Wiktoria Danielewicz z Vb – reportaż z wycieczki do Warszawy

W piątek 12 maja klasy, Vb,Vc i IVc wybrały się na wycieczkę do Warszawy. Pojechało na nią około 50 osób, w tym nasza wychowawczyni, pani od przyrody i jako dodatkowy opiekun, tata naszej koleżanki Julki. Celem podróży było obejrzenie Muzeum Wojska Polskiego, Łazienek oraz Muzeum Narodowego.

Podróż trwała długo i na dodatek napotkaliśmy liczne korki w centrum Warszawy. Po pięciu godzinach dojechaliśmy na miejsce i wyruszyliśmy do (Muzeum Wojska Polskiego). Pani kupiła bilety i rozdała każdemu z uczniów.

Następnie każdy z nas oglądał eksponaty. Były to mundury, medale, zbroje i broń wojskowa. Zabytkiem przyciągającym uwagę był wielki obraz przedstawiający Tadeusza Kościuszkę patrona naszej szkoły. Na koniec wyszliśmy na podwórko, aby zobaczyć ogromne armaty, samoloty i pojazdy z II wojny światowej. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Łazienek Królewskich. W Parku zobaczyliśmy słodkie małe wiewiórki oraz pięknego pawia. Na miejscu czekała na nas pani przewodnik.

Opowiadała nam bardzo ciekawie historię Pałacu. Na wyspie wszyscy słuchaliśmy ją z zainteresowaniem. Oprowadziła nas po wszystkich salach. Potem spacerowaliśmy po parku, gdyż ma wiele pięknych budowli i pomników. Dowiedzieliśmy się, że w średniowieczu w miejscu Łazienek znajdował się zwierzyniec służący jako miejsce polowań książąt mazowieckich. We wrześniu Ujazdów1764 wraz ze zwierzyńcem został kupiony od Elżbiety (wdowy po Teodorze Lubomirskim) i jej syna Kacpra, przez Króla Stanisława Augusta Poniatowskiego.

Kolejnym punktem zwiedzania było Muzeum Narodowe. Na miejscu udaliśmy się do galerii. Zobaczyliśmy ogromny obraz Bitwy pod Grunwaldem. Stanowi około 40 m kw. Widać na nim nawet Jana Matejkę. Następnie oglądaliśmy szaty władców.

Na koniec wycieczki pani przewodnik chciała sprawdzić, czy uważnie słuchaliśmy i zrobiła nam mały quiz, który oczywiście zdaliśmy.

Pełni wrażeń opuściliśmy muzeum i na zakończenie wycieczki wybraliśmy się do McDonalda na kolację. Zmęczeni i zadowoleni wróciliśmy do autokaru, aby pojechać do Gołdapi.

Wszyscy jesteśmy wdzięczni za zorganizowanie wycieczki, która było bardzo udana .