W czwartek, 15 lutego, w Urzędzie Miejskim w Gołdapi odbyło się spotkanie robocze związane z realizacją projektu pt. „Cyfrowe usługi w zakresie udostępnienia informacji publicznej Urzędu Miejskiego w Gołdapi”. Podczas spotkania zostały ustalone szczegóły dotyczące wymiany informacji pomiędzy inwestorem i wykonawcą oraz zakresu i przebiegu prac.
Dzięki realizacji projektu i wprowadzeniu e-usług, już w tym roku, będzie można za pośrednictwem internetu „załatwić” wiele spraw urzędowych. Bez wychodzenia z domu będzie można zgłosić prośbę o interwencję związaną ze stanem należących do gminy nieruchomości, uzyskać zaświadczenie z Rejestru Dowodów Osobistych lub np. złożyć wniosek o zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych. Organizacje pozarządowe za pośrednictwem e-usług będą mogły wnioskować m.in o dotacje na wsparcie swych działań lub Patronat Burmistrza Gołdapi.
Większość usług dostępnych „online” wymaga posiadania profilu zaufanego. Warto więc taki profil założyć. Można go bezpłatnie uzyskać składając wniosek na stronie pz.gov.pl
i potwierdzając go w jednym ze wskazanych urzędów (np. w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych lub w Starostwie Powiatowym) lub powiązać profil z posiadanym kontem bankowości elektronicznej.
Wartość projektu współfinansowanego ze środków RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego to prawie 2,7 miliona złotych z czego 85% stanowi pozyskana przez Gminę Gołdap dotacja.