W domach byliśmy późnym wieczorem – zmęczeni ale bardzo zadowoleni

hdr
Wycieczka

Uczestnicy WTZ w Gołdapi w dniach 30 czerwca i 1 lipca odbyli wycieczkę po pięknej Warmii. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Muzeum Kardynała Wyszyńskiego w Stoczku Klasztornym.

Obejrzeliśmy pomieszczenia, w których mieszkał i pracował kardynał Wyszyński. Oprowadzający nas przewodnik ze Zgromadzenia Księży Marianów przybliżył nam tamte czasy i historię Polski. Dalej był Malbork-piękny, odremontowany zamek Krzyżacki. Kolejnym etapem był Elbląg. Po zjedzeniu późnego obiadu i krótkim odpoczynku wyruszyliśmy na zwiedzanie pięknej starówki elbląskiej.

Za przewodników mieliśmy ciocię i kuzyna jednej z uczestniczek wycieczki, którzy chętnie nam pokazali najpiękniejsze obiekty miasta, w którym mieszkają. Wieczorem mimo zmęczenia wielu z uczestników oglądało mecz Polska- Portugalia.

W piątek po śniadaniu pojechaliśmy do Fromborka, miasta naszego wielkiego astronoma Mikołaja Kopernika. W muzeum katedralnym obejrzeliśmy repliki przyrządów jakie służyły astronomowi do oglądania nieba i dokonywania różnych pomiarów. Wysłuchaliśmy w katedrze koncertu organowego wykonaniu organisty Arkadiusza Popławskiego. Było to jak balsam na nasze zmęczenie. Po obiedzie pojechaliśmy do Jelonek, z których to rozpoczynał się nasz około dwugodzinny rejs po Kanale Elbląskim.

Uczestnicy byli zachwyceni. Płynąc nie odczuwaliśmy upału jak na lądzie. Trochę odpoczęliśmy. Po rejsie wyruszyliśmy w drogą powrotną do Gołdapi. W domach byliśmy późnym wieczorem – zmęczeni ale bardzo zadowoleni.

W tym miejscu kadra WTZ chciałabym podziękować sponsorom, którzy wsparli nasze przedsięwzięcie. Tym razem są to: Stowarzyszenie Przedsiębiorczości Lokalnej, p. Z. Galiński, pp. Brzezińscy, pp. Słowikowscy, p. R. Buczyński, p. P. Pawlukanis, p. T. Milanowska, p. M. Zduniewicz.