Ruszają prace nad projektem Karty Turysty i Kuracjusza – narzędzia, stosowanego w miejscach atrakcyjnych turystycznie, które uprawniać będzie okaziciela do zniżek, promocji, ofert specjalnych, dostępnych tylko z kartą.
Narzędzie takie jest korzystne zarówno dla turysty, jak i usługodawcy, ponieważ zniżkę można uzyskać po spełnieniu określonych warunków, np. turysta otrzyma zniżkę, jeśli zakwaterowany jest w obiekcie noclegowym na terenie miasta, albo tzw. promocja krzyżowa – kupisz taniej tutaj, jeśli wcześniej zrobiłeś zakupy w innym określonym miejscu. Innym rodzajem korzyści może być wzrost rabatów przy częstszym korzystaniu, mogą być też bonusy, konkursy, gratisy dedykowane wyłącznie dla osób z kartą. Obiekty uczestniczące w programie będą odpowiednio oznakowane oraz promowane i wskazywane przez dystrybutora karty, jako te miejsca, gdzie można uzyskać bonusy. Narzędzie może dać obustronne korzyści: i turystom, i branży turystycznej, wymaga jednak deklaracji ze strony podmiotów turystycznych, gastronomicznych, zarządców atrakcji turystycznych, także sklepów, stacji benzynowych i innych usługodawców. Zainteresowanych programem prosimy o wypełnienie załączonej ankiety i przesłanie jej na adres poczta@frrg.pl lub dostarczenie do Centrum Informacji Turystycznej przy placu Zwycięstwa 16 do 28czerwca 2015 r.
Ankieta dotycząca Karty Turysty i Kuracjusza
- Jaki rodzaj obiektu Państwo reprezentują?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Jakiego rodzaju promocje są Państwo w stanie stworzyć? Czy przewidują Państwo:
– zniżki na cały asortyment (jaki procent?) ………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………..
– zniżki na część asortymentu (jaki %?) …………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………..
– zniżki przy transakcjach wiązanych (pakiety – jaki %?)……………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………..
– oferty specjalne dostępne tylko z kartą?………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………..
– zniżki/oferty specjalne dostępne tylko w określonym terminie. np. tylko zimą ? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
– bonusy, gratisy, konkursy, loterie dedykowane dla osób z kartą?…………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………
– elementy programu lojalnościowego (wzrost rabatów/ korzyści przy częstszym korzystaniu i/lub wydaniu większej kwoty)?………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………
- Możliwość promocji krzyżowej (np. jeśli kupisz w X, to masz rabat w moim obiekcie; jeśli kupisz w moim obiekcie, to masz rabat w X) ……………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………….
- Turysta zbiera punkty za zakupy w całej sieci firm objętej kartą, potem wymienia je
na zniżkę w dowolnym punkcie?……………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………….
- Czy Państwa obiekt jest skłonny do współfinansowania promocji programu (przykładowo firmy przystępujące wchodząc do programu są zobowiązane
do odpowiedniego oznakowania zgodnie z regulaminem i muszą kupić np. plakaty, naklejki i in.)?……………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………
- Państwa pomysły na organizację i dystrybucję Karty………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………
- Inne uwagi………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
- Nazwa obiektu, imię i nazwisko przedstawiciela, kontakt (obiekty zainteresowane programem będą zapraszane do uczestnictwa w pracach nad Kartą)…………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
To kolejna urzędnicza inicjatywa mająca na celu albo znalezienie uzasadnienia dla niektórych etatów w urzędach lub stworzenie nowych stanowisk dla urzędników.
Zgodnie z Prawami Biurokracji Parkinsona, łatwiej jest awansować wymyślając uzasadnienie dla stworzenia nowego działu w urzędzie (Dział Obsługi Kart Dużych Rodzin, czyż nie brzmi pięknie?) niż „wygryźć” swojego szefa, starego wyjadacza … Teraz wszystkie wielodzietne rodziny pojada na wakacje pociągami do Egiptu, a może nawet do RPA. To jest tandetny, propagandowy fajerwerk.
