Czuję, że jestem w Europie

sp_3_9

sp_3_9– Rok poprzedni był bardzo bogaty, wszystkie złożone przez nas wnioski na projekty zostały pozytywnie rozpatrzone a najważniejsze jest to, że dostaliśmy tyle środków na ile złożyliśmy zapotrzebowanie. Dzięki temu udało się wyposażyć pracownie matematyczne w tablice interaktywne oraz pracownię muzyki i plastyki – powiedział Leszek Retel dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki.

Szkoła nr 3 pisze wiele projektów, korzystała i korzysta z różnych źródeł. W tej chwili kończą projekt tzw. „ścianą wschodnią”, który dotyczył pięciu województw, m.in. warmińsko-mazurskiego, był on za 340 tys. złotych. Oczywiście by dopasować się do danego projektu trzeba spełniać jakieś wymagania.

Największą uwagę przyciągają tablice interaktywne, których szkoła posiada aktualnie dziesięć i już wiadomo, że będą jeszcze przybywały. Znakomita pomoc w każdej lekcji, co udało się zaobserwować podczas wizyty w szkole.

Nauczycielka muzyki i plastyki Katarzyna Boruc, która zaprosiła naszą redakcję na lekcję do swojej nowo oddanej klasy, klasy, która nie tylko została wyposażona w tablicę interaktywną, ale również ze środków, w całości pozyskanych z projektów, nowo umeblowana, powiedziała: Bardzo usprawnia to moją prace. Do tej pory miałam również dobre wyposażenie, bo mam wiele instrumentów typu flety, dzwonki, ksylofony, metalofony, pianino. Ale nie dysponowałam multimedialnymi pomocami. Teraz gdy już to posiadam mogę powiedzieć, że prowadzę lekcje na miarę czasów europejskich.

Nie muszę już się odwracać i patrzeć co robią uczniowie przy tablicy, ja widzę wszystko w komputerze, a przy okazji widzę całą klasę, bo siedzę do nich twarzą. Uczniowie są bardzo aktywni, aktywność wzrosła kilkukrotnie. Dzieci zazwyczaj uwielbiają po zwykłej tablicy pisać, ale teraz to przeszło najśmielsze oczekiwania.

Jest to ogromny komfort pracy i przekłada się na jakość. Jako nauczyciel czuję się świetnie, dzieci też. Do tej pory uczniowie również chętnie śpiewali, ale teraz wykorzystuję do swoich lekcji programy z karaoke, jest porządne nagłośnienie, co bardzo dużo daje, do tego mikrofon. Uczniowie mogą wprowadzać korekty, sprawdzać się. Widzą na tablicy jak wykonują jakiś utwór, mogą poprawić. Prowadzę oprócz wokalnych zajęć i gitarowe. Podczas zajęć gitarowych szukamy wspólnie piosenki, którą chcemy grać, wyświetlam akordy na tablicy, transponujemy dźwięki. Jeśli za wysoka tonacja, to zmieniamy, poprawiamy to wszystko na tablicy.  Mam wiele różnych programów, które sama wcześniej kolekcjonowałam, teraz mogę wrzucić płytkę do laptopa i uczniowie widzą to na tablicy. Kiedyś korzystałam z odtwarzacza DVD i telewizora, teraz już nie muszę. Czuję, że jestem w Europie. (AT)

 


Aktualności

Powiązane artykuły