WTZ na Suwalszczyźnie

wtz_1Uczestnicy WTZ w Gołdapi, wraz z opiekunami podczas czwartkowego wyjazdu terapeutyczno-wypoczynkowego poznawali przepiękną Suwalszczyznę.

Dzięki pani Aleksandrze Ratasiewicz, która nam przewodziła odwiedziliśmy najciekawsze miejsca Suwalskiego Parku Krajobrazowego: jezioro i miejsce z którego bierze początek Czarna Hańcza, stary nieczynny już młyn w Turtulu, głazowisko w Bachanowie oraz kościół i cmentarz w Smolnikach. W tychże Smolnikach, z punktu widokowego „U Pana Tadeusza” podziwialiśmy przepiękną okolicę, w której kręcono wiele sekwencji do filmów „ Pan Tadeusz” i „Dolina Issy”. Nieco zmęczeni zatrzymaliśmy się na obiad i krótki odpoczynek w Jeleniewie. Kolejnym miejscem które zwiedziliśmy była sejneńska bazylika. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Wigry i klasztor pokamedulski, w dalszym ciągu zachwycaliśmy się pięknem przyrody.

Wycieczka była bardzo udana. Dopisywała nam pogoda i nie tylko duchowa, a wiedza o odwiedzanych miejscach, przekazywana przepiękną polszczyzną przez panią przewodnik na długo w nas pozostanie.