Po pierwsze: lokalne tworzenie stron internetowych. Co to jest? Jak to działa? Jaka jest różnica między rozwiązaniami serwerowymi a lokalnymi? Jak zacząć i jakie narzędzia są dostępne, aby usprawnić ten proces?
Co to jest lokalne tworzenie stron internetowych?
Strony internetowe zoptymalizowane pod lokalne SEO pozwala na uzyskanie znaczącej przewagi nad konkurencją. Odwiedzający uzyskują dostęp do Twojej witryny, aby przeglądać produkty, poznawać Twoją markę i kontaktować się z Twoim zespołem. Tworzenie stron internetowych to proces tworzenia i udoskonalania wszystkiego, co użytkownicy końcowi widzą w Twojej witrynie — od formularzy kontaktowych po obrazy, tekst, menu i filmy.
Ukończone projekty tworzenia stron internetowych są uważane za „na żywo” — istnieją w czasie rzeczywistym w Twojej witrynie i są dostępne dla wszystkich odwiedzających. Ale co się dzieje, gdy wciąż są w toku i nie są gotowe na publiczność? Gdzie programiści pracują nad nowym kodem witryny i treścią przed ich publicznym udostępnieniem?
W wielu przypadkach programiści wykorzystują środowiska lokalne do tworzenia, testowania i udoskonalania nowych funkcji i funkcji. W tym przypadku termin „lokalny” nie odnosi się do przestrzeni geograficznej, ale raczej do odległości cyfrowej, ponieważ rozwój odbywa się w trybie offline lub w lokalnym środowisku urządzenia.
Bez konieczności połączenia programiści mogą szybko tworzyć i oceniać nowe iteracje witryny bez narażania integralności aktywnych stron marki.
Tworzenie stron internetowych i pozycjonowanie lokalne – zalety i wady
Podczas gdy lokalne tworzenie stron internetowych wykorzystuje istniejące środowiska urządzeń do projektowania i wdrażania nowej zawartości witryny, tworzenie stron internetowych na serwerze wykorzystuje do tego celu stosy serwerów zdalnych. Jedno z najczęstszych podejść do tworzenia serwerów WWW wykorzystuje subdomeny lub podkatalogi powiązane z Twoją główną witryną — ułatwia to tworzenie i przenoszenie kodu bez uszkadzania aktywnych stron. Lokalne strony internetowe są pozycjonowane na dane miasto lub region, jak np. pozycjonowanie stron Warszawa.
Pomyśl o tym w ten sposób: Programowanie lokalne odbywa się na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Wprowadzone przez Ciebie zmiany nie zostaną opublikowane w Twojej witrynie, dopóki ich nie prześlesz, co pozwoli Ci wypróbować nowe, odważne techniki budowania — bez obaw, że błędy zepsują Twoją witrynę. Tymczasem tworzenie stron WWW na serwerach odbywa się w trybie online. Łącząc strony deweloperów ze swoją główną witryną, wiesz dokładnie, gdzie je znaleźć, ale praca, którą wykonujesz, nie ma wpływu na to, co widzą użytkownicy po przybyciu.
Funkcjonalnie te podejścia są bardzo podobne. Krytyczna różnica wynika z miejsca, w którym znajduje się kod: na urządzeniu lub w Internecie.
Ale która strategia jest odpowiednia dla Twojej witryny? Przyjrzyjmy się niektórym z najważniejszych zalet i potencjalnych wad każdego podejścia programistycznego.
Decydowanie się na rozwój lokalny ma kluczowe zalety. Najważniejszym jest dostosowanie: skonfiguruj środowisko programistyczne dokładnie tak, jak chcesz. Skoncentruj się na konkretnych aspektach swojej witryny lub przeprowadź test na pełną skalę — bądź tak szalony lub innowacyjny, jak chcesz, ponieważ nie ma szans na złamanie czegokolwiek w Twojej aktywnej witrynie. Jeśli to nie zadziała, po prostu zacznij od nowa.
Możliwość kodowania offline umożliwia również projektowanie w dowolnym miejscu i czasie. Nawet jeśli połączenia lokalne są przerywane lub zdalny dostęp do Internetu jest niepewny, rozwój przebiega szybko.
Rozwój lokalny, wpływ globalny
Ciągły rozwój nie jest opcjonalny dla sukcesu witryny. Witryny muszą być regularnie oceniane i aktualizowane, aby poprawić wrażenia klientów i zwiększyć zainteresowanie odwiedzających.
Lokalne rozwiązania do tworzenia stron internetowych umożliwiają nieszablonowe myślenie i tworzenie atrakcyjnych nowych treści — bez potrzeby aktywnego połączenia i bez wpływu na bieżącą wydajność witryny.
Agencja Interaktywna AW PROJEKT szczególnie poleca tworzenie lokalnych stron internetowych małym firmom, które oferują swoje usługi wyłącznie w danym mieście lub regionie.