Zielono i wesoło

IMG_0990W dniach 4-8 maja nasza klasa Ia z gołdapskiego Gimnazjum nr. 1 im. Noblistów Polskich i 15 uczniów klasy 6a ze Szkoły Podstawowej nr 3 uczestniczyła w zajęciach – zielonej szkoły nad morzem w Sobieszewie.

PONIEDZIAŁEK

Spod szkoły wyjechaliśmy o godzinie 8:00. Około godziny 14:15 byliśmy już w Sobieszewie w Hotelu Orle. Po zjedzeniu obiadu dostaliśmy czas na rozpakowanie. Po tzw. apelu organizacyjnym poszliśmy na plażę. Graliśmy tam w baseball i „grę o tron”. Wieczorem wyruszyliśmy do lasu aby zagrać w grę strategiczną „flaga”. Po godzinie 22 przebywaliśmy w swoich pokojach, ponieważ po ogłoszeniu ciszy nocnej nie mogliśmy opuszczać pokoi, a nikt z nas nie chciał łamać regulaminu zielonej szkoły.

WTOREK

We wtorek rano udaliśmy się na rozruch. Po śniadaniu podzielono nas na grupy. Jedni udali się na wycieczkę rowerową przez las, drudzy zaś na długi spacer. Po powrocie robiliśmy bańki mydlane oraz graliśmy w baloniadę. O 14:00 wszyscy zjedliśmy obiad po czym wyruszyliśmy na plażę. Graliśmy tam w gry i zabawy wymyślone przez instruktorów aż do wieczora. Zamiast kolacji mieliśmy ognisko wraz z grupą z Warszawy. Podczas ogniska rozstrzygnięto konkurs na najlepszą nazwę pokoju. Na koniec tego wieczoru udaliśmy się do lasu by zagrać w kolejną grę strategiczną- świetliki.

ŚRODA

W środę 6 maja dzień rozpoczęliśmy porannym rozruchem. Dwoje specjalnie przebranych instruktorów uczyło nas afrykańskiego tańca. Po śniadaniu wyruszyliśmy na wycieczkę do Gdańska. Najpierw odwiedziliśmy park linowy- Małpi Gaj- do wyboru mieliśmy trzy trasy, ale chodzenie po parku nie było obowiązkowe. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Bursztynu, gdzie zobaczyliśmy wiele niezwykłych eksponatów. Następnie spacerowaliśmy ulicami gdańskiej starówki. Słuchaliśmy historii i opowieści o miejscach i budowlach, które tam zobaczyliśmy. O godzinie 16.00 dotarliśmy do muzeum Stoczni Gdańskiej „Solidarność”. Po obejrzeniu wszystkich eksponatów wjechaliśmy windą na taras widokowy. Zobaczyliśmy tam panoramę miasta. O 19.00 byliśmy z powrotem w hotelu. Po kolacji poszliśmy na dyskotekę zorganizowaną przez opiekunów dla uczestników zielonej szkoły.

CZWARTEK

Czwartkowy dzień również rozpoczęliśmy rozruchem. Po śniadaniu zaśpiewaliśmy dla całej kadry piosenkę z podziękowaniem i wręczyliśmy instruktorom drobne upominki. Następnie mieliśmy zajęcia z pierwszej pomocy, a potem uczyliśmy się strzelania z łuku. Po obiedzie udaliśmy się na plażę by tam grać we „flagi”. Wieczorem urządziliśmy wieczór filmowy oraz nauczyliśmy się kilku układów tanecznych. Ostatnia noc, nazywana również „zieloną” nie mogła odbyć się bez kredek, pasty, Nutelli oraz bitej śmietany. Wszyscy robili sobie nawzajem drobne psikusy oraz obudzili się z zabawnymi rysunkami na twarzach.

PIĄTEK

8 maja po śniadaniu poszliśmy pożegnać się z morzem. Następnie wręczono nam dyplomy i pamiątkowe zdjęcia z naszego pobytu w Sobieszewie. Na koniec zatańczyliśmy taniec, którego uczyliśmy się dzień wcześniej. Wyjechaliśmy z hotelu około godziny 11:00. Po drodze odwiedziliśmy muzeum obozu koncentracyjnego Stutthof w Sztutowie. Przewodnik oprowadził nas po całym terenie obozu opowiadając o historii tego miejsca. W drodze powrotnej zajechaliśmy do Krynicy Morskiej na obiad. Do Gołdapi dotarliśmy o godzinie 22:30 skąd odebrali nas rodzice i opiekunowie.

Według nas wycieczka była udana. Mimo zmęczenia, dobrze się bawiliśmy. Nie wiemy czy nam się to uda, ale za rok planujemy powtórzyć tą przygodę.