Każda strona internetowa projektowana jest w określonym celu. Raz może być to realizacja budowy kampanii sprzedażowej inwestycji innym razem chęć pokazania usługi i oferty firmy. Niezależnie od celu warto skupić się na budowie widoczności strony internetowej na lokalne frazy z miastem. W przypadku chęci zaistnienia lokalnie w wielu miastach warto rozważyć budowę odpowiednich podstron pod konkretne miasta.
Struktura strony internetowej dla lokalnego biznesu Krakowa
Warto tworząc stronę skupić się na kilku jej najważniejszych punktach zanim zasiądziemy do jej zlecenia i wykonania wspólnie z agencją interaktywną lub freelancerem. Zdecydowanie powinniśmy przed rozpoczęciem współpracy określić:
1. kto jest naszym Klientem, do kogo kierujemy ofertę?
2. jaka będzie nasza planowana struktura strony czyli wypisz wszystkie elementy oferty, usług i postaraj się zebrać je w drzewo kategorii
3. poszukaj stron referencyjnych dla agencji co pomoże w określeniu stylu i charakteru tworzonej strony.
Tworzenie stron dla biznesu lokalnego w Krakowie
Projektując stronę warto wpisać frazy kluczowe które przychodzą nam na myśl i są związane z naszym biznesem w Google i zobaczyć jakie wyniki pokazuje wyszukiwarka. To pokaże nam jakie strony Google premiuje w wynikach TOP10 i na czym warto się skupić.
Chcąc być widocznym na frazy tworzenie stron, projektowanie stron lub endodoncja, wymiana opon przeanalizujmy czy w wynikach wyszukiwania Google zwraca krótkie i proste podstrony ofertowe czy są tutaj może rozbudowane artykuły poradnikowe wyczerpujące temat wpisywanego słowa kluczowego?
Wyniki wyszukiwania dla fraz z miastem a globalne
Zależnie od intencji frazy kluczowej wpisywanej przez użytkownika można wyróżnić klilka typów fraz kluczowych jednak po prezentacji wyników wyszukiwania można przekonać się jakie rozwiązania dobrze wdrożyć na własnej stronie internetowej.
W przypadku gdy mamy do czynienia z artykułami i rozbudowanymi podstronami oraz konkurencją posiadającą dedykowane podstrony dla każdej usługi powinniśmy przyjąć taki model budowy podstron ofertowych wyczerpujących temat. Warto także uwzględnić słowa kluczowe w treści i nagłówkach, które pojawiają się na dole wyników wyszukiwania Google i jako podpowiedzi przy wpisywaniu frazy kluczowej. Taki zabieg poprawi widoczność tworzonej podstrony właśnie o kompletny zestaw fraz po której użytkownik może dotrzeć do Twojej oferty.
Inną sytuacją są frazy lokalne tzn np: endodoncja kraków czy tworzenie stron kraków. W przypadku takich fraz ogólna oferta bez nasycenia frazą z miastem oraz wykonania linkowania wewnętrznego ze strony do podstron lokalnych nie zadziała.
Projektowanie stron w Krakowie – podstrony lokalne
Aby znaleźć odpowiednią agencję realizującą proces tworzenia strony z uwzględnieniem procesu researchu SEO i budowy silosów tematycznych warto sprawdzić jak one same mają zrealizowaną budowę widoczności i strukturę. Owszem warstwa wizualna, interakcja, responsywnośc jest bardzo ważna ale kwestia optymalizacji niestety ale schodzi na dalszy plan i przypominamy sobie o niej po kilku miesiącach gdy strona nie rankuje w wyszukiwarce.
Aby zebrać ruch z fraz lokalnych dobrą praktyką SEO jest wykonanie każdej usługi w formie osobnej podstrony zawierającej w adresie url miasto np: https://www.hauerpower.com/tworzenie-stron-krakow oraz odpowiednio w nagłówkach h1-h3 co pomaga nasycić podstronę pod lokalne wyniki wyszukiwania.
Tworzenie stron internetowych w agencji
Podsumowując nie każda agencja będzie w stanie zbudować widoczność strony internetowej poprzez odpowiednią architekturę i podejście SEO. Zwykle agencje interaktywne mają w swoich zasobach projektantów UX, UI, programistów ale brakuje im wiedzy jak budować strony i organizować architekturę informacji pod konkretne zestawy ‘silosy’ tematyczne by strona mogła budować widoczność w Google.