Reklama dla lokalnej firmy

Każda firma potrzebuje reklamy, bez reklamy firma nie rozwija się, a konkurencja wychodzi na prowadzenie. W efekcie po kilku latach mamy zastój. Tymczasem problem z reklamą jest tylko jeden – jak wybrać najbardziej efektywną formę reklamy.

Bez reklamy nie ma sprzedaży – to banalne stwierdzenie niestety jest prawdziwe, a reklama wiąże się z wydatkami. Mała firma, działająca lokalnie nie ma dużego budżetu na reklamę. Tym bardziej musi korzystać ze sprawdzonych kanałów reklamowych, aby nie wydawać pieniędzy na nieefektywne działania reklamowe. Umiejętnie dobrany przekaz reklamowy, obszar prezentacji reklamy oraz wybrane grono odbiorców pozwala znacznie zredukować koszty reklamy. A zatem jakie formy reklamy wybrać? Reklamując firmę warto na początek pomyśleć o zamówieniu gadżetów reklamowych z logo. To przystępna forma reklamy w działaniach lokalnych, jak i na targach lub w internecie (np. przy organizacji konkursu na Facebooku).

Jako podstawowa bywa wybierana reklama wizualna w postaci banerów, dużych plakatów albo innych form reklamy wielkoformatowej. Przekaz wizualny dociera do potencjalnych klientów mijających reklamę. Ograniczony zasięg to zazwyczaj wada tego typu reklam, trzeba ich wieszać znacznie więcej. W przypadku lokalnej firmy ta cecha ma mniejsze znaczenie, ponieważ firma działa na niewielkim obszarze, czasem klientów znajduje w zasięgu kilku swoich banerów. Z czasem jednak liczba banerów rośnie, a więc rosną również koszty. Trzeba sięgnąć po inne formy reklamy.

Jednym z lepszych medium reklamowym jest internet, a liczne dostępne formy reklamy pozwalają na wybranie tej najlepszej dla firmy. Czy własna strona internetowa jest potrzebna? Zdania są podzielone bo w niektórych mediach społecznościowych można prowadzić stronę firmy i komunikację z klientami. Trzeba jednak pamiętać, że media społecznościowe to tylko wycinek internetu, natomiast koszty wykonania i utrzymania własnej strony mogą być niewielkie. Strona internetowa dedykowana firmie powinna zawierać informacje o działalności, dane firmy, ofertę, sposób komunikacji z klientami. To właśnie na tej stronie wszystkie dane oraz informacje powinny być aktualizowane na bieżąco. Własna strona internetowa będzie odniesieniem dla wszystkich reklam internetowych. Reklama internetowa w wyszukiwarce, w portalach social media lub na innych stronach internetowych z konieczności będzie krótka i po szczegóły odeśle do firmowej strony internetowej.

Własna strona internetowa musi być nowoczesna. Wszystkie informacje oraz układ strony powinien być czytelny. Liczy się czas wgrywania strony, który zależy od kilku czynników. Długi czas ładowania strony zniechęca potencjalnych odbiorców, którzy nie chcą czekać i szukają czegoś innego. Nowoczesna strona internetowa to taka, która szybko ładuje się na smartfony, dobrze wygląda na urządzeniach mobilnych, a nawigacja jest wygodna i intuicyjna.

Strony internetowe można wykonać samodzielnie, kupując domenę, hosting. Lepiej jednak korzystać z pomocy fachowych firm albo dedykowanych platform, które zdejmą z nas większość obowiązków. Kreatory stron są intuicyjne, a dodatkowe korzyści oferowane przez portale maja duża wartość dla przedsiębiorców.


Porady

Powiązane artykuły