W ramach Miesiąca Bibliotek Szkolnych w Szkole Podstawowej nr 5 im. Noblistów Polskich odbyło się wiele przedsięwzięć związanych z realizacją Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Była to m.in. praca nad skonstruowaniem przez ucz. kl. Va przestrzennego modelu magicznego, czerwonego krzesła inspirowanego książką Andrzeja Maleszki.
Poza tym wszyscy uczniowie zostali zaproszeni do biblioteki i zapoznali się z rozszerzoną ofertą czytelniczą. Dzięki tym wizytom znacząco wzrosła liczba wypożyczonych książek, a niektórzy stali się stałymi bywalcami biblioteki. Uzupełnienie księgozbioru było możliwe dzięki pozyskaniu przez bibliotekarki 15.000 zł na zakup nowości z NPRCz.
Uczniowie kl. IV rozwijali swoją kreatywność podczas zajęć kleksografii, które miały na celu nie tylko stworzenie interesującego kleksa, ale również ułożenie niecodziennej historii inspirowanej powstałą plamą. Nie trzeba chyba dodawać, że przyczynkiem do przeprowadzenia takiej lekcji słała się lektura książki pt. „Akademia pana Kleksa”.
Oprócz tego dzieci rozwiązywały rebusy i bajkowe łamigłówki, grały w biblioteczne memo, odgadywały baśniowe zagadki i quizy dotyczące zachowania w bibliotece.
Uczniowie kl. V wzięli udział w konkursie polegającym na stworzeniu sketchnotek oraz rebusów na temat ludzi związanych z powstaniem, sprzedawaniem i udostępnianiem książek.
Obchody Miesiąca Bibliotek Szkolnych zbiegły się w czasie ze zorganizowaniem przez Bibliotekę Publiczną Powiatowego Konkursu Recytatorskiego pod hasłem „Moje, twoje, nasze”. Zanim jednak ucz. kl. V i VI wystartowali w zmaganiach z przedstawicielami innych szkół, zaznajamiali się z wierszami, które oferowała szkolna biblioteka. Współpracowali też z nauczycielką biblioteki w przygotowaniu interpretacji głosowej tekstów autorstwa poetów Warmii i Mazur. Etap szkolny został zakończony eliminacjami, które wyłoniły 4 zwycięzców. Na szczeblu powiatowym wyróżnienie otrzymała ucz. kl. VI a- Oliwia Dutkowska.
Cała społeczność szkolna uczestniczyła również w akcji, tradycyjnie realizowanej już w naszej szkole, pt. „Dzień dobrego słowa”, dzięki której na drzwiach do wszystkich klas pojawiło się „Vademecum użytkownika dobrego słowa” mające wskazywać, jak prowadzić rozmowę w sposób kulturalny i konstruktywny. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zawieszone na korytarzach wydzieranki, które niosły pozytywny, wspierający przekaz i które można było zachować dla siebie bądź ofiarować komuś innemu.