Niemal każdy wie, że pozycjonowanie strony w internecie to jedyna droga do tego, aby zaistnieć w wirtualnym świecie. Aby pozycjonowanie było skuteczne, trzeba jednak przedsięwziąć konkretne kroki. Sprawdź, jak wypozycjonować swoją stronę www!
Krok 1 – pozycjonowanie w Google przez content
Krok 2 – pozycjonowanie strony przez kod źródłowy
Krok 3 – pozycjonowanie stron internetowych przez link building
Na początku trzeba podjąć decyzję, czy pozycjonowanie będziemy robić samodzielnie, czy zajmie się nim agencja SEO. Zazwyczaj korzystniejszym rozwiązaniem jest druga opcja, dzięki której można zaoszczędzić czas, a za relatywnie niewielką kwotę otrzymać konkretny efekt w postaci wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Krok 1 – pozycjonowanie w Google przez content
Mechanizmy rządzące Google zmieniają się z roku na rok. Obecnie mniejszą uwagę zwraca się więc na key words, a większą na content, a więc wszystkie treści, które znajdują się na stronie internetowej. Pozycjonowanie w Google powinno więc rozpocząć się od szczegółowej analizy treści strony internetowej oraz ewentualnych zmian cocntentu. W jego skład wchodzą nie tylko teksty, ale cała zawartość strony, łącznie z grafiką. Oczywiście, content musi odnosić się do słów kluczowych, które determinują skuteczne pozycjonowanie.
Krok 2 – pozycjonowanie strony przez kod źródłowy
Algorytmy Google sprawdzają nie tylko content na stronie, ale również jej kod źródłowy, dlatego najskuteczniejsze pozycjonowanie obejmuje również audyt tego kodu i jego optymalizację. Ich wynikiem jest kod, który odpowiada zarówno potrzebom klientów, jak i spełnia wszystkie wymagania stawiane przez Google. Dobra strona www powinna mieć m.in. odpowiedni tytuł i nagłówki, a także szyfrowanie SSL. Musi też szybko się ładować i dobrze działać na wszystkich urządzeniach (responsywność).
Krok 3 – pozycjonowanie stron internetowych przez link building
Pozycjonowanie stron internetowych, tzw. SEO, wymaga również podjęcia działań poza samą stroną. Na tym właśnie polega link building, a więc pozyskiwanie poleceń do strony na innych stronach. Im bardziej wartościowa będzie strona polecająca, tym wyższą pozycję może osiągnąć polecana witryna. Linkować można właściwie z każdej innej witryny, chociaż najczęściej linki zamieszcza się w postach na forach internetowych, w artykułach na blogach lub w artykułach sponsorowanych. Niezależnie od tego czy wybieramy pozycjonowanie organiczne, pozycjonowanie lokalne, czy jeszcze inny rodzaj pozycjonowania, link building jest niezbędny, aby uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.