Muszę nazwać powyższy komentarz po imieniu- skrajny debilizm. Najśmieszniej albo najtragiczniej jest kiedy autorytatywnej wypowiedzi próbuje udzielać ktoś bez podstawowej wiedzy w temacie. Rozumiem, że wszystkie wielkie miasta na świecie i w Polsce mylą się dbając o przyjeżdżających do nich turystów i umożliwiając im tańsze zwiedzanie muzeów, rabaty w knajpach, upusty przy noclegach. Rozumiem, że nasi najbliżsi sąsiedzi – mazurskie jeziora i miasteczka mylą się dążąc do uruchomienia wspólnej dla wszystkich karty turystycznej (Karty Sailpass), która będzie upoważniała użytkowników do otrzymania przywilejów, rabatów i gratisów oraz da np. możliwość sprawdzenia wolnych miejsc w marinach, tańszego zakupu produktów i usług itd. Nie ma to nic wspólnego z urzędniczymi etatami. Nie ma to nic wspólnego z żadnymi etatami. Wymaga jedynie chęci dania zniżki na usługę, nocleg, jedzonko dla okaziciela karty, którą ten sobie w informacji turystycznej kupi. Nie siej Rychu fermentu, bo nic nie wiesz, a tylko szkody możesz narobić głupimi komentarzami.
I to wszystko, brak rozmów biznesowych tylko ankieta, by odfajkować zadanie? nie tak podchodzi się do biznesu lokalnego, negocjacje prowadzi się osobiście pani Otto. Czas nauczyć się realnej współpracy z sektorem turystyki…
Czy „Zawiedziona” umie czytać ze zrozumieniem? Tu napisano cyt.: „Ruszają prace nad projektem Karty Turysty i Kuracjusza „. R u s z a j ą!!! Czyli dopiero rozpoczyna się nad tym pracę. Przyjęto porządek taki, że najpierw ankieta, łapie „Zawiedziona”? Po co pisać, że coś „odfajkowano” i że „brak rozmów biznesowych”, skoro nie rozumie się tematu?
Wywołana do odpowiedzi pani Otto zabierze głos w sprawie, nie dlatego, żeby wdawać się w modne ostatnio internetowe dyskusje, które moim zdaniem niestety niewiele wnoszą, a tylko szarpią nerwy i często zaogniają sytuację, ale dlatego, że bardzo mi zależy na tym, co mamy do zrobienia. Karta Turysty i Kuracjusza jest jednym z wielu zadań promocyjnych, jakie specjaliści od marketingu miejsc zaproponowali w przygotowanym dla Gołdapi programie promocyjnym. Zdaje się w marcu odbyło się spotkanie z branżą turystyczną, samorządem, organizacjami pozarządowymi, które miało wyłonić grupę osób chętnych do pracy nad realizacją tego programu. Spotkanie było otwarte i dość liczne, ale niestety już następne, na którym omawiana była właśnie kwestia Karty Turysty i Kuracjusza skupiła dosłownie kilka osób, mimo iż przedsiębiorcy z branży turystycznej zostali zaproszeni i zapowiedzieli swoją obecność. Wtedy to po raz pierwszy poprosiłam o wypełnienie ankiety, o treści podobnej do tej zamieszczonej powyżej. Niestety biznes turystyczny był reprezentowany tylko przez jedną panią. Dziękuję Protowi za zrozumienie i wstawiennictwo, bo rzeczywiście idealnie pojmuje on nasze intencje. Prace dopiero ruszają. Karta Turysty i Kuracjusza powstanie we współpracy ze specjalistami w branży marketingowej, którzy poprosili, żeby zanim oni zajmą się tematem, przeprowadzić rekonesans wśród branży, na jakie ulgi można by liczyć z ich strony. Stąd ta bardzo wstępna i do niczego jeszcze nie obligująca ankieta. Nikt mądry przecież nie będzie narzucał branży narzędzia, które zostałoby skonstruowane bez jej udziału, więc wszyscy, którzy taką ankietę wypełnią, zostaną zaproszeni do dalszych prac nad kartą. Dlatego bardzo zachęcam wszystkich, nie tylko kwaterodawców, gastronomię, ale też innych usługodawców, sklepy, stacje benzynowe itd. do wypełnienia tej ankiety, nawet pobieżnie – to przecież nie egzamin i nikt nie będzie sprawdzał poprawności wypełnienia. Karta nie ma powstać dla mnie, czy dla urzędników, jak sugeruje komentarz powyżej, tylko dla turystów, którzy są żywicielami tego miasta, dlatego w naszym interesie jest, żeby czuli się dobrze i chcieli tu powracać. Rzekłam 🙂