Jak wygląda broszura reklamowa?

Oferując klientom produkty lub usługi musisz ich przyciągnąć. Zrób to na różne sposoby, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców.

 

Jedną z metod zaprezentowania oferty są broszury reklamowe. Mogą one przybierać różne formy. Ich wygląd zależy od tego, jaką treść chcemy przekazać i jaka jest grupa docelowa. Tworząc broszurę, trzeba wiedzieć wiele rzeczy. Poniżej omówimy, jak zaplanować wygląd broszury i jakie czynniki wziąć pod uwagę.

Czym jest broszura reklamowa?

Zanim przejdziemy do projektowania broszur, musimy wiedzieć, czym one są. Ta forma reklamy to bardziej rozbudowana ulotka, ale jeszcze nie katalog. W broszurze znajdują się kluczowe informacje dotyczące naszej oferty, opisy produktów i usług. Broszura reklamowa ma zwykle od 3 do kilkunastu stron.

W projektowaniu broszur kluczowe jest, aby przedstawić ofertę w czytelny sposób. Czas potrzebny do jej przeczytania musi być możliwie najkrótszy, aby odbiorcy nie zniechęcili się i dotarli do końca. Jednocześnie powinna przekazywać jak najwięcej informacji.

Jakie informacje zawiera?

Broszury to przede wszystkim sposób na przybliżenie klientom oferty firmy. Głównym elementem są opisy zachęcające do skorzystania. Dobrze zaprojektowana broszura w prosty sposób przekona odbiorcę, że powinien bliżej poznać firmę, o której właśnie czytał. Zawarta w niej treść musi być szczegółowa, ale zwięzła. Warto też zadbać o zdjęcia, które pokażą to, co jest opisane. Dzięki temu przetwarzanie informacji jest łatwe i szybkie, a potencjalny klient wie, które elementy go interesują.

Aby dalszy kontakt był możliwy, w broszurze reklamowej muszą znaleźć się dane kontaktowe. Nie wystarczy nazwa firmy. Potrzebne są też: adres, numer telefonu, czy link do strony internetowej.

Projekt broszury – na co zwracać uwagę?

Zanim zaczniemy tworzyć treść do broszury, warto zrobić projekt. Ustal format, ilość zdjęć, wielkość tekstu. Pamiętaj, żeby broszura była wygodna do czytania. Musi mieć odpowiednią czcionkę, ale też poręczny rozmiar. Dopiero po ustaleniu przestrzeni na grafikę i tekst, można zacząć opisywać swoją ofertę.

Tak zaprojektowana broszura będzie czytelna i przejrzysta. Do pełnego sukcesu brakuje tylko kolorystyki. Tę należy wybierać w zależności od potrzeb. Nie zawsze nasze ulubione kolory przyniosą pożądany rezultat. Skorzystaj z pomocy ekspertów wiedzących, jakie barwy wywołują określone emocje i sprawdzą się w twojej branży.

Przeczytaj https://coloursfactory.pl/broszura-reklamowa-jak-ja-zaprojektowac-i-wydrukowac/

Nowoczesne broszury

Broszury kojarzą się z reklamą na papierze. Wiele firm zajmujących się ich projektowaniem oferuje też drukowanie. Dzieje się tak dlatego, że druk reklamowy wymaga specjalistycznych technik i narzędzi. Jest to więc spora inwestycja. Jednak broszury reklamowe dają możliwość dotarcia do wielu grup. Najczęściej znajdziemy je w siedzibie firmy lub instytucji pokrewnych. Wiele broszur jest w korytarzach przed gabinetami lekarskimi, u fryzjera czy kosmetyczki. Wszędzie tam, gdzie czasem czekamy w kolejce, możemy poczytać reklamy.

Dziś jednak wiele osób szuka informacji w internecie. Z tego powodu reklama online to niemal konieczność. W sieci można znaleźć też broszurę reklamową. Pokazuje ona stronę firmy poprzez interaktywne elementy, takie jak filmy i prezentacje z ofertą oraz hiperłącza. Taka reklama służy zarówno firmom działającym w internecie, jak i stacjonarnym przedsiębiorcom. To szansa na proste przedstawienie siebie i odesłanie potencjalnych klientów do elementów, które ich zachęcą do podjęcia współpracy.


Aktualności

Powiązane artykuły