Ciekawostką może być porównanie dwóch pierwszych zdjęć (000 i 001). Na jednej z zamieszczonych w zestawie fotografii jest autobus szynowy, który przyjeżdżał do Gołdapi z Instenburga (obecnie Czerniachowsk), na innej panie, które w latach 60. i 70. pracowały w dworcowym barze. Warto podkreślić, iż od 1899 roku Gołdap należała do najważniejszych węzłów kolejowych w Prusach Wschodnich. Są też zdjęcia budynku przedwojennej administracji kolejowej (obecnie ostatni po lewej budynek na Lipowej) oraz hotelu kolejowego (obecnie WTZ).
W oknie lokomotywy ostatni zawiadowca gołdapskiej stacji. Ostatnie zdjęcie to jednocześnie ostatni, oficjalny wyjazd pociągu pasażerskiego z Gołdapi.
Jak pisze znawca historii kolei Paweł Tryk, który udostępnił część zdjęć: Niestety, 13 grudnia 2000 roku (tu zwraca uwagę charakterystyczna dla Gołdapi data, a raczej rocznica), decyzją Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej nr TK-1z-4-111(PII)/2000, ze względu na zły stan techniczny toru oraz bardzo słabe wykorzystanie miejsc w pociągach (!?), całkowicie zawieszono ruch kolejowy, zarówno pasażerski, jak i towarowy, na odcinku Olecko – Gołdap linii kolejowej nr 41 o przebiegu Ełk – Gołdap.
W grudniu 2004 roku, szlak kolejowy Ełk – Olecko – Gołdap jeszcze był umieszczony w Wykazie linii kolejowych, które ze względów gospodarczych, społecznych, obronnych lub ekologicznych mają znaczenie państwowe. Niestety, już na początku 2007 roku, tenże szlak – ku niezadowoleniu wielu grup społecznych – wypadł z tegoż interesującego wykazu. (…) Absolutnie ostatni przejazd pojazdu kolejowego – według moich obserwacji – odbył się 8 października 2003 roku. (…)
Niestety, Rozporządzeniem Rady Ministrów z 20 marca 2007 roku, rzeczona linia kolejowa nr 41, w tym też odcinek z Olecka do Gołdapi, została wykreślona z „Wykazu linii kolejowych, które ze względów gospodarczych, społecznych, obronnych lub ekologicznych mają znaczenie państwowe”.
Autorem zdjęcia z koniem na torach jest Piotr Łaguna, zdjęcia lokomotywy – Miłosz Telesiński.
https://youtu.be/8sUG8IFcm2o
Mamy obecnie planowaną i niemal już zatwierdzoną budowę tzw. „Jednego Pasa i Jednego Szlaku” zwanego też Jedwabnym Szlakiem oraz udział Polski w Azjatyckim Banku Inwestycji Infrastrukturalnych – AIIB. W Polsce ma znajdować się europejskie centrum (wielki port) przeładunkowe Jedwabnego Szlaku, prawdopodobnie w Małaszewiczach na granicy z Białorusią.
Warto w tym kontekście obejrzeć chiński film promocyjny Jedwabnego Szlaku (funkcjonuje od niemal roku a powstał po wizycie prezydenta A. Dudy w Chinach).link zamieszczony wyzej
Kolejne oznaki lepszej zmiany to podpisane w ostatnich tygodniach kontrakty na miliardowe kwoty z mercedesem, toyota i poteźna inwestycja w Bielsku. Tylko slepy niewidzi roznicy w poziomach obecnej i poprzedniej władzy. Gdy komorowski kompromitował naród skacząc po krzesłach w Japoni lub opowiadajac Obamie jak przyrzadzic bigos.
http://m.niezalezna.pl/88072-powstala-fabryka-volkswagena-w-polsce