5 czerwca w Starostwie Powiatowym w Gołdapi rozdane zostały nagrody uczniom szkół powiatu, którzy zajęli najlepsze miejsca w swoich kategoriach wiekowych w XXVII edycji Międzynarodowego Konkursu Matematycznego KANGUR. Wicestarosta gołdapski Grażyna Senda przywitała zwycięzców, ich opiekunów, dyrektorów szkół i rodziców. Pogratulowała im również dobrych wyników.
Marzena Konewko – regionalny koordynator konkursu opowiedziała o historii konkursu i zasadach jego przeprowadzania. Finalistom wręczono dyplomy i nagrody ufundowane przez Starostwo Powiatowe w Gołdapi oraz Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Ełku.
Kategoria | Klasa | Nazwisko i imię ucznia | Szkoła | Miejsce w rejonie |
Uczestnicy rejonu |
Żaczek | 1-2 SP | Wysmułek Daria | SP Galwiecie | 37 | 124 |
Maluch 1 | 3 SP | Mazur Konstanty | SP Żytkiejmy | 2 | 432 |
Maluch 2 | 4 SP | Balcewicz Jakub | SP 3 Gołdap | 20 | 480 |
Beniamin 1 | 5 SP | Perduta Nikola | SP Grabowo | 22 | 293 |
Beniamin 2 | 6 SP | Kacper Zając | SP 3 Gołdap | 15 | 278 |
Kadet 1 | 7 SP | Woronowicz Gracjan | SP 3 Gołdap | 1 | 215 |
Kadet 2 | 2 G | Adam Klimaszewski | SP 5 Gołdap | 5 | 129 |
Junior 1 | 3 G | Michał Walicki | SP 5 Gołdap | 36 | 128 |
Junior 2 | 1 PG | Julia Zduniewicz | Liceum Ogólnokształcące Gołdap | 15 | 102 |
Student 1 | 2 PG | Piotr Godlewski | Liceum Ogólnokształcące Gołdap | 6 | 84 |
Student 2 | 3 PG | Tomasz Zawadko | Liceum Ogólnokształcące Gołdap | 7 |
W konkursie” Kangurka” co roku bierze udział około 6 milionów osób na całym świecie i należy on do jednych z najbardziej prestiżowych. Zadania są nietypowe i często bardzo „podchwytliwe”. Trzeba wykazać się obszerną wiedzą matematyczną i logicznym myśleniem. Decyzją Kuratora Oświaty Konkurs „ Kangur Matematyczny” powinien być wpisany na świadectwie szkolnym( w Gołdapskich szkołach po interwencji rodziców?! Uważam za krzywdzące pomijanie w artykule uczniów wyróżnionych i honorowanie ich nagrodami książkowymi z młodszych klas, które zwycięzcy mają już dawno ukończone. Po co też pisać o miejscach w regionie, może lepiej podać punktację która pozwala na bardziej miarodajną ocenę wyników laureatów. Ktoś kto startuje z mocną grupą w zawodach zajmując końcową lokatę w rzeczywistości może być najlepszy w grupie w której poziom i frekwencja nie dopisała. Pominięcie nauczycieli pracujących z wyróżnionymi również uważam, za marginalizowanie ich roli w procesie wyników. Kończąc życzę laureatom kolejnych zwycięstw w życiu i szczęścia w doborze właściwych nauczycieli .
Szkoda tylko, że większość tych zdolnych się musi zmarnować. Z rożnych przyczyn. Najczęściej z braku systemu sponsorowania. Brak też stosownych fundacji, które funkcjonują w wysoko rozwiniętych państwach.
Dlaczego na prawie wszystkich zdjeciach dzieci są takie smutne/wystraszone?
Zdjęcie nr 3 to mistrzostwo swiata! Biedne dzieciaki…
Młodzież zawsze mieliśmy bystrą i niepokorną także w stosunku do tego co rzekomo niemożliwe. To i za nic ma pewniki wyciśnięte w zwapniałych mózgach cytowanych powszechnie starców. Nasza matematyka od zawsze brylowała w światowych rankingach. Efektem są chociażby błyskotliwe sukcesy naszych kryptografów czy informatyków. Tylko, byliśmy zaściankiem.
Teraz wychodzimy w świat to i naszych uczonych zacznie on cytować.
A studenci z Białegostoku, którzy zbudowali najlepszy pojazd marsjański, gdańscy z wodolotami nowej generacji, warszawscy, projektujący najlepsze szybowce, wrocławscy ze swoimi pojazdami poruszającymi się na minimalnych dawkach paliwa czy zgoła bez, także bez kierowcy są na ustach światowych mediów.
A dlaczego ucznia z gimnazjum robią ucznia szkoły podstawowej nr.5 .
To już gimnazjum nie istnieje?