Pieczątki – co warto o nich wiedzieć?

Pieczątki to nieodłączny element w działalności wielu firm. Pomimo że na ogół nie ma obowiązku ich posiadania, przydają się w wielu sytuacjach np. podczas załatwiania różnych spraw urzędowych. Umieszczone na nich informacje o firmie oszczędzają przedsiębiorcy mnóstwo czasu. Wystarczy bowiem przystawić pieczątkę, aby pozostawić na dokumencie podstawowe dane o firmie: nazwę, adres, NIP, telefon. itd. Pieczątka pomimo swojej użyteczności ma to do siebie, że zużywa się, lub może wymagać wymiany ze względu na zmianę danych firmy. Wówczas przychodzi czas na wyrobienie nowej. Jeśli zastanawiasz się który rodzaj pieczątki wybrać, poniższy tekst jest dla Ciebie.

Jakie pieczątki spotkamy na co dzień?

Na wstępie wspomnieliśmy, że posiadanie pieczątki nie jest w Polsce obowiązkowe. Niemniej jednak ze względu na oszczędność czasu i wygodę wiele firm również tych jednoosobowych decyduje się na jej wyrobienie. Generalna zasada jest taka. Im więcej dokumentów mamy w biurze, tym bardziej przyda się pieczątka.

Kiedy już podejmiemy decyzję o tym, aby zamówić pieczątkę, jej wybór wcale nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać. Przykładowo w naszym asortymencie znajdują się pieczątki o różnym przeznaczeniu i funkcjonalności. Ostateczny wybór powinien być podyktowany jej przeznaczeniem. Nie będziemy zagłębiać się w szczegóły każdego modelu, bo nie o tym jest ten tekst. Wymienimy tylko najczęściej spotykane modele:
– kwadratowe pieczątki, niewielkie modele kieszonkowe z automatycznym tuszowaniem są eleganckie i zajmują mało miejsca,
– pieczątki flashowe, uważane za bardzo ekologiczne z wbudowanym tuszem w gumce,
– suche stemple, to specjalne pieczątki bez tuszu. Ich zadaniem jest utworzyć na papierze wytłoczenie.
Używa się ich do zabezpieczenia dokumentów przed fałszerstwami i kopiowaniem.
– automaty szkieletowe, idealne jako wszelkiego rodzaju numeratory, datowniki,
– stemple drewniane, klasyczne i eleganckie z rączką i gumką. Mogą mieć różne kształt i wielkość. Służą do
pieczętowania dokumentów, zaproszeń.

Pieczątki firmowe vs pieczątki imienne

Wygoda, jaką zapewnia pieczątka to jedno. Należy jednak wiedzieć, że w przypadku niektórych zawodów pieczątka jest wymagana i jest to uregulowane prawnie. Oto jakie zawody mają taki obowiązek:
– lekarz, pielęgniarka, dentysta, ratownik medyczny,
– weterynarz,
– prawnik, radca prawny, notariusz, tłumacz, kurator sądowy,
– makler giełdowy, doradca podatkowy i inwestycyjny,
– księgowy,
– architekt, inżynier budownictwa,
– przedstawiciel handlowy.

Pieczątki imienne muszą zawierać imię i nazwisko oraz pełnioną funkcję lub zawód (lekarz). Można do niej dodać oczywiście nazwę reprezentowanego przedmiotu np. kancelarii notarialnej.

Na co zwracać uwagę zamawiając pieczątki?

Najlepsze pieczątki to takie, które w pełni zaspokoją nasze potrzeby. Zarówno stemple ręczne, jak i automaty samotuszujące mają swoje zalety i wady. Wybierając pieczątkę warto sprawdzać detale: kolor tuszy, możliwość zamieszczenia na niej większej ilości informacji niż na tradycyjnej itd. Dużym powodzeniem cieszą się np. pieczątki szybkoschnące. Podobnie jak przy wielu innych akcesoriach biurowych nie bez znaczenia jest ich producent. Nazwy Trodar, Colop, Wagraf czy Shiny mogą nic nie mówić przeciętnej osobie, ale są to uznani producenci pieczątek, którzy działają na rynku od lat. Kupując ich produkty zyskujemy pewność, że będą one działały miesiącami i co ważne w razie potrzeby dokupimy do nich tusz.

Pieczątki jak wiele innych produktów możemy również zamawiać online

Plusem takiego rozwiązania jest to, że oszczędzamy czas i możemy na spokojnie przejrzeć asortyment w domowym zaciszu. Co ważne, zamówienie pieczątki online nie oznacza, że będziemy musieli długo czekać na jej otrzymanie. W naszej firmie wyrabiamy pieczątki w ciągu jednej doby i wysyłamy kurierem lub za pośrednictwem paczkomatu. Zważywszy na wygodę i oszczędność czasu, coraz więcej firm decyduje się na tę formę zamawiania pieczątek.


Aktualności

Powiązane artykuły