Matematyka jest wszędzie, w łańcuchu choinkowym też     

Boże Narodzenie to wyjątkowe święta. Niosą ze sobą ogromny ładunek emocjonalny.  Warto więc wykorzystać te pozytywne emocje do rozwijania zdolności matematycznych i umiejętności bardzo potrzebnych w szkole i w życiu codziennym. Weźmy na przykład taki choinkowy łańcuch.

 

Niby prosta rzecz, lecz by go wykonać, należy:

– odznaczyć z pomocą linijki równo od siebie oddalone punkty – jeśli np. co 2 centymetry, to zaczynamy od 0 (umiejętność mierzenia z pomocą miarki centymetrowej, utrwalenie jednostek miar długości) i zaznaczamy kolejne punkty: 2, 4, 6, 8 itd. (wskazywanie liczb parzystych, liczb o 2 większych, liczb podzielnych przez 2; utrwalenie pojęcia „punkt”, doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej);

– połączyć pary wyznaczonych punktów (utrwalenie pojęć: „prosta”, „półprosta”, „odcinek”, doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz kreślenia przy pomocy linijki);

– wyciąć paski papieru (rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej);

– posklejać ogniwa łańcucha wg ustalonego wzoru (rozwijanie sprawności manualnej, pamięci wzrokowej, doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej przez układanie ciągów rytmicznych).

Drodzy rodzice, wykorzystajcie okazję. Do świąt zostało jeszcze kilka dni. Cuda można tworzyć nawet z makulatury. Pochwalcie dzieci za wkład pracy, pomysłowość i inicjatywę. Niech wykonane przez Wasze pociechy ozdoby zajmą eksponowane miejsce na choince nawet wtedy, gdy daleko im do ideału.

Klasa IIb z SP2 urządziła klasowy konkurs łańcuchowy. Nagroda główna przypadła Oskarowi za łańcuch długości 25 metrów. Łączna długość wykonanych łańcuchów to 83,74m. Zdobyte umiejętności i emocje bezcenne!!!


Aktualności

Powiązane artykuły