Dobry agent wie, że nieruchomość to coś więcej niż cegła i zaprawa murarska. Jest w stanie zrozumieć zarówno złożoność procesu sprzedaży, jak i swoją rolę w charakterze wsparcia oraz bezstronnego eksperta dla klienta. Finalnie pozwoli to osiągnąć oczekiwane rezultaty dla wszystkich stron.
Najlepsi z branży swobodnie rozmawiają z ludźmi ze wszystkich środowisk, mają głębokie zrozumienie lokalizacji, w której obrębie działają oraz dysponują odpowiednim portfolio. Aby jednak mieć styczność z takimi ludźmi należy wpierw znaleźć renomowane biuro nieruchomości. Dziś omówimy czynniki wyróżniające taki podmiot.
Dobrze i regularnie komunikują się ze swoimi klientami
Kontakt z agentem, który nie jest świetny pod względem komunikacji międzyludzkiej, może nie być najprzyjemniejszy. Rynek nieruchomości jest wrażliwy na czas, więc potrzebujesz człowieka, który będzie Cię na bieżąco informował o aktualnej sytuacji kupna lub sprzedaży. W przeciwnym razie tracisz szansę na sukces.
To bardzo ważne, aby biuro pozostawało w stałym kontakcie ze swoimi klientami. To, co wydaje się nieistotne dla agenta, który działa w branży od lat, może być naprawdę ważne dla osoby dopiero zaczynającej przygodę z nieruchomościami.
Jest proaktywne w procesie sprzedaży
Dobry agent powinien proaktywnie dzwonić do potencjalnych nabywców, komunikować się z tymi aktualnie prowadzonymi i stale szukać nowych. Ten przypadek najlepiej odzwierciedlany jest przez następujące zdanie: „Jeśli Twoi klienci nadal do Ciebie dzwonią, nie dostarczasz im wystarczających informacji”.
Jego pracownicy potrafią słuchać
Większość specjalistów twierdzi, że należy uważać na pośredników, którzy „za dużo mówi”. Jeśli nie masz przestrzeni do wypowiedzenia się podczas rozmowy z agentem, to mamy do czynienia z istotnym problemem.
Jako klient jesteś osobą, która powinna prowadzić większość rozmów i upewnić się, że druga strona rozumie Twoje specjalne życzenia i potrzeby. Dobry agent powinien również potrafić słuchać i być w stanie „odczytać” swojego klienta, co pozwoli mu na dostosowanie swojego podejścia.
Niektórzy klienci lubią komunikować się za pośrednictwem poczty e-mail, część woli szybką wiadomość tekstową, a inni preferują odbieranie telefonów, aby móc porozmawiać o tym, co dzieje się z ich sytuacją.
Niejako obowiązkiem dobrego agenta jest odgadnięcie preferowanej metody komunikacji klienta, aby ten nie poczuł się ignorowany przez milczenie.
Motywuje klienta
Mówiąc prościej, jeśli klient dostaje dobrą ofertę, to jednocześnie agent dostaje dobrą ofertę. Dlatego tak ważne jest, aby wybrać biuro, które na pierwszym miejscu stawia właśnie satysfakcję konsumencką.
Podsumowanie
Jeśli będziesz mieć na uwadze powyższe czynniki, to możesz być przekonany o sukcesie w temacie poszukiwania odpowiedniego dla Ciebie biura nieruchomości. To z kolei ostatecznie doprowadzi do znalezienia wymarzonego lokum, zatem potraktuj to zadanie priorytetowo. W końcu samodzielna selekcja dostępnych lokali mieszkalnych może być prawdziwym wyzwaniem, w przypadku którego nietrudno o potencjalne błędy.