Funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Gołdapi zorganizowali spotkanie szkoleniowe adresowane do osób i podmiotów, które zatrudniają, bądź zamierzają zatrudniać cudzoziemców na terenie RP. W spotkaniu udział wzięli pracodawcy z powiatu oleckiego, ełckiego i gminy Gołdap.
Konferencja odbyła się 12 października na terenie drogowego przejścia granicznego w Gołdapi. Podczas spotkania nie zabrakło instytucji rynku pracy, z którymi Straż Graniczna na co dzień współpracuje prowadząc kontrolę legalności zatrudnienia. Uczestnikami byli przedstawiciele, m in. Państwowej Inspekcji Pracy Oddział w Ełku, Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, Powiatowego Urzędu Pracy w Gołdapi oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z Oddziału Terenowego w Gołdapi.
W przedsięwzięciu wzięło udział blisko 60 osób. Właściciele firm oraz osoby delegowane przez pracodawców, reprezentowali branże: budowlane, rolnicze, zakłady produkcyjne, a także agencje pośrednictwa pracy.
Głównym tematem spotkania były praktyczne aspekty zatrudniania cudzoziemców na podstawie obowiązujących przepisów. Zaproszonym gościom przybliżono procedurę oraz formalności jakich należy dopełnić, by legalnie zatrudniać cudzoziemców na terenie Warmii i Mazur. Uczestnicy spotkania brali aktywny udział w przedsięwzięciu. Prelegenci w trakcie swoich wystąpień odpowiadali na liczne pytania.
Funkcjonariusze Straży Granicznej już po raz trzeci zorganizowali konferencję o tej tematyce. Spotkania dotyczące zatrudniania obcokrajowców cieszą się coraz większym zainteresowaniem ze strony właścicieli firm.
Red. W-MOSG