Jak wygląda wiosna na biegunach zimna?

SONY DSCTym pytaniem rozpoczęły się zajęcia otwarte zorganizowane 21 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 3 w Gołdapi. Uczniowie klasy 2b pod kierunkiem Sylwii Kurpios-Sawickiej intensywnie zaskakiwali swoich rodziców nabytą wiedzą i umiejętnościami.

Rodziców oszołomiło tempo poruszanych na lekcji treści, metod i form pracy. W tej ruchliwej i intensywnej dynamice dzieci doskonale się odnajdywały. Uczniowie sprawnie potrafili wymienić różnice występujące w opisach wiosny w Polsce i na biegunach zimna oraz wskazać źródło tych kontrastów. Drugoklasiści popisywali się wiadomościami o strefach klimatycznych, tundrze, tajdze i jej związku z naszym lasem, największym parku narodowym na świecie i w Polsce, reniferach i ich podobieństwem do jeleniowatych występujących w naszym kraju czy Syberii. Dzieci swobodnie korzystały z mapy i świetnie się na niej orientowały. Zaprezentowane przez nie ciekawostki przyrodnicze o pingwinach zachwyciły rodziców. Szczególną uwagę zwróciło swobodne wskazywanie na mapie miejsc występowania, zwłaszcza poza Antarktydą, poszczególnych gatunków pingwinów.

Treści przyrodnicze były ciekawie i płynnie przeplatane treściami z edukacji polonistycznej, matematycznej i muzycznej. Zadania matematyczne oparte na szacowaniu wymagały od dzieci myślenia i wykorzystania zdobytej wiedzy. Opis pingwina okazał się dla dzieci zadaniem łatwym. Uczniowie zauroczyli swoich rodziców grą na dzwonkach wykonaną przy użyciu dwóch pałek, tańcem i śpiewem.

Sylwia Ornowska, Agnieszka Włodarczyk


Aktualności

Powiązane artykuły

2 komentarzy do “Jak wygląda wiosna na biegunach zimna?

  1. P.

    Powiem tak, Pani Sylwia jest najlepszym nauczycielem z jakim w życiu przyszło mi mieć do czynienia. Nasza przygoda z tą szkoła trwała krótko, ale to jedyny nauczyciel który kocha to co robi. Dzieci mają do niej wielki szacunek i my rodzice również. Pozdrawiam serdecznie i życzę dalszych sukcesów.

    Nikt jeszcze nie głosował.
    Please wait...
  2. Anka

    Określenie „jedyny nauczyciel, który kocha to, co robi” jest krzywdzące w stosunku do innych wspaniałych nauczycieli-pasjonatów.

    Nikt jeszcze nie głosował.
    Please wait...