Funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Gołdapi zorganizowali spotkanie szkoleniowe adresowane do osób i podmiotów, które zatrudniają, bądź zamierzają zatrudnić cudzoziemców na terenie RP. W spotkaniu udział wzięli pracodawcy z powiatu oleckiego, ełckiego i gołdapskiego.
Konferencja odbyła się 29 lipca na terenie drogowego przejścia granicznego w Gołdapi. Podczas spotkania nie zabrakło instytucji rynku pracy, z którymi Straż Graniczna na co dzień współpracuje prowadząc kontrolę legalności zatrudnienia.
Uczestnikami byli przedstawiciele, m. in. Państwowej Inspekcji Pracy Oddział w Ełku, Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, Powiatowego Urzędu Pracy w Olecku i Gołdapi.
W przedsięwzięciu wzięło udział blisko 30 osób. Właściciele firm oraz osoby delegowane przez pracodawców, reprezentowali branże: turystyczną, budowlaną, produkcyjną i rolniczą.
Głównym tematem spotkania były praktyczne aspekty zatrudniania cudzoziemców na podstawie obowiązujących przepisów. Funkcjonariusze Straży Granicznej odpowiadali na liczne pytania dotyczące procedury i formalności związanych z zatrudnieniem cudzoziemców na terenie Warmii i Mazur.
Red. W-MOSG