Wesoły autokar

Uczniowie klas IV – VI Szkoły Podstawowej nr 1 wyruszyli na wycieczkę w góry Karkonosze i do Pragi. Do wesołego autokaru uczestnicy wsiedli tuż przed świtem. Jeszcze tego samego dnia odwiedziliśmy Wrocław, po którym oprowadzał nas absolwent naszej szkoły – Alek Jastrzębski ze swoją koleżanką Sylwią. Późnym wieczorem zajechaliśmy do Piechowic, gdzie rozgościliśmy się w położonym w urokliwym otoczeniu gór pensjonacie „Potok”.

Kolejny dzień upłyną w okolicy Czech – Pradze. Po słonecznym mieście oprowadzał nas bardzo wesoły przewodnik. Praga wywarła na nas ogromne wrażenie: przepiękne, zadbane kamieniczki, place, most Karola i wiele innych atrakcji.

Środę spędziliśmy w Karkonoszach. Byliśmy nad wodospadem Szklarki i Kamieńczyk. Zdobyliśmy też szczyt Chojnik (niektórzy z niemałym trudem) – 627 m. n.p.m. Naszym oczom na szczycie ukazał się średniowieczny zamek obronny.

Przedostatni dzień wycieczki również obfitował w przepiękne widoki. Pobyt w Skalnym Mieście w Czechach dostarczył niesamowitych przeżyć i widoków. Wędrówka wzdłuż potężnych ścian skalnych, po bardzo stromych schodach w dół i w górę, przeciskanie się wąskimi przesmykami pomiędzy skałami, a przede wszystkim przepłynięcie tajemniczego jeziorka tratwą Titanic II – to było ekscytujące, a czasem nawet przerażające!

Wycieczka upłynęła nam zdecydowanie za szybko, z niecierpliwością czekamy na kolejne.