Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 realizują kolejny, ostatni już etap projektu unijnego „Kompetencje Kluczowe drogą twórczego rozwoju”.
W projekcie bierze udział 56 Szkół Podstawowych z czterech województw: mazowieckiego, lubelskiego, podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. Celem projektu jest podniesienie poziomu kompetencji kluczowych uczniów szóstych w trzech zakresach:
- świadomość i ekspresja kulturalna,
- umiejętności matematyczno-przyrodniczo/techniczne, oraz
- porozumiewanie się w językach obcych, szczególnie w obszarze techniki i matematyki.
W trakcie zajęć stosowane są metody aktywizujące, ze szczególnym uwzględnieniem metody projektu. Uczniowie mają możliwość rozwijania swoich zainteresowań, pogłębiania wiedzy i doskonalenia umiejętności.
W bieżącym semestrze uczniowie realizują następujące projekty: „Jesteśmy społeczeństwem medialnym”, „Nasze talenty”, „Kodeks drogowy”, „Poznaję zakątki Polski”, „Zarys kulturowy krajów anglojęzycznych”.
W ramach finalizacji projektu, odbył się w naszej szkole szkolny etap Olimpiady matematyczno-przyrodniczo-technicznej, a pięcioro uczniów wzięło udział w wojewódzkim etapie Olimpiady w Starych Sadach. Etap szkolny polegał na napisaniu testu z zakresu wiedzy matematyczno-przyrodniczo-technicznej, zaś etap wojewódzki Olimpiady polegał na napisaniu testu oraz wypowiedzi na temat „Projekt, w którym mogłem się zrealizować”. W zmaganiach na szczeblu wojewódzkim, Gabriel Szuliński zajął 4 miejsce, a Weronika Kuśtowska – 8. Analogiczne Olimpiady miały miejsce w trzech pozostałych województwach. Uczniowie, którzy osiągnęli najlepsze wyniki zmierzą się w rywalizacji na szczeblu ponadregionalnym.
Szóstoklasiści zaangażowani w projekt przygotowują się również do Festiwalu z zakresu kompetencji artystycznej. Festiwal odbędzie się 15 maja w Iławie, rywalizować będą grupy artystyczne z naszego województwa, a najlepsi zmierzą się w finale Festiwalu na szczeblu ponadregionalnym.
Nasza szkoła realizuje ten projekt drugi rok. W tym czasie odbyły się różnorodne zajęcia z zakresu kompetencji kluczowych. Miały również miejsce dwie wycieczki do Warszawy. Uczestnicy projektu doskonalili swoje umiejętności zarówno z zakresu wiedzy ścisłej, z zakresu języka angielskiego, jak i umiejętności artystycznych. Różnorodność tematyczna pozwoliła każdemu znaleźć coś dla siebie, uczniowie doskonalili pracę metodą projektu, współdziałanie w grupach, uczyli się poprzez twórczą rywalizację i zgodnie z ideą projektu, rozwijali się twórczo doskonaląc swoje umiejętności kluczowe.
Małgorzata Górko