Każda strona internetowa charakteryzuje się określonym potencjałem wyszukiwania. Jeśli jest wysoki, to oznacza, że jest ona przyjazna dla algorytmów Google, a one chętnie wyświetlają ją internautom. Masz wątpliwości, czy Twoja witryna spełnia wymogi robotów wyszukiwarki? Audyt SEO pozwoli Ci to zbadać i określić, jakie zmiany warto wprowadzić, by poprawić widoczność strony w sieci.
Audyt SEO – na czym polega?
Audyt SEO to działania, które mają na celu zbadanie potencjału strony internetowej. To dogłębna analiza zawartości i funkcjonowania witryny, która sprawdza, jak jej poszczególne elementy są oceniane przez algorytmy Google.
Warto wiedzieć, że na pozycję strony w wyszukiwarce wpływa wiele czynników. Przyjmuje się, że jest ich nawet kilkaset. Niektóre dotyczą samej treści, czyli na przykład słów kluczowych, inne są związane z kwestiami technicznymi.
Dla automatycznych narzędzi wyszukiwarki liczy się przede wszystkim przydatność witryny dla internautów. Podczas ustalania rankingu wyników wyszukiwania biorą pod uwagę zgodność zawartości witryny z zapytaniem użytkownika, ale to nie wszystko. Premiowane są strony, które szybko się ładują, są responsywne oraz zabezpieczone certyfikatami SSL.
Z kolei witryny ze zduplikowaną treścią, „podejrzanymi linkami” czy nieprawidłową strukturą mają znacznie mniejszą szansę na znalezienie się na szczycie listy wyszukiwania.
Podczas audytu SEO badane są wszystkie te aspekty, które mają znaczenie dla algorytmów Google. Jeśli niektóre z nich wymagają poprawy, klient zamawiający audyt zostanie o tym poinformowany i na tej podstawie może zlecić wprowadzenie potrzebnych zmian.
Co obejmuje audyt SEO?
Działania w ramach audytu SEO dotyczą wielu elementów strony. Specjaliści analizują między innymi:
- zawartość w treści słów kluczowych i ich potencjał wyszukiwania,
- obecność linkowania wewnętrznego i zewnętrznego i wartość linków dla algorytmów,
- działanie strony pod względem technicznym,
- poziom zabezpieczeń.
To tylko kilka z aspektów, które bierze się pod uwagę podczas przeprowadzania audytu SEO. Jest ich znacznie więcej, dlatego taką usługę warto zlecać profesjonalistom dysponującym odpowiednią wiedzą i narzędziami.
Czy warto zlecać audyt SEO?
Bez profesjonalnie przeprowadzonego audytu SEO właściciel strony nie ma szans dowiedzieć się, jaki jest potencjał jego witryny oraz jakie jej elementy wymagają modyfikacji. To znacznie ogranicza jego możliwości pozyskiwania klientów w sieci.
Jeśli nie wiesz, czemu Twoja strona nie generuje oczekiwanego ruchu, nie możesz podjąć skutecznych działań, by to zmienić.
Audyt SEO to solidna dawka wiedzy na temat Twojej witryny. Otrzymujesz szczegółowe informacje na temat jej działania i na ich podstawie możesz zaplanować kolejne kroki.
Taka analiza pozwoli Ci:
- dowiedzieć się, czemu Twoja strona spadła w wynikach wyszukiwania,
- określić moment, w którym konkurencja zaczęła Cię wyprzedzać,
- ocenić, jak wprowadzone zmiany techniczne wpłynęły na pozycję witryny,
- sprawdzić, jak wypada Twoja strona po wdrożeniu aktualizacji algorytmów Google (które odbywają się bardzo często).
Dogłębna analiza różnych elementów witryny jest więc jedynym sposobem, aby dowiedzieć się, które z nich pozytywnie wpływają na jej potencjał, a które go obniżają.