Strony internetowe w wynikach wyszukiwania Google zajmują różne pozycje. Z reguły szukając konkretnych słów kluczowych, zaglądamy tylko na pierwszą lub drugą zakładkę Google. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, z pewnością powinno zależeć Ci, żeby Twoja strona internetowa pojawiła się wysoko w wynikach, dzięki czemu dotrzesz do większej liczby klientów. Uzyskasz to dzięki pozycjonowaniu.
Pozycjonowanie stron internetowych – co to znaczy?
Pozycjonowanie stron www polega, w dużym uproszczeniu, na wywindowaniu ich w górę w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu osoba wyszukująca konkretną frazę kluczową w Internecie, na przykład „szklarz Wrocław” albo „renowacja mebli Gdańsk” łatwo znajdzie Twój biznes i wejdzie na Twoją stronę, szczególnie jeśli pojawi się ona na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google (czyli w TOP 10 wyników). Jak prowadzić skuteczne pozycjonowanie stron internetowych? Odpowiedź na to pytanie jest skomplikowana, bo różnego rodzaju działań, których możesz się podjąć, jest bardzo dużo. W niniejszym artykule skupmy się na jednym z nich: pozycjonowaniu poprzez Google Moja Firma.
Pozycjonowanie strony poprzez Google Moja Firma
Czym jest Google Moja Firma? Jest to darmowa usługa, dzięki której umieścisz swoją wizytówkę w Internecie. Możesz zawrzeć na niej takie informacje, jak: lokalizacja, godziny otwarcia, informacje kontaktowe. Twoi klienci mogą zostawiać tam opinie na temat Twojej działalności (koniecznie zadbaj, by mieć same pozytywne!), a także, co ważne, możesz zamieścić w tej usłudze link do swojej strony internetowej. Pozycjonowanie Google Moja Firma jest niezwykle skuteczne, ponieważ wizytówki firm są najczęściej pojawiającymi się organicznymi (nieopłaconymi) wynikami wyszukiwania.
Korzystanie z tej usługi jest szczególnie ważne dla przedsiębiorców działających na rynku lokalnym. Dzięki wizytówce klienci z okolicy łatwo zlokalizują Twój biznes na mapie, a równocześnie jednym kliknięciem wyszukają sobie dogodne opcje dojazdu samochodem czy komunikacją miejską. Połączenie Google Moja Firma z Twoją stroną internetową jest też niezwykle ważne dla pozycjonowania Twojej strony, ponieważ łączy Cię z daną lokalizacją. Jeśli na przykład prowadzisz biznes w Rzeszowie, to po połączeniu z Google Moja Firma Twój biznes będzie znacznie bardziej widoczny dla potencjalnych klientów szukających frazy, na przykład: „drzwi Rzeszów” albo „fryzjer Rzeszów”.
Statystyki Google Maps
Skuteczne pozycjonowanie stron www musi opierać się na używaniu różnego rodzaju narzędzi webmasterskich, takich jak np. Google Search Console. W przypadku wizytówek mamy dostęp do zakładki statystyki Google Maps, dzięki którym poznasz dużo interesujących informacji i raportów, takich jak np. statystyki wyświetlania Twojego profilu. Dowiesz się również, w jaki sposób Twoi klienci mogą wyszukiwać Twój biznes.