Grecja w języku, kulturze i sporcie. Uczniowie „Dwójki” uczestniczyli w projekcie

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Gołdapi brali udział w projekcie Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej zrealizowanej ze środków programu FERS na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja szkolna – „Sztuka łączy!”, nr przedsięwzięcia 2022-2-PL01-KA 122-SCH-000096877.

W dniach 09 – 20 października przebywaliśmy w greckim miasteczku Leptokaria na Riwierze Olimpijskiej. W tym czasie uczestnicy projektu mieli okazję zdobyć nowe umiejętności, wiadomości i doświadczenia, poznawali kulturę i język grecki, udoskonalili język angielski, odwiedzili urokliwe i zabytkowe miejsca.

W ramach realizacji programu kulturowego uczestniczyliśmy w wycieczkach do Meteorów oraz pobliskich miasteczek Litochoro, Paralia, Katerini i Starego Pantaleimonu. Zwiedziliśmy też Zamek Platamonas i Park Archeologiczny Dion. Popłynęliśmy na wyspę Skiathos, gdzie odwiedziliśmy Kościół św. Mikołaja oraz kąpaliśmy się w morzu i plażowaliśmy na złotej plaży Koukounaries. Skierowaliśmy się także do Parku Narodowego Masywu Olimpu, gdzie mogliśmy podziwiać malownicze góry i wąwozy oraz przyrodę północnej części Grecji. Wszystkie te miejsca były nie tylko piękne pod względem przyrodniczym, ale także pełne historii, kultury i tradycji greckiej. Uczestnicy projektu mieli okazję poznać różnorodność kraju i cieszyć się niezapomnianymi wrażeniami podczas swojego pobytu w Grecji. Korzystaliśmy z pięknej pogody kąpiąc się w hotelowym basenie i pobliskim Morzu Egejskim.

Uczniowie odwiedzali również szkołę partnerską projektu Platon M.E.P.E. w Katerini uczestniczyli w zajęciach z języka greckiego, muzyki i wychowania fizycznego. Uczyli się popularnego greckiego tańca sirtaki. W ramach integracji tańczyliśmy poloneza i Belgijkę.

Podczas naszej mobilności uczniowie rozwijali kompetencje językowe komunikując się w języku greckim i angielskim, zdobywali umiejętności informatyczne. To cenne doświadczenie przygotowuje ich do przyszłości. Mobilność uczniów pomogła przełamać bariery kulturowe, budować tożsamość europejską i promować bycie „Europejczykiem”. Dzięki nabytym kompetencjom językowym uczniowie będą lepiej komunikować się w międzynarodowym otoczeniu, co otwiera drzwi do nowych możliwości w edukacji i karierze.

Umiejętności informatyczne pomogą im lepiej korzystać z technologii. Mobilność kształtuje również tolerancję międzykulturową poprzez kontakt z innymi kulturami. Wszystko to przyczynia się do tworzenia otwartych na różnorodność „Europejczyków”, co jest korzyścią dla społeczeństwa i przyszłości Europy.

Więcej informacji znajduje się w relacji z pobytu na naszym projektowym fanpage’u „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry Gołdapskiej Dwójki”.
SP nr 2 w Gołdapi

Powiązane artykuły