To był weekend pełen niezapomnianych atrakcji

To był weekend pełen niezapomnianych atrakcji i przydatnych lekcji! W dniach 8-10 września uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Boćwince brali udział w trzydniowej wycieczce do Gdańska.

W piątek, po dotarciu na miejsce, od razu pojechaliśmy zwiedzić Sopot: Krzywy Domek, latarnię morską, piękną plażę. Pospacerowaliśmy też po ponad 512-metrowym molo.

Sobotni rześki poranek rozpoczęliśmy od przechadzki po Gdańskiej starówce. Podziwialiśmy wspaniałą architekturę – kamienice, ratusz, Fontannę Neptuna, Kościół Mariacki. Następnym punktem w planie naszego zwiedzania było Westerplatte – miejsce bogate w smutną historię narodu. Przy Wartowni nr 1 czekał już na nas zaprzyjaźniony przewodnik, który z niezwykłą pasją przedstawił nam trudne dzieje tego miejsca. Uczniowie uważnie przysłuchiwali się tym opowieściom. Przejechaliśmy się drezyną, która była napędzaną siłą mięśni. Po historycznym spacerze, czekała na nas serwowana przez pan Wojtka pyszna, wojskowa grochówka.

Tego dnia szczególne emocje towarzyszyły nam podczas zwiedzania stadionu Energa Gdańsk. Wspaniałe chwilę spędziliśmy w szatni zawodników, sali konferencyjnej w której przed i po meczach występują trenerzy drużyn, kaplicy stadionowej, strefie mixed zone, czyli miejsca z którego zawodnicy wychodzą na boisko.

Na trasie wycieczki było również Muzeum Lechii Gdańsk, czyli historia nie tylko klubu piłkarskiego. Obejrzeć tu można było eksponaty związane z futbolem, ale również z innymi dyscyplinami – kolarstwem, podnoszeniem ciężarów, rugby, lekką atletyką czy tenisem – w których zawodnicy występowali na przestrzeni lat w barwach Lechii. Tego dnia mieliśmy niesamowite szczęście, gdyż spotkaliśmy na stadionie Dariusza Michalczewskiego – boksera znanego na całym świecie pod pseudonimem Tiger. Niektórzy pokusili się nawet o autograf.

Następnego dnia pojechaliśmy do Gdańskiego Zoo w Oliwie. Nie lada wyczynem było przemierzenie 123-hektarowego terenu. Warto było, choćby ze względu na różnorodność gatunków, których nie spotykamy na co dzień.

Kolejnym miejscem, które zwiedziliśmy było Centrum Hewelianum. Mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach (Z energią, Dookoła świata, Łamigłówka, Zabawy z historią). Testowaliśmy, sprawdzaliśmy, analizowaliśmy, poznawaliśmy świat wszystkimi zmysłami. Mogliśmy usłyszeć wyznanie miłosne w jednym z wielu języków europejskich lub podziwiać swoją twarz na obrazie Leonarda da Vinci, czy korzystać z symulatora jazdy. Podczas samodzielnych eksperymentów i zabawy dowiedzieliśmy się także, ile lat mają nasze uszy i na własnej skórze poczuliśmy niezwykłą siłę wiatru. W ciągu kilku godzin przeżywaliśmy ciekawe lekcje z wielu dziedzin: geografii, biologii, matematyki, chemii oraz historii.

Wyprawa do Gdańska zakończyła się późnym niedzielnym wieczorem. Mimo ogromnego zmęczenia, wszyscy byliśmy szczęśliwi i bogatsi o nowe doświadczenia i niezapomniane wydarzenia.