Nie pracujemy coraz mniej – wręcz przeciwnie. Dzięki rozwojowi technologii, która miała ułatwiać nam życie – nieustannie przybywa nam nowych obowiązków. Z czasem zaczyna nam brakować czasu na dbanie o porządek we własnym biurze. To duży błąd, bo w efekcie utrudnia nam to codzienne życie. Co zrobić, aby zapanować nad chaosem? Mamy dla Ciebie kilka cennych rad.
Wszystko ma swoje miejsce
Doskonale wiem, że w pośpiechu czasem rzucamy papiery na blat biurka, albo zostawiamy je przez przypadek w kserokopiarce lub skanerze. Zszywacz wędruje z blatu biurka, na blat stołu lub do bliżej nieokreślonej szuflady. To szybko może wprowadzić bałagan do Twojego biura. Dlatego, niech każda rzecz ma swoje miejsce np. zszywacz i spinacz trzymaj zawsze w pierwszej szufladzie biurka, obok linijki, gumki i ołówka. Akta przechowa dla Ciebie metalowa szafa na dokumenty, a kurtkę schowasz w tradycyjnej szafie lub na wieszaku, przy drzwiach.
Bardzo ważne jest to, abyś odkładał każdy przedmiot na miejsce, zaraz po użyciu. Dzięki temu nie tworzy się bałagan, a Ty zawsze będziesz wiedzieć co, gdzie się znajduje. Odkładając rzeczy natychmiast, oszczędzasz sobie późniejszego ich porządkowania, co najczęściej nadchodzi dopiero wtedy, gdy już nic nie możesz znaleźć w swoim biurze.
Zainwestuj w potrzebne meble
To trudne zadanie, ale warto poświęcić mu więcej uwagi. Zastanów się, czego potrzebujesz w swoim biurze i czy masz na to miejsce. Poszukaj rozwiązań, które pomogą Ci zrealizować wszystkie potrzeby. Z pewnością będziesz potrzebować wygodnego biurka, na którym stanie komputer, do tego niewielki kontenerek pod blatem. Z pewnością przyda się też szafa/regał, gdzie możesz schować odzież, coś do picia lub przekąszenia, drobne artykuły biurowe. Niezbędna będzie też metalowa szafa na dokumenty, która pozwoli Ci na bezpieczne przechowywanie, uporządkowanych akt. Niech będzie wykonana z wysokiej jakości materiałów, zamykana na klucz. Rozważ też zakup stolika/ławy i niewielkiej kanapy/fotela/krzeseł, gdzie będziesz mógł wypić kawę w przerwie, przyjąć gości.
Pilnuj się!
Nie jedz i nie pij przy biurku! W ten sposób nie tylko nie odpoczniesz, ale istnieje ryzyko, że zniszczysz ważne dokumenty lub komputer. Skorzystaj w tym celu z pokoju socjalnego, firmowej kuchni lub – jeśli zdecydowałeś się na taki zakup – stolika/ławy we własnym biurze. Pamiętaj, aby filiżanki i talerze sprzątnąć natychmiast po zakończonej konsumpcji.