Ciekawy przykład z Dubeninek

Jak podawał w 2017 roku portal www.muratorplus.pl: (…) mamy w Polsce 600 km autostrad i dróg ekspresowych z nawierzchnią betonową, co daje 20-procentowy udział w drogowym torcie. Dla porównania, w Czechach ten udział wynosi 65%, w Niemczech 60%, w Wlk. Brytanii jest tyle samo dróg betonowych co asfaltowych. Wygląda na to, że w naszym powiecie poważnie tę możliwość potraktował jedynie wójt Dubeninek Ryszard Zieliński.

Na razie jest to jednokilometrowy odcinek prowadzący w kierunku wsi Łoje zrealizowany przez gminę Dubeninki przy współudziale finansowym jednego z przedsiębiorców.

Wydaje się, że warto by nad tą alternatywą zastanowiły się inne gminy, póki co mając na uwadze krótsze odcinki, a takich jest wiele, również w gminach – Banie Mazurskie i Gołdap.

Nawierzchnia betonowa ma wiele zalet, np. nie marszczy się na podjazdach pod wpływem ciepła (patrz odcinek Green Velo w Jabłońskich), jest tańsza w produkcji.

Zdaniem części specjalistów: drogi betonowe są 3,5 raza trwalsze i połowę tańsze w budowie i eksploatacji od tych z nawierzchnią asfaltową (www.muratorplus.pl).

https://www.muratorplus.pl/biznes/wiesci-z-rynku/na-polskich-drogach-wiecej-nawierzchni-betonowych-aa-hDP1-ULBW-w7bn.html


Aktualności

Powiązane artykuły