Reklama na Facebooku obecnie jest jednym z najpopularniejszych sposobów reklamowania się w sieci. Dużą skuteczność, możliwość dobierania grup docelowych czy łatwość wdrażania kampanii przyciąga wiele osób. Są to zarówno osoby prywatne, lokalni przedsiębiorcy czy duże korporacje i firmy.
Facebook posiada wiele korzyści i plusów a wyżej wymienione to tylko niektóre z długiej listy zalet. Sposób ten reklamowania się daje również bardzo duże możliwości, z których warto skorzystać. W dalszej części przedstawiamy korzyści, jakie płyną z reklamowania się na Facebook-u oraz odpowiadamy na pytanie — co jest kluczem do sukcesu i co sprawia, że reklama na FB jest tak skuteczna.
Targetowanie — Tworzenie grupy docelowej
Pierwszym kluczem do sukcesu oraz jedną z największych korzyści reklamy internetowej jest targetowanie. Jest to określenie grupy docelowej osób, którym zostanie wyświetlona reklama. Dzięki temu samodzielnie decydujemy, kto zobaczy reklamę, a kto nie. Korzystając z targetowania, możemy określić zatem profil odbiorcy, który będzie najlepiej reagował na naszą reklamę i z dużym prawdopodobieństwem wybierze nasz produkt. Jeśli sprecyzujemy, że reklama szminki będzie wyświetlana tylko kobietom, to zyskujemy o 50% więcej szans na jej zakup. Targetowanie może być zarówno wąskie, jak i szerokie. Jeśli precyzyjnie określimy profil odbiorcy z dużym prawdopodobieństwem zakupi on dany produkt. Gdy targetowanie będzie szerokie, wiele osób będzie mogło dowiedzieć się o naszej firmie czy usłudze oraz będziemy mogli zwiększyć popularność marki. Targetowanie — nawet przybliżone pozwala efektywniej wykorzystać budżet, zwiększyć skuteczność naszych działań i posiada wiele korzyści.
Zasięg — Globalny, lokalny i społeczny
Kolejnym plusem reklamy na Facebook-u jest jej zasięg. Ten największy na świecie portal społecznościowy oferuje możliwość dotarcia do milionów osób. Bez problemu będziemy mogli w krótkim czasie wyświetlić reklamę dużej grupie osób. Korzyść ta dotyczy również gdy targetujemy odbiorców. Nawet przy stworzeniu bardzo wąskiej i konkretnej grupy odbiorców — np. mężczyzn z Warszawy, którzy mają telefon z systemem IOS i lubią czytać książki — w dalszym ciągu znalezienie wielu odbiorców naszej reklamy nie będzie trudne. Jest to jedna z głównych korzyści, gdyż inne typy reklamy nie dają możliwości dotarcia do tak wielu osób o tak bardzo sprecyzowanym profilu. Facebook pozwala również emitować reklamy globalnie, krajowo lub lokalnie. To bardzo spora korzyść, gdyż nasza kampania reklamowa zostanie wyświetlona odpowiednim osobom, niezależnie w jakiej branży i na jakim rynku działamy. Dzięki tej korzyści bez trudu wyświetlimy reklamę lokalnie, czyli np. swoim sąsiadom czy mieszkańcom konkretnego miasta. Plus ten docenią szczególnie osoby prowadzące małe prywatne biznesy jak np. ciastkarnie czy kawiarnie.
Koszty i ceny reklamy
Tym, co jest niezwykle istotne w reklamie — każdego typu to koszt i cena. Facebook na tym polu oferuje bardzo atrakcyjną ofertę. W zależności od wybranej opcji możemy zdecydować się na najtańsze koszty wyświetlenia reklamy bez gwarancji wyświetlania wszystkich reklam lub skorzystania ze standardowego sposobu naliczania, który również w przeliczeniu na pojedynczą reklamę jest bardzo korzystny. Dużym plusem jest również koszt uruchomienia kampanii reklamowej. Aby to uczynić, nie musimy posiadać dużych środków. Już za kilkanaście – kilkadziesiąt złotych możemy stworzyć kampanię reklamową. Jest to bardzo przydatne szczególnie małym firmom czy osobom prywatnym reklamującym swoje wyroby lub blogi. Kampania w tej cenie dotrze do kilkuset – kilku tysięcy odbiorców co będzie dawało konkretne wyniki. Takiego efektu z pewnością nie osiągniemy, korzystając z oferty agencji marketingowych, które pobierają spory procent od budżetu reklamowego lub wysokie opłaty za samą współpracę. Korzystny jest również system rozliczenia. Odbywa się on na zasadzie wystawiania rachunku po przekroczeniu pewnej sumy lub na koniec kalendarzowego miesiąca, a nie płatności z góry — w postaci depozytu. Z pewnością wpływa to na komfort tworzenia kampanii reklamowej. Więcej o kosztach Facebook Ads przeczytasz na blogu Media Click – https://mediaclick.pl/reklama-na-facebooku/.
Łatwość i prostota uruchomienia kampanii reklamowej
Tym, co wyróżnia Facebook-a, jest również możliwość uruchomienia takiej kampanii reklamowej samodzielnie. Po przeczytaniu instrukcji obsługi możemy skorzystać z intuicyjnego kreatora i wybrać konkretne opcje samodzielnie. W ciągu kilkunastu minut sami możemy aktywować kampanie i cieszyć się własną reklamą. Kreator ten jest prosty w obsłudze, a facebook daje możliwość wybrania wielu opcji automatycznie. W sieci istnieje również wiele poradników typu “Jak samodzielnie uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową na Facebooku w 15 min!”, co również pomaga z korzystania z Facebook Ads. Dzięki temu możemy samodzielnie określić, na czym nam zależy lub jak ma wyglądać nasza idealna kampania reklamowa. Dzięki prostocie tworzenia reklam z Facebook Ads mogą korzystać nawet osoby, nie znacie się na zaawansowanej technice czy systemach reklamowych. Aby uruchomić własną reklamę, nie musimy również nigdzie się rejestrować czy dokonywać specjalnie dodatkowych czynności.
Pozytywny odbiór reklamy
Tym, co również wyróżnia reklamę na Facebook-u, jest też pozytywne odbieranie reklamy. Ma ona charakter typowy dla standardowych materiałów portalu. Dzięki temu użytkownicy nie widzą dużej różnicy, która przeszkadzałaby im w korzystaniu z portalu. Reklamy te są zatem chętnie oglądane, a niektórzy użytkownicy nie dostrzegają nawet wzmianki o tym, iż jest to materiał sponsorowany i nie rozróżniają go od typowych postów czy zdjęć. Reklama taka różni się od tej obecnej w tv, która przerywa nam mecz czy ulubiony serial. Nie musimy również wkładać wiele si, aby ją zamknąć, gdyż wystarczy ją pominąć i skupić się na kolejnym postach. Pozytywny odbiór reklamy jest bardzo ważną kwestią. Jeśli odbiorca będzie jej lubił i nie będzie mu przeszkadzała, zdecydowanie częściej wybierze nasze usługi. Jest to wartość dodatnia reklamy na Facebook-u, z której warto skorzystać.
Autor: Marian Zieliński – www.mediaclick.pl.