Dobiega końca realizacja projektu

IMG_4974Dobiega końca realizacja projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”, który swym zasięgiem obejmuje również powiat gołdapski. W związku z tym 7 października 2015 r. w Starostwie Powiatowym w Gołdapi spotkała się Rada Budowy dotycząca powyższej inwestycji. Wzięli w niej udział przedstawiciele: Urzędu Marszałkowskiego (inwestora), wykonawców, inżyniera kontraktu, projektanta oraz Starostwa i trzech gmin.
„Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej” to inwestycja polegająca na modernizacji już istniejących tras rowerowych, budowie nowych, wykorzystaniu istniejących dróg o niewielkim natężeniu ruchu, utworzenie sieci miejsc postojowych i odpowiednie oznakowanie całego szlaku. Trasa, o łącznej długości prawie 2000 km, biegnie przez teren pięciu województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego. W naszym województwie to 420 kilometrów. Przez powiat gołdapski biegną 82 km tej trasy.
Koszt inwestycji dla całej Polski Wschodniej wynosi ok. 50 mln euro. Dla województwa warmińsko–mazurskiego to koszt ok. 81 mln złotych. Na terenie powiatu gołdapskiego wykonane zostaną inwestycje o wartości ponad 15 mln złotych.
Powiat gołdapski nie ponosi żadnych kosztów związanych z budową ścieżek rowerowych na naszym terenie. Środki pochodzą z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013. Wkład własny w wysokości 5 % pokrywa samorząd województwa warmińsko–mazurskiego. Zadaniem gmin i powiatów będzie utrzymanie powstałej infrastruktury przez minimum 5 lat od zakończenia realizacji projektu.
Szczegółowe informacje na temat projektu oraz przebieg trasy rowerowej znajdują się na stronie internetowej http://greenvelo.pl/ .


Aktualności

Powiązane artykuły

8 komentarzy do “Dobiega końca realizacja projektu

  1. IPO

    Witam! Mając trochę wolnego czasu oglądając portale gołdapskie da się zauważyć, iż w większości bryluje w nich Andrzej Ciołek. Czy to przekłada się na efekty dla mieszkańców, wątpię. Ścieżka rowerowa – super pomysł. Mam nadzieje, że to co w tej chwili jest będzie wyglądało znacznie lepiej. Najbardziej zyskali na tym nasi podwórkowi biznesmeni. Na pewno wzrosło bezpieczeństwo. PZ

  2. Andrzej Dutkowski

    myślę że panowie inżynierowie ,projektanci trasy nigdy nie byli w terenie,na trasie Grivenlo.nie sprawdzali przebiegu trasy,pokolenie kadry inżynierskiej – korespondencyjne. zapraszam kolejny raz na odcinek Gołdap – Botkuny, pod firmą Dudi Bus.. Jeszcze nie czas na KOLEJNE medale Andrzeju-starosto.pozdrawiam w dobrym samopoczuciu.

  3. qwerty

    Była szansa na stworzenie pięknej drogi przez miasto – asfaltowej, bezpiecznej dla wszystkich – przedewszystkim mieszkańców i dzieci!- zdjęcia polbruku na Piękną Górę – danie szansy pojeżdżenia na rolkach. wszystko za pieniądze Unii. I co? Chciało by się powiedzieć ……. ! postawieni znaku Droga pieszo-rowerowa nie załatwia sprawy. Proszę spojrzeć na u. Wolnosci – gdzie tam droga rowerowa. Slalom gigant między słupami i koszami. Jak dojechać spod Banku PKO. Ul Wojska Polskiego – stary problem z drzewami. Spójrzcie na Wegorzewo i Kętrzyn – cały powiat w asfalcie i mało tego – obok polbruk dla pieszych odcinakmi. Można – można. Trzeba być tylko dobrym gospodarzem i robić tak jak u siebie na podwórku. Pan Ciołek to zaniedbał okrutkie. A szkoda bo była szansa na -raz na zawsze- piękną drogę bezpieczną i asfaltową. nie łudźmy się przede wszystki 98% użytkownikami dędziemy my. To najsłabszy powiat – a raczej starosta- w okolicy. Kto nie wierzy niech pojedzie za Banie Mazurskie w stronę Wegorzewa i Kętrzyna – oczy się rozjaśnią. wstyd Panie Starosto. Po prostu wstyd. MIeć pieniądze a nie zrobić jak trzeba.

  4. Ja

    a ja myślałem że to pierwszy etap budowy ta „podsypka”Panie Starosto.
    To coś nazywać trasą rowerową to nie wstyd – to SKANDAL. Już kiedyś pisałem że asfalt jest najlepszym rozwiązaniem bo wtedy skorzystają wszyscy mieszkańcy. Ci na rolkach i Ci na rowerach. Panie starosto to tak samo jak by Pan jutro powiedział że to jest np. Pas Startowy dla samolotów. Ludzie obudźcie się to że mieszkamy na wschodzie to nie znaczy że możecie z nas robić za przeproszeniem Cimnotę i Zacofanie.

  5. Toffik

    Czy to prawda ze ścieżka zostanie żwirowa od lipowej-kolejowej i na odcinku stadionowa-Botkuny? Jeśli tak to największa porażka obecnej władzy – cała kasa pewnie poszła na most na ul.Sikorskiego. Z Panem Andrzejem Dutkowskim się w pełni zgadzam poziomy naniesione z sufitu ponad poziomy działek min. Dudiego w jakim celu? Chyba nikt tego nie wie.

  6. Adam

    Najgorszy jest fakt, że powiaty takie jak tuz obok Wegorzewo, mają piękna drogę asfaltową i polbrukową dla pieszych przez cały powiat. Za te same pieniądze przecież. W Gołdapi starostwo ograniczyło się do postawienia znaków drogi pieszo-rowerowej i tyle. Mógłbym wybaczyć 5 cz 10 km szutrówki na obrzeżach kosztem raz na zawsze zrobionej pieknej, bezpiecznej drogi przez miasto – wszystcy na tym byśmy skorzystali i rowerzyści i rolkarze i biegający. Ul. Wolności , wojska polskiego porażka – na Piękna Górę – jak było tak jest. Z jednego końca na drugi miasta w przejeździe nic to nie dało – nadal trzeba się przecistkać . A była szansa aby wyglądało to zupełnie ninaczej. Osobiście uważam że pieniądze zostały wzięte a nie zrobiono za wiele /różnicę widać już tuż za miedzą , w powiatach ościennych/ . Budżet uzupełniony. Po raz kolejny WSTYD mi za naszego gospodarza , Panie Starosto !!!. Po prostu Wstyd. Gospodarzenie nie polega tylko na rozdawaniu medali i bywaniu na wszystkich zdjęciach z okolicznych imprez. Trzeba przede wszystkim zrobić coś dla własnych mieszkańców. Chyba CBA lub NIK powinno przejrzeć wydatki na budowę Green Velo w naszym powiecie. Ciekawa jest czy ktoś ocenia wykonanie poszczególnych odcinków w Polsce.

  7. Anonim

    Ludzie czego panikujecie przecież bedzie asfalt!!

  8. Andrzej

    Przecież Starostę można i powinno się zmienić.! Wystarczy 9 odpowiedzialnych radnych i medal na odchodne . Andrzej Tobolski