnie. Tymczasem okazuje się, że pozycjonowanie jest czasochłonne. Opracowanie przyzwoitych meta tagów, a nawet napisanie dobrego artykułu blogowego nie zajmuje tyle czasu, co chociażby linkowanie. Samo poszukiwanie odpowiednich miejsc do pozostawienia linków potrafi być żmudne – nie mówiąc o godzinach poświęconych na outreach i ustalanie ceny. Agencje SEO mają już zazwyczaj ustalone schematy działania, dzięki którym linkowanie odbywa się półautomatycznie. Dzięki temu przedsiębiorca może skupić się na tym, co najważniejsze — prowadzeniu biznesu.
Potencjalne oszczędności płynące z samodzielnego zajmowania się SEO nie przekładają się na większe zyski. Zamiast rozwijać sklep i budować brand, właściciel stara się przyswoić wiedzę i eksperymentuje na własnym serwisie. W konsekwencji może to jedynie pomnożyć koszty — nierzadko znacznie przekraczające cenę ryczałtu zaproponowanego przez agencję.
Lepiej zostawić pozycjonowanie stron www specjalistom. Korzystanie z pomocy zewnętrznej to nie tylko oszczędność naszego czasu – zyskujemy cennych doradców i partnerów gotowych służyć swoim doświadczeniem. Specjalista SEO wskaże, w jaki sposób ustrukturyzować ofertę w sklepie, oraz skutecznie reklamować się w sieci. Plusem współpracy z agencją jest także często występujący pakiet treści „na start”. Dzięki tego typu rozwiązaniom jeszcze więcej czasu pozostaje w naszych rękach.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl.