Czwartego dnia Tygodnia Edukacji Globalnej w Szkole Podstawowej w Pogorzeli zajmowaliśmy się zagrożeniami klimatu na różnych zajęciach edukacyjnych.
Klasa I realizowała projekt pt. „Klimatyczne ABC”, każde dziecko o tym wie! Uczniowie opisywali dzisiejszą pogodę, wykonali symbole pogodowe, zastanawiali się, co to jest pogoda. Następnie wcielili się w prezenterów pogody i układali pogodową mapę według wskazówek.
Kolejnym etapem lekcji było ustalenie, czym jest klimat i jakie są przyczyny zmian klimatu. Za pomocą samodzielnie wykonanych emotikonów na patyczkach dawali wyraz pozytywnym i negatywnym działaniom na rzecz klimatu. Przerywnikiem w zajęciach było wspólne śpiewanie z improwizacją piosenki Słoneczko rozchmurz buzię.
Klasa II kontynuowała swój projekt dotyczący pszczół. Dzieci zgłębiały tajniki życia tych owadów, poznawały panującą w ulu hierarchię, dowiedziały się, jakie zagrożenia stwarza człowiek i naturalni wrogowie pszczół. Wniosek kończący projekt był jeden: bez pszczół życia na Ziemi nie będzie. Jako symbol swojej troski o pszczoły i nadziei na uratowanie tych owadów uczniowie wykonali ul.
Przedszkolaczki zajęte dzisiaj były modą ekologiczną.
Zagadnieniami klimatu zajmowały się także inne klasy: klasa IV na lekcji przyrody rozważała, jak nawyki ludzi wpływają na klimat, na zajęciach wychowania fizycznego eksperymentowała nad wykorzystaniem np. zużytych plastikowych butelek jako przyborów gimnastycznych; klasa V poznawała wpływ gazów cieplarnianych na zmiany klimatu. Starsi uczniowie wykorzystywali na lekcji plastyki różne zużyte materiały do wykonania czegoś nowego, dzięki czemu wiele przedmiotów znalazło kolejne zastosowanie zamiast znaleźć się w koszu.
Przez cały tydzień działa w szkole Patrol Ekologiczny, którego zadaniem jest kontrolowanie zużycia wody, papieru oraz gaszenie zbędnego światła. Zbieramy zużyte baterie i żarówki.
Oprócz tych wszystkich zajęć pełną parą przygotowujemy salę gimnastyczną na piątkowe warsztaty podsumowania TEG –etap początkowy nie zapowiadał rozmachu wyobraźni efektu końcowego, który odsłoni się jutro.