Harcerze z 2 WDH „Aves” na obozie w Szklarskiej Porębie

W połowie lipca grupa harcerzy z 2. Wielopoziomowej Drużyny Harcerskiej „AVES” wyjechała na 16-dniowy obóz wraz ze Szczepem Harcerskim Watra z Hufca ZHP Kętrzyn. Naszym opiekunem został komendant Hufca ZHP Olecko, harcmistrz Wojciech Tatarczuk.

Do bazy obozowej w Szklarskiej Porębie pojechaliśmy pociągiem. W trakcie obozu odbyliśmy wiele wędrówek po Karkonoszach i Górach Izerskich. Dotarliśmy do Wodospadu Kamieńczyka i Wodospadu Szklarki, zobaczyliśmy Kamień Chybotek, Zakręt Śmierci oraz Złoty Widok. Weszliśmy na szczyt Szrenicy oraz Wysokiego Kamienia. Nasz szlak wiódł nas również przez Karkonoski Park Narodowy. Podczas wyprawy na czeską granicę zatrzymaliśmy się w Schronisku „Pod Łabskim Szczytem”. Doszliśmy do Czeskiej Budki, a następnie czerwonym szlakiem dotarliśmy do schroniska Labská Bouda. Podziwialiśmy widoki gór ze Śnieżnych Kotłów. Udaliśmy się na dwudniową wędrówkę z grupą dwudziestu harcerzy i zdobyliśmy najwyższy szczyt Sudetów, Śnieżkę (1602m n.p.m.). Pierwszego dnia naszej wędrówki przeszliśmy 23 kilometry. Pogoda była zmienna. Świeciło słońce, było upalnie, a potem burza. Pierwsza nasza burza, której doświadczyliśmy w górach. Noc spędziliśmy w schronisku „Samotnia”. Na drugi dzień wyruszyliśmy prosto na Śnieżkę. Ze Śnieżki zeszliśmy do Karpacza, skąd wróciliśmy do Szklarskiej Poręby.

Podczas obozu zaprzyjaźniliśmy się z innymi harcerzami, z różnych środowisk. Poznaliśmy ich obrzędowość oraz zaprezentowaliśmy własną. Poza mile spędzonym czasem wspólnie z harcerzami z Kętrzyna, Olecka i Korsz zdobyliśmy nowe sprawności, stopnie oraz pagon wędrowniczy. Podczas jednego z obrzędowych ognisk Oskar złożył przyrzeczenie harcerskie.

Bardzo miło wspominamy ten wyjazd i nie możemy się doczekać następnego obozu i spotkania z naszymi przyjaciółmi z Hufca ZHP Kętrzyn.

Dziękujemy druhowi Wojciechowi za opiekę podczas obozu. Państwu Słowikowskim dziękujemy za zorganizowanie naszego transportu na trasie Gołdap- Kętrzyn- Gołdap.