Oszukana kobieta straciła 9 tysięcy złotych

Kontaktuje się z Tobą przedstawiciel banku i informuje, że ktoś próbuje zaciągnąć na Ciebie kredyt. Namawia Cię na wykonanie szybkich przelewów blik, aby zabezpieczyć konto przed oszustami. Warunek jest taki, że musisz działać natychmiast. Uważaj – to oszustwo!

Policjanci nieustannie ostrzegają o metodach działań oszustów i przekazują na co zwracać uwagę, aby zapobiec utraty swoich oszczędności. Przestępcy modyfikują scenariusze działań, dostosowują je do wieku swojej ofiary. Jeszcze do niedawna znaczną część pokrzywdzonych stanowiły osoby starsze, jednak w ostatnim czasie coraz częstsze tego typu przypadki dotyczą osób młodszych. Jedną z takich osób była 37-letnia mieszkanka powiatu gołdapskiego, która w wyniku działania przestępców straciła 9 tysięcy złotych.

Do gołdapskiej jednostki zgłosiła się kobieta, która oświadczyła, że telefonicznie skontaktował się z nią konsultant firmy, aby potwierdzić wniosek kredytowy, który rzekomo złożyła. Kiedy kobieta zaprzeczyła, aby miała starać się o pożyczkę, analityk finansowy ostrzegł, że prawdopodobnie kobieta padła ofiarą oszustwa i zaraz skontaktuje się z nią pracownik banku. Po chwili z 37-latką skontaktowała się zatroskana pracownica banku, która zaproponowała swojej klientce doskonałe rozwiązanie. Aby pomóc w cofnięciu złożonego wniosku i zabezpieczenia jej oszczędności, konsultantka podczas rozmowy telefonicznej podawała dokładne instrukcje działania. Rzekoma pracownica banku była w posiadaniu danych wrażliwych mieszkanki powiatu gołdapskiego, co tym bardziej uśpiło czujność kobiety. Oszustka dysponowała jej numerem PESEL, dokładnym adresem zamieszkania czy też numerem dowodu osobistego. Te informacje uwiarygodniły rozmowę.

Ofiara przekonana o tym, że musi działać natychmiast, pod wpływem presji czasu wykonywała polecenia konsultanta podając trzy kody blik. Po zakończonej rozmowie kobieta zorientowała się, że z jej konta zostały wypłacone pieniądze o łącznej wartości 9 tysięcy złotych.

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności!

 Co zrobić w sytuacji, gdy odbieramy niepokojący telefon?

  • W pierwszej kolejności poprośmy o imię i nazwisko rozmówcy, po czym jak najszybciej się rozłączmy i zadzwońmy na oficjalny numer infolinii danej firmy lub banku.
  • Uważajmy też na to na jakich serwisach internetowych podajemy swoje dane osobiste.
  • Pod żadnym pozorem nie przekazujmy danych wrażliwych nieznanym osobom. Rozważmy też opcję zastrzeżenia swojego numeru PESEL w wybranym systemie zastrzeżeń kredytowych.

KPP w Gołdapi

Grafika: pixabay.com


Aktualności

Powiązane artykuły