Podróżnicy z „Dwójki” informują: Z tajną misją nad Bałtyk

wycieczka_26Zdobyliśmy Malbork… Dowiedzieliśmy się, że ta ogromna trzyczęściowa twierdza obronna w stylu gotyckim składa się z zamku niskiego, średniego i wysokiego. Jest to jeden z największych zachowanych zespołów gotyckiej architektury na świecie. Od 14 września 1309 roku do 1457 roku zamek w Malborku był siedzibą wielkiego mistrza krzyżackiego, a miasto stolicą państwa zakonnego.

Cały kompleks został zniszczony podczas II wojny światowej, ale pięknie go odrestaurowano i na nowo cieszy oczy przyjeżdżających do miasta turystów.

Jesteśmy wiarygodni bo sami tam byliśmy i wszystko sprawdziliśmy:):)

Powitaliśmy Bałtyk

Sam widok morza i piasku był dla nas wspaniałą atrakcją. Ile tu było zabawy? Bieganie wzdłuż brzegu, zbieranie muszli, bursztynów, ciekawych okazów morskich, czy też doświadczenia z delikatnym nadmorskim piachem.

W Akwarium Gdyńskim

W Gdyni odkrywaliśmy tajemnice podwodnego świata wraz z ponad tysiącem okazów morskich i wodno– lądowych pochodzących z wód bliskich i dalekich. Następnie zwiedziliśmy statki „Błyskawicę” i „Dar Pomorza”. Imponowały swoją wielkością i ukrytymi w nich ciekawostkami z przeszłości.

W Sopocie wybraliśmy się na molo. Wędrowaliśmy drewnianym mostem ponad 500 metrów w głąb morza.

Tajemnicza Starówka Gdańska

Ulica Długa i Długi Targ należą do najpiękniejszych ulic Gdańska. Biegną prostopadle do Motławy od Złotej Bramy do Zielonej Bramy. Dom Uphagena stoi przy ul. Długiej 12 i jest jedyną w Gdańsku odtworzoną wraz ze swym wystrojem kamienicą mieszczańską. Najokazalszą i najcenniejszą budowlą dawnego Gdańska i siedzibą władz miasta jest Dwór Artusa . Bywali tam kasztelanowie, wojewodowie, następcy tronu. Fontanna Neptuna jest symbolem Gdańska.

Z wizytą w ZOO

W Gdańskim Ogrodzie Zoologicznym na obszarze około 120 hektarów mieszkają zwierzęta pochodzące ze wszystkich kontynentów. Są wśród nich takie, których populacje na wolności już właściwie nie istnieją. Gwałtowny rozwój techniczny, wzrost zanieczyszczenia naturalnego środowiska spowodowały, że niektóre gatunki zwierząt mogą żyć bezpiecznie jedynie w ogrodach zoologicznych .Zwiedziliśmy cały ogród, pozdrowiliśmy wszystkie zwierzęta podróżując tym razem kolejką.

Wycieczka trwała  tylko 4 dni… a każdy z nas spędził je miło, kulturalnie, przyjemnie, radośnie, słodko, naukowo, przyjaźnie, ciepło. Niezapomniane ,cudowne 4 dni!

Jeszcze raz chcielibyśmy podziękować naszym opiekunom:

nauczycielkom – paniom: Barbarze Nierwińskiej, Alinie Oleszczuk i Helenie Galińskiej;

rodzicom: pani Iwonie Kwiatkowskiej i Mariuszowi Sadowskiemu oraz przesympatycznemu kierowcy panu Tomkowi Grabowskiemu, który bezpiecznie wszędzie nas dowoził.

To była  bardzo udana wycieczka:)

DZIĘKUJEMY!

Już zastanawiamy się, dokąd wyruszymy w przyszłym roku?

A to nasza wycieczkowa twórczość i wesołe wycieczkowe rymowanki:)

„Witamy panie Gołdap przyszła na śniadanie // witamy też pana Kucharza taki Mistrz rzadko się zdarza.”

„Witamy panie Gołdap przyszła na kolację // pan kucharz przydziela nam pyszne racje”

„Mistrz kierownicy Pan Tomek // bezpiecznie przywiózł nas pod sam domek”

” W Gdańsku piękna ,słoneczna pogoda // i wesoła przygoda // a w Gołdapi bez nas smutno, parno i pada // takie informacje przekazała wycieczkowa Rada:)”