Części samochodowe – lepiej kupować w sklepie stacjonarnym czy przez internet?

Rewolucje ekonomiczne, techniczne i kulturalne jeszcze przed dekadami nie zdarzały się dosyć często. Obecnie niemal każdego dnia możemy być zaskoczeni jakimś nowym przełomowym wynalazkiem albo propozycją kolejnej zmiany w mechanizmie ekonomicznym. Do takich należą sposoby sprzedaży i sposoby zakupu – również części samochodowych.

W wielu wypadkach stajemy przed dylematem – czy coś kupić w efekcie bezpośredniej wizyty w sklepie, czy też poprzez zamówienie internetowe? Coraz więcej sklepów poza kontaktem bezpośrednim oferuje sprzedaż internetową.

Czy wszystko można kupić przez internet?

To zależy od kilku czynników – w dużej mierze od odległości do sklepu i mobilności właściciela, jeśli idzie o dystrybucję. Również rodzaj towaru jest istotny – póki co artykuły spożywcze wolimy kupować bezpośrednio „przy ladzie”, natomiast artykuły przemysłowe bez ryzyka możemy zamawiać przez internet, zwłaszcza te, które są trwałe i poddane zostały standaryzacji, na przykład poprzez dostosowanie do konkretnej marki lub konkretnego modelu.

Ten drugi wariant śmiało możemy wykorzystywać kupując części samochodowe, zwłaszcza do modeli nowszych. Zresztą standaryzacja aut i części samochodowych posunęła się tak, że nierzadko te same części mogą pasować do kilku różnych modeli tej samej marki. Wystarczy przed zakupem zapytać sprzedawcy lub konsultanta. Przykładem może być chociażby sklep Auto Części Zielonki.

Nie musimy jeździć osobiście na przykład po filtry kabinowe, oleje, kosmetyki samochodowe czy nawet narzędzia. To wszystko możemy zamówić przez internet i nierzadko mamy już to u siebie następnego dnia.

Oczywiście póki co inaczej jest z kupnem samochodów, bez względu na ich wiek – tu wytrawny kierowca przez zakupem raczej woli najpierw usiąść za kierownicą. Liczy się przecież nie tylko sprawdzenie ergonomiczności wnętrza i poszczególnych elementów, ale również „muzyka” silnika. Są też elementy wyposażenie samochodu (chociażby tapicerka), które przez zakupem użytkownik woli dotknąć a nawet powąchać. Zapach może być istotny w trakcie zakupu kosmetyków samochodowych.

Nie tylko oszczędność czasu

Korzystanie zakupu internetowego wiąże się nie tylko z oszczędnością czasu, ale również z ułatwieniem wyboru co oczywiście w jakiejś mierze zależy od przemyślanego interfejsu portalu.

Na ogół mamy do czynienia z katalogiem opatrzonym fotografiami i opisami z podziałem na kategorie, w tym również marki i modele. W zakupie pomocna jest wyszukiwarka.

Zatem wyboru pomiędzy rodzajami sklepów możemy dokonywać porównując to do rozwiązania prostego zadania transportowego.


Aktualności

Powiązane artykuły