Tydzień Grecki w Szkole Podstawowej nr 3 w Gołdapi

W szkole odbyły się kolejne działania promujące nasz udział w projekcie „Ponadnarodowa Mobilność Uczniów” w związku z uzyskanym przez szkołę dofinansowaniem z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Uczniowie zdobywali informacje na temat Grecji, oglądali filmy o historii, kulturze, przyrodzie Grecji, dzielili się swoją wiedzą, wykonywali plakaty, przygotowywali
tradycyjne greckie potrawy.

Do akcji włączyły się również nasze „Przedszkolaki” – Pięciolatki z grupy „Żółwików” z wychowawczyniami Renatą Namiotko i Anitą Szyszko. Dzieci dowiedziały się, gdzie znajduje się Grecją. Poznały podstawowe symbole tego kraju, flagę, zabytki oraz wyspy. Dowiedziały się na temat igrzysk olimpijskich i jakieś dyscypliny sportu
obowiązywały w starożytnej Grecji. Przedszkolaki poznały również podstawowe zwroty w języku greckim i z chęcią powtarzały je – powitanie (kalimera) i pożegnanie
(adio). Przedszkolaków bardzo zaciekawiło opowiadanie o Grecji przez chłopca Guidio w filmie ,,Grecja przewodnik dla dzieci dz. 1 i cz. 2. Na koniec Dzieci
przygotowały samodzielnie pyszny Grecki deser.

Wszystkie działania pokazują, jak dużym zainteresowaniem cieszy się nasz projekt, jak bardzo wychodzi naprzeciw potrzebom zaspokajania ciekawości świata, którą
mają dzieci. Zwłaszcza kiedy uczniowie zainspirowani magiczną przyrodą, kulturą i tradycją grecką mogą rozwijać swoje kompetencje cyfrowe, językowe, kulturowe,
historyczne, a także przyrodnicze. Atrakcyjny plan mobilności pozwoli im na efektywną naukę, na zabawę, na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i dostarczy niezapomnianych wrażeń.

Mobilność rozpocznie się zajęciami aklimatyzacyjnymi w grupie międzynarodowej, następnie uczniowie zagłębią się w zagadnienia historii i kultury Grecji, udadzą się w magiczny świat bogów greckich, nauczą się tańczyć Sirtaki, poznają faunę i florę Grecji, zastanowią się co przejęliśmy od starożytnych i współczesnych Greków, określą podobieństwa i różnice miedzy Polską a Grecją.

Wszystkie formy aktywności opierać się będą na komunikacji w języku angielskim oraz zostaną wsparte różnorodnymi narzędziami informatycznymi. Powstanie dokumentacja cyfrowa z przebiegu mobilności, prezentacje multimedialne, quiz na temat Grecji oraz w finale gra jako podsumowanie projektu.

M.G.


Aktualności

Powiązane artykuły