Zarząd Województwa na posiedzeniu w dniu 12 marca postanowił o ogłoszeniu przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej (budowlanej i wykonawczej) szlaku rowerowego w powiatach kętrzyńskim, węgorzewskim i gołdapskim w ramach realizacji projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej – województwo warmińsko –mazurskie”.
Wcześniej zarząd ogłosił przetargi na zaprojektowanie tej trasy w powiecie elbląskim , mieście Elblągu, powiatach – braniewskim, lidzbarskim i bartoszyckim.
Na terenie Warmii i Mazur trasa liczyć będzie 420,042 km, stanowiąc część międzyregionalnej trasy przechodzącej przez pięć województw Polski Wschodniej (podkarpackie, świętokrzyskie, lubelskie, podlaskie, warmińsko – mazurskie) o łącznej długości 1982 km.
Zatwierdzona trasa w regionie biegła będzie od granicy z województwem podlaskim (Bolcie) na Trójstyku Granic PL- LT -RUS w Przesławkach, przez Stańczyki, Kiepojcie, Dubeninki, Czarne, Gołdap, Boćwinkę, Banie Mazurskie, Węgorzewo, Srokowo , Barciany, Korsze, Sępopol, Bartoszyce, Lidzbark Warmiński, Górowo Iławeckie, Pieniężno, Braniewo, Frombork, Tolkmicko, Elbląg do Kępy Rybackiej na Żuławach.
Powstanie na tej trasie 48 miejsc obsługi rowerzystów. Wartość inwestycji w regionie szacowana jest na 81,4 mln zł.
W listopadzie 2012 samorząd województwa zawarł umowy z 42 partnerami, w tym 7 powiatami, 26 gminami, 7 nadleśnictwami.
Planowane jest wykonanie dokumentacji projektowej w 2013 roku, wyłonienie wykonawcy infrastruktury wiosną 2014, rozpoczęcie budowy w kwietniu 2014 i zakończenie inwestycji w październiku 2015.
Trasa rowerowa wytyczona przez peryferyjnie położone tereny nadgraniczne, o dużych walorach krajobrazowych i przyrodniczych, służyć będzie ich aktywizacji , promocji i podniesieniu atrakcyjności turystycznej.
Jarosław Słoma
Propozycja moja jest aby projektanci porozmawiali z rowerzystami, którzy przyznają mi rację aby droga rowerowa była asfaltowa a nie z kostki brukowej. Będzie dużo trwalsza i łatwiejsza w utrzymaniu ( nie zarasta trawą, nie robią się szczeliny) . Poruszanie się rowerem po ścieżce asfaltowej jest o wiele przyjemniejsze niż po kostce.
P.S. Zanim znowu coś spiep…..cie pomyślcie dziesięć razy.!!!!!!!!!!!!!!1
Witam,
Ścieżki rowerowe zostawmy gruntowymi – nie betonujmy i nie asfaltujmy wszystkiego, wycinając przy tym mnóstwo drzew.
Pozdrawiam,
MZ